Posts tonen met het label applicatie. Alle posts tonen
Posts tonen met het label applicatie. Alle posts tonen

22 november 2016

Applicatie quilt

Iedere maand krijgen we bij de Quilthoeve tijdens de applicatiebee een nieuw blok van een applicatie quiltje. Sommigen maken de blokjes, anderen werken verder aan eigen projecten.
Ik heb de blokken meestal gemaakt, maar kwam er nu achter dat ik vier blokken 'mis'.


Een keer niet geweest of er niet aan toegekomen om her blok thuis af te maken.
Nu hebben we afgelopen week echter het laatste blok gekregen, dus ben ik toch maar begonnen aan de inhaalslag.


Andere projecten moeten dus even geduld hebben. Gelukkig zijn het leuke blokken en zijn ze in een dag te maken.


Ik weet nog niet hoe ik ze aan elkaar ga zetten. Met of zonder sashing? Met een applicatie rand of niet? Eerst maar eens even kijken hoe het geheel er uit komt te zien.


Een hele tijd heeft mijn adhd konijntje dit niet gedaan, maar sinds het weer donker is buiten ligt hij 's avonds graag in de vensterbank. Gelukkig laat hij de bloemen in de litcactus nog met rust, want die staan er wel weer heel mooi bij. Gisteren ging het beestje zelfs languit, met uitgestrekte pootjes achter de planten liggen. Ik kan er erg van genieten om te zien hoe hij zo zijn rust vindt, dicht bij ons.




18 december 2015

Applicatie blokken

Tijdens de maandelijkse applicatie bee bij de Quilthoeve maken we iedere maand een blok van een ontwerp van Lory Smith. Helaas lukt het mij niet altijd om erbij te zijn en dus loop ik blokken achter, maar de eerste twee zijn nu helemaal klaar.
De kleuren komen hier niet mooi tot zijn recht, maar het idee is wel duidelijk.



12 augustus 2013

Reiko Kato blok 4

Soms ben je bezig en zie je door de bomen het bos niet meer.
Nu weet ik inmiddels uit ervaring
dat je dan gewoon door moet gaan.
En zie daar:
Het is gelukt.
Alle losse bandjes zijn op zijn plaats
gekomen, net als alle kinderen.
 
Leuk om er diepte in de maken door
sommige kinderen met arm of been achter een
stang van het klimrek te plaatsen.
 
Dit was voor mij wel het moeilijkste
blok tot nu toe.
Zou het nog lastiger worden bij de
laatste twee blokken?

09 augustus 2013

????

Zou dit nog wel goed komen, met al die loshangende bandjes?
LOL
 
Fijn weekend,
 

03 augustus 2013

Reiko blok 2

Helemaal in de applicatie stand ben ik verder gaan werken aan het tweede blok van de mysterie quilt van Reiko Kato.
Ik vond het wel heel erg druk op het speelveldje, dat vraagt om ongelukken, dus heb ik 1 schommel weggelaten.

Het derde blok was al klaar, dus nu kan ik beginnen aan het klimrek. Ik heb er nog niet naar gekeken, maar bij anderen heb ik wel al gezien dat het een aardige puzzel is.
Fijn weekend,

17 april 2013

Mandjesdag

Gisteren ben ik druk in de weer geweest met de mandjes blokjes die ik al had liggen. Dit is het resultaat tot nu toe. Het zijn er 25 en een volgend stapeltje ligt al klaar om geappliceerd te worden.


20 maart 2013

Mandjesdag

Soms gaat de tijd snel. Als ik terug denk aan wat er de afgelopen weken is gebeurd, dan denk ik aan leuke dingen.

Bijvoorbeeld een weekje Portugal. Voor een ons een heerlijke week met zon, voor de portugesen een koude week. Maar als je hier vertrekt met een gevoelstemperatuur van -11 en je vliegtuig eerst via de de-icing moet, dan ben je met elk zonnetje blij en is het genieten op het terras als het 15 graden is.

Ook ben ik jarig geweest en heb ik van een vriendin met haar kinderen een super kado gekregen, namelijk met z'n allen naar euro disney. Bijna ieder jaar gaan we een weekend, vier kids, hun moeder en ik. Zo'n weekend is genieten van de kinderen, bijkletsen met mijn vriendin, lachen, uitleven en weer kind zijn. Uiteraard neem ik dan ook een aandenken mee en dit jaar heb ik gekozen voor een blik.

