Posts tonen met het label Hop to it. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Hop to it. Alle posts tonen
28 januari 2013
Oud projectje opgepakt
Tijdens het opruimen van mijn quiltzolder kwam ik vier blokken tegen van het project 'Hop to it". 12 leuke applicatie blokken met vrolijke kleuren. Direct heb ik een blok uitgekozen en gemaakt. Zo zijn er vijf blokken klaar van de 9 (of12) die ik wil maken. Hopenlijk duurt het volgende blok niet zo lang....
09 juni 2010
25 mei 2010
Hop to it #3
20 januari 2010
Hop to it # 2
10 januari 2010
Hop to it #1
23 november 2009
Probeersel maar ...
Een aantal weken geleden had ik mij opgegeven voor een cursus appliceren. Ik wil al langere tijd een applicatie quilt maken, maar heb nog niet echt ervaring. Soms maak ik wat kleine dingen, maar een hele quilt, daar durfde ik mij niet aan te wagen.
Helaas werd de cursus verzet naar andere data, waardoor ik niet meer mee kon doen. Balen dus, maar dan houd je dus wel geld over. En wat doe je dan met dat geld? Juist.. Stofjes kopen en een boek.
Ik heb gekozen voor de quilt: Hop to it. In dit boek staat een duidelijk uitleg met foto's over hoe je kunt appliceren.

Om nu meteen aan de hele quilt te beginnen vond ik wat gewaagd. Toch ben ik dit weekend begonnen aan een blok. Ik heb al doende geleerd:
* De steekjes niet zo groot maken:

* Een ruime naad houden bij het knippen, waardoor deze niet te zien is als ik het freezerpapier verwijder
* Als het niet goed gaat, even uithalen en niet stug doorgaan:

* Bij het op maat snijden van het blok er wel op letten dat het blok in het midden zit (duh)

Maar na een blokje oefenen ben ik nu wel zo ver dat ik het aandurf om de hele quilt te maken. Dit blokje was dus een proeflapje, nu gaat het echte werk beginnen en ik zie het helemaal zitten.

Helaas werd de cursus verzet naar andere data, waardoor ik niet meer mee kon doen. Balen dus, maar dan houd je dus wel geld over. En wat doe je dan met dat geld? Juist.. Stofjes kopen en een boek.
Ik heb gekozen voor de quilt: Hop to it. In dit boek staat een duidelijk uitleg met foto's over hoe je kunt appliceren.

Om nu meteen aan de hele quilt te beginnen vond ik wat gewaagd. Toch ben ik dit weekend begonnen aan een blok. Ik heb al doende geleerd:
* De steekjes niet zo groot maken:

* Een ruime naad houden bij het knippen, waardoor deze niet te zien is als ik het freezerpapier verwijder
* Als het niet goed gaat, even uithalen en niet stug doorgaan:

* Bij het op maat snijden van het blok er wel op letten dat het blok in het midden zit (duh)

Maar na een blokje oefenen ben ik nu wel zo ver dat ik het aandurf om de hele quilt te maken. Dit blokje was dus een proeflapje, nu gaat het echte werk beginnen en ik zie het helemaal zitten.

Abonneren op:
Posts (Atom)


.jpg)


