Posts tonen met het label POTC. Alle posts tonen
Posts tonen met het label POTC. Alle posts tonen

27 september 2011

Top potc

Zo'n twee weken geleden heb ik de top van de POTC afgemaakt. Het was een leuk zomerproject, door al die verschillende mogelijkheden van de blokjes. Het ontwerp zelf was eenvoudig, maar de stof maakt het een spannend geheel waar je steeds nieuwe dingen in ontdekt.
De foto is wat scheef gemaakt, maar het geeft een idee hoe de quilt er nu uitziet.

Verder ben ik de laatste dagen aan het borduren. Twee jaar geleden heb ik een patroon gekocht van Jan Houtman. Al die verschillende randjes spreken mij aan. Op dit moment heb ik geen gesneden blokjes klaar liggen om te patchen, dus werk ik nu 's avonds aan dit borduurwerk.

29 augustus 2011

Zomerproject

Bij het begin van deze quilt had ik mij voorgenomen om op 1 september de top klaar te hebben. Nu dacht ik dit weekend de blokken wel even aan elkaar te zetten. Maar ja, zoals bij alles, even..... Daar ging dus meer tijd inzitten dan ik had verwacht. Ik heb nu twee randen aan elkaar zitten en ben druk bezig met het maken van het laatste blok. 1 september wordt dus niet gehaald, maar ik ga gewoon rustig door....

Deze deadline was meer voor mijzelf om geen ufo erbij te krijgen en het project niet te groot te maken.

01 augustus 2011

POTC

Gelukkig schijnt de zon weer en kan ik dus weer heerlijk zitten handwerken, buiten.
Ik ben bezig de witte randen aan de blokken van mijn POTC te zetten. Eeen aantal zitten er ook al aan elkaar:
Gisterenavond heb ik in EQ een kerstquilt zitten ontwerpen. Ik had een antieke quilt op het internet gezien met een leuk patroon. Deze heb ik omgezet en mijn eigen kerstkleuren gegeven. Ik weet nu hoeveel stog ik nodig heb, dus kan ik op zoek gaan. Ik wil het echt bij rood en groen houden met een beetje bruin. Mijn vorige kerstquilt was leuk geworden, maar gaf niet de kerstuitstraling die ik wilde. Nu dus de herkansing.
Ik ben even een paar dagen offline, kijken of we de pc en het internet weer sneller kunnen krijgen. Veel mooie dagen toegewenst.

19 juli 2011

kadootje

Afgelopen week zijn mijn ouders hier zo'n tien dagen geweest. Dit doen we al jaren en is erg gezellig, voor hen is het een weekje vakantie. We gaan dan dorpjes bezoeken en wandelen in het bos. Omdat mijn moeder weet dat ik graag zit te handwerken, had ze dit jaar ook zelf een werkje meegenomen. Ze heeft een randje geborduurd voor een handdoek. Toen deze klaar was kreeg ik hem kado. Een leuk aandenken aan een leuke week.
's Avonds heb ik heerlijk zitten werken en er zijn weer twee blokken klaar voor mijn POTC. Aan 1 blok zit ook al de rand waarmee de blokken aan elkaar gezet moeten worden.

11 juli 2011

't Gaat goed

Iedere dag doe ik een steekje quilten aan de Pop. Dit gaat dus goed. Het einde is ng niet in zicht, maar hij vordert wel gestaag.
Verder werk ik tussendoor aan kleinere werkjes. En natuurlijk ook aan de Patchwork of the Crosses quilt. Er zijn weer twee blokken bij.

06 juli 2011

Zomerprojectje



Het blijft leuk om te doen, doordat er steeds een heel verrassend resultaat is. Ik vind ze met de keer leuker worden.

24 juni 2011

veel gedaan

In het afgelopen weekend en een beetje 's avonds heb ik lekker verder gewerkt aan diverse projecten.
Zo zijn er twee nieuwe blokken ontstaan voor mijn zomerproject:

Heb ik een blok afgemaakt van mijn antieke mandjes quilt. Dit mandje had ik al voor een groot gedeelte in elkaar gezet tijdens het pinksterweekend:
en de eerste van de vier schulpranden voor mijn pockets of posies.
Dit weekend zal er minder tijd zijn om te quilten.

Fijn (quilt) weekend allemaal,

18 juni 2011

Nieuw zomerprojectje

Het was toch echt het idee om vandaag gezellig te gaan quilten bij Jeannet. Vanmorgen dus op tijd opgestaan en gedoucht. Helaas voelde ik mij toen al moe en ziekig. Je weet wel, niet dat je ziek bent, maar wel zo dat je denkt dat je ziek gaat worden. Dus besloten om thuis te blijven zodat de andere dames niet ook ziek worden. Erug jammer, maar niets aan te doen.
Naast veel slapen heb ik wel gequilt, want daarvoor had ik vandaag tijd vrij gemaakt.
Allereerst achter de machine om een aantal randen aan de Pockets of Posies te zetten. De randen zelf lagen al even klaar. Nu nog de buitenste rand......

Verder vind ik het leuk om in de zomervakantie een apart project te maken en deze ook in de zomervakantie af te ronden (de top dan). Ik was hiervoor al een tijdje opzoek naar een onepatch patroon. Na lang rondzoeken en kijken heb ik gekozen voor de elongated hexagon voor het patroon Patchwork of the Crosses van Lucy Boston.
De spullen lagen hiervoor klaar om mee te nemen naar Jeannet. Ik heb vandaag meerdere hexagonnen gemaakt en 1 blok.


Fijn weekend allemaal,