Een vrolijk blik, waar veel in kan. Wat er in kan? Dat had ik vooraf al bedacht:

Alle spullen om aan mijn mandjes verder te werken. Deze keer laat ik er vijf zien. Het gaat niet snel, maar alle beetjes helpen....

In het blik liggen ook al weer een flink aantal geknipte mandjes klaar. Als ik dus eens 's avonds een uurtje heb kan ik meteen beginnen.


15 februari 2013

Top English baskets

Na twee jaar mandjes, wiebertjes en hexagonnetjes geappliceerd te hebben is mijn top klaar van mijn English Baskets quilt. Het was een erg leuk werk om te maken. Op het origineel zitten nog meer randen met hexagonnen en sterren, maar nu is de quilt groot genoeg voor mij. Fijn weekend allemaal,

30 januari 2013

Mandjes dag

In de zomer ben ik begonnen met het maken van mandjes. Ik maak afentoe een mandje als tussendoortje. Hoe groot deze quilt gaat worden? Ik heb geen idee, het wordt waarschijnlijk een meerjaren project. Ik werk op dit moment vooral aan mijn Jane, maar als afwisseling maak ik soms een mandje. Ik heb al een stapeltje klaar. Hoeveel? Ik heb geen flauw idee.
Ik zal proberen 1x per maand een update te geven.

28 januari 2013

Oud projectje opgepakt

Tijdens het opruimen van mijn quiltzolder kwam ik vier blokken tegen van het project 'Hop to it". 12 leuke applicatie blokken met vrolijke kleuren. Direct heb ik een blok uitgekozen en gemaakt. Zo zijn er vijf blokken klaar van de 9 (of12) die ik wil maken. Hopenlijk duurt het volgende blok niet zo lang....

28 september 2010

Driedaagse cursus

Afgelopen week ben ik voor een driedaagse cursus naar 't Quiltgebeuren in Den Brielle geweest. Hier heb ik een cursus appliceren gevolgd onder leiding van Ted Storm.











We waren met acht cursisten van geheel verschillende achtergronden. Het was een gezellig groep.
Ik heb er heel veel van opgestoken. Vooral het appliceren van een mooie ronde lijn en van een scherpe hoek. Ook kregen we veel tips over het afwerken en het gereedschap. Ik heb zoveel gehoord dat ik nu de komende jaren weer verder kan.

Na drie dagen hadden we allemaal een opzet gemaakt voor 1 tulp. Deze is geheel geregen en klaar om op de achtergrond stof geappliceerd te worden. Hier zijn we niet helemaal aan toegekomen.
















Hier zie je de hele groep bij elkaar met het resultaat na drie dagen.

09 juni 2010

Hop to it #4

Hierbij het vierde blok voor mijn applicatie quilt.

25 mei 2010

Hop to it #3

Het derde blok ik klaar voor mijn applicatie quilt. Wat een heerlijk werkje is dit om te doen. Rustig in het zonnetje in de tuin ..
Ik heb een extra lintje verwerkt in de 'bloementjes' die geeft een leuk effect.

13 maart 2010

Lessen bij 't Quiltgebeuren

Vorige week vrijdag ben ik op les geweest bij Karen Lipton. Mijn doel was vooral om mijn naaimachine beter te leren kennen en meer uit mijn machine te halen. Dat is zeker gelukt. De les ging over machinaal appliceren. Ik heb vooral aan proefblokjes gewerkt om te kijken welke effecten de verschillende motieven hebben op verschillende soorten stof. Zo heb ik gewerkt op katoen, vilt, badstof en fleece.
Hier een indruk van wat ik heb gemaakt:



Gisteren ben ik opnieuw voor een les geweest, maar dan iets heel anders. Bij Margariet hebben we verschillende soorten log cabins leren maken, waaronder een 3d model. Het werken aan de blokken was erg leerzaam en leuk. Ik heb nu vier blokken (bijna) af. Ik ga er zeker meer bij maken om zo een quilt te kunnen vormen.

Janine, eigenares van het Quiltgebeuren, houdt sinds vorige week ook een blog bij. Je kunt hier meelezen.

20 januari 2010

Hop to it # 2

En hierbij het tweede blok.Hiermee was ik in de kerstvakantie al een heel eind gekomen. Het was dus meer een zaak van afwerking. Het volgende blok zal dus wel iets langer op zich laten wachten.

10 januari 2010

Hop to it #1

In november heb ik een applicatie blok uit het boek: "hop to it" uitgeprobeerd.
Tijdens de kerstdagen ben ik aan de blokken begonnen en de eerste is klaar en de tweede voor de helft.
Hierbij dus een foto van het eerste blok.