Posts tonen met het label Civil War Dairy. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Civil War Dairy. Alle posts tonen

15 december 2010

Civil War Diary

Deze maand was ik voor de verandering eens op tijd begonnen aan de blokken voor mijn CWD quilt.
Er zijn twee blokken klaar:

En een derde in de maak:

14 september 2010

Update: Civil War Diary Quilt

Ook hier zijn er deze maand op de valreep weer twee blokken bijgekomen.
Het werken aan de blokken blijf ik erg leuk vinden, maar ik heb er geen systeem in. Gelukkig is de 14e voor mij wel een stok achter de deur om door te gaan.


Het volgende blogje zal ik wat meer vertellen over de quiltrol die ik heb gemaakt. Ik zal ook proberen de website te achterhalen waar ik het 'patroon' vandaan heb.
Alle vragen zullen dan beantwoord worden en ik zal wat meer foto's laten zien.

14 juni 2010

Civil War Diary Quilt

Weer twee blokjes erbij:

14 april 2010

update CDW

Deze maand zijn er weer nieuwe CDW blokken bij gekomen. Ik heb er ditmaal vier gemaakt.
Het zijn de blokken 26, 33, 44 en 60.

14 februari 2010

Update CWQ

De laatste tijd heb ik het erg druk gehad en kom dus weinig toe aan quilten of bloggen. Nu tijdens de spelen zal ik meer voor de buis zitten en dus meer handwerken.
Waarmee druk?
Vorige week heb ik een bezoekje gebracht aan Mickey Mouse en zijn vrienden. Met een vriendin en drie kinderen in de leeftijd van 5 tot 8 jaar zijn we drie dagen naar Euro Disney geweest. Een super belevenis, maar ook overmoeiend.
Verder is het op het werk druk door open dagen, toetsen enz. Binnenkort is er ook weer een concert van onze muziekgroep, waar ik fluit bij speel, dus moet ik extra samen oefenen en thuis meer spelen.
Vrijdag heb ik even tijd gemaakt om naar Rijswijk te gaan. Ik ben hier zo'n twee uur geweest. Veel te kort, maar wel erg gezellig. Ik heb niet veel gekocht. Drie lapjes voor een nieuw project en wat knoopjes.

Gelukkig heb ik wel tijd gevonden voor twee blokken van de CWQ
Ditmaal zijn het de blokken 27: Bitter Enemy en 24: Merchantable Goods.


Helaas heb ik nog niet de tijd genomen om mijn scanner goed te leren kennen. Hierdoor zijn de kleuren valer geworden dan ze in het echt zijn.

14 november 2009

CDW

Deze maand heb ik weer vier nieuwe blokken gemaakt

Blok 21 News:
Blok 49 Meeting General Lee:
Blok 61 Premium Prize:
Blok 103 The Meaning of War:
Vandaag gaan we ons bestelde bankje ophalen en daarna heerlijk met een handwerkje op de bank naar de aankomst van Sint kijken. Tussendoor maak ik nog een wandeling langs de andere CDW blogdames. Met mij komt het dus wel goed vandaag!
Fijne dag gewenst.

14 oktober 2009

Update CDW en ...

Deze maand heb ik weer twee nieuwe blokjes om te laten zien. Ik ben druk bezig met het afronden van andere quilts en daardoor komen deze blokjes een beetje in het gedrang. Ik ga er zeker mee door, want ik vind het erg leuke blokken om te maken. Vanmiddag en vanavond heb ik deze twee gemaakt voor de update van vandaag:
Blokje 20: Victuals

Blokje 52: Grammar Class

Gisterenavond heb ik mijn indigo flower quilt helemaal af gekregen. Vandaag is hij lekker fris uit de wasmachine gekomen en nu fleurt hij de kamer op. Gezellig om met de donkere dagen voor de deur iets moois aan de muur te hebben hangen.

14 september 2009

Update CDW

Deze maand weer een blokje erbij. De stand is nu 32.

Ik heb gekozen voor blok 89: The Fate

Volgende maand hoop ik weer meer blokjes te kunnen laten zien. Ik ben nu druk met de NI en stitcherie.

