Posts tonen met het label Hop to it. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Hop to it. Alle posts tonen

28 januari 2013

Oud projectje opgepakt

Tijdens het opruimen van mijn quiltzolder kwam ik vier blokken tegen van het project 'Hop to it". 12 leuke applicatie blokken met vrolijke kleuren. Direct heb ik een blok uitgekozen en gemaakt. Zo zijn er vijf blokken klaar van de 9 (of12) die ik wil maken. Hopenlijk duurt het volgende blok niet zo lang....

09 juni 2010

Hop to it #4

Hierbij het vierde blok voor mijn applicatie quilt.

25 mei 2010

Hop to it #3

Het derde blok ik klaar voor mijn applicatie quilt. Wat een heerlijk werkje is dit om te doen. Rustig in het zonnetje in de tuin ..
Ik heb een extra lintje verwerkt in de 'bloementjes' die geeft een leuk effect.

20 januari 2010

Hop to it # 2

En hierbij het tweede blok.Hiermee was ik in de kerstvakantie al een heel eind gekomen. Het was dus meer een zaak van afwerking. Het volgende blok zal dus wel iets langer op zich laten wachten.

10 januari 2010

Hop to it #1

In november heb ik een applicatie blok uit het boek: "hop to it" uitgeprobeerd.
Tijdens de kerstdagen ben ik aan de blokken begonnen en de eerste is klaar en de tweede voor de helft.
Hierbij dus een foto van het eerste blok.

23 november 2009

Probeersel maar ...

Een aantal weken geleden had ik mij opgegeven voor een cursus appliceren. Ik wil al langere tijd een applicatie quilt maken, maar heb nog niet echt ervaring. Soms maak ik wat kleine dingen, maar een hele quilt, daar durfde ik mij niet aan te wagen.
Helaas werd de cursus verzet naar andere data, waardoor ik niet meer mee kon doen. Balen dus, maar dan houd je dus wel geld over. En wat doe je dan met dat geld? Juist.. Stofjes kopen en een boek.
Ik heb gekozen voor de quilt: Hop to it. In dit boek staat een duidelijk uitleg met foto's over hoe je kunt appliceren.

Om nu meteen aan de hele quilt te beginnen vond ik wat gewaagd. Toch ben ik dit weekend begonnen aan een blok. Ik heb al doende geleerd:
* De steekjes niet zo groot maken:

* Een ruime naad houden bij het knippen, waardoor deze niet te zien is als ik het freezerpapier verwijder
* Als het niet goed gaat, even uithalen en niet stug doorgaan:

* Bij het op maat snijden van het blok er wel op letten dat het blok in het midden zit (duh)

Maar na een blokje oefenen ben ik nu wel zo ver dat ik het aandurf om de hele quilt te maken. Dit blokje was dus een proeflapje, nu gaat het echte werk beginnen en ik zie het helemaal zitten.