14 augustus 2009

Update CDW

Uitgerust, voldaan, tevreden en bruiner zijn we gisteren terug gekomen van vakantie. Het was weer heerlijk. Vooral de eerste twee weken heb ik als een voorrecht ervaren. Mijn ouders (72 en 79 jaar oud) zijn toen mee geweest. Doordat ze 100 km bij ons vandaan wonen zie ik ze niet wekelijks. Juist door dan twee weken samen op vakantie te gaan delen we weer veel met elkaar. Ik ben dan ook nog in het voorrecht om twee ouders die gezond zijn te hebben. We beseffen ons heel goed dat hun conditie ieder jaar minder wordt, maar we genieten van ze zolang als dit kan.
Daarna hebben mijn DH en ik nog drie heerlijke weken met z'n tweeen gehad. We hebben dit jaar heel weinig gedaan, maar vooral uitgerust met een boekje of handwerkje op het terras in het bos. Vooral niets moeten! Foto's kan ik nog niet laten zien, deze heeft vooral mijn vader gemaakt en die heb ik nog niet gezien, dus dat is nog even afwachten.

Satisfied and tanner yesterday we returned from vacation. It was delicious. Especially the first two weeks I have experienced as a privilege. My parents (72 and 79 years old) were with us on a vacation. They live 100 km away so I do not attend to see them weekly. It is through two weeks to go on holiday together, we share a lot with each other. We realize our full well that their condition any less, but we enjoy it as long as it can.
Then my DH and I have three wonderful weeks with his two had. We have done very little this year, but equipped with a book or manual work on the terrace in the forest.


Op het terras in het bos heb ik dus ook een blokje gemaakt voor de CDW en er lag er al 1 klaar, dus kan ik er nu twee laten zien.
Blok 6: Special Blessings

Blok 59: A Glorious Rainbow


14 juni 2009

Showtime

Blok 5: Rachel's Frustration


Blok 10: Alvin McClure


Blok 48Mud Hole


Vanavond ga ik weer nieuwsgierig bij alle andere CDW quilters een kijkje nemen.

14 mei 2009

Alweer de 14e

Vandaag is echt zo'n rommel dagje. Allereerst wat stof afgenomen en bed verschoond, daarna langs de Blokker een kapot koffiezetapparaat inleveren, naar de handwerkwinkel voor lint en vanmiddag nog boven stofzuigen en naar mijn werk om een vergadering voor te zitten. Er komt dus weinig productiefs uit mijn handen.

Maar wel heb ik een aantal blokken te tonen voor mijn CDW quilt. Ze zijn gemaakt in mijn mei vakantie.

Allereerst blok 43: Hateful Old Thieves

Toen blok 73: Poor Colombia. Deze vond ik bijzonder leuk om te maken.

En als laatste voor deze maand blok 110: Sugar Cane

14 april 2009

CDW update

Deze maand heb ik lekker gewerkt aan deze quilt en maar liefst zes blokken erbij gemaakt.
Wel liep ik tegen het volgende aan. Ik dacht aan een makkelijk blok te beginnen, maar eenmaal bezig was het blok toch veel moeilijker dan het eruit zag. Lopen jullie hier ook weleens tegenaan enzo ja, weet je dan nog bij welk blok?
Bij mij ging het mis bij blok 118
Blok 118: Fasting and Knitting

Blok 62: The Southern Cause

Blok 16: Southern Notes

Blok 14: Feeding the Rebels

Blok 12: Sorrow

en blok 4: Anxieties

12 maart 2009

Te vroeg: Update CDW

Het gaat mij morgen en overmorgen niet lukken om een update te geven van mijn blokken, vandaar een dag eerder dan geplant.
Deze maand heb ik er weer drie blokken bij gemaakt. Twee stuks met papier piecing methode, waarvan 1 met de machine.

Blok 46


Blok 15


en blok 8

14 februari 2009

CWD update

Ditmaal twee blokken:

NR 58 Surrender of Vicksburg



En NR 1 Alarming conditions.



Zo nu snel naar Rijswijk....

14 januari 2009

CWD quilt

Deze maand heb ik 1 blok om te laten zien. Ik ben volop aan het quilten geweest de afgelopen maand, maar niet voor deze quilt.

14 december 2008

Civil War dag

Vandaag laat ik weer mijn oogst zien aan Civil War blokjes. Hier gaat alles gestaag door. Het zijn er vijf geworden.

De volgende blokken heb ik deze maand erbij gemaakt.
Selling the Livingstock:


Greenfield and Stockton:


The Longest Morning


Recovering Items


Death Panelty

Dit blok was erg lastig en heb ik meerdere keren opnieuw gemaakt. Eerst ging het fout met de gestreepte driehoeken, te weinig stof tot twee maal toe. Daarna was ik het niet eens over de gebruikte kleuren. Uiteindelijk is het deze combinatie geworden.

Vanmiddag ga ik gezellig bij de andere dames kijken. Ik verheug mij er nu al op.