Posts tonen met het label nearly insane. Alle posts tonen
Posts tonen met het label nearly insane. Alle posts tonen

13 april 2011

Affo: Nearly Insane Quilt

Na 934 dagen patchen en quilten is mijn Nearly Insane Quilt een affo. Op 21 september 2008 heb ik het eerste blokje gemaakt. Ik ben toen netjes met het eerste blokje begonnen, maar deze is niet in de quilt verwerkt, doordat het blok te klein was geworden (vast een rekenfoutje met snijden geweest).

De meeste blokken heb ik met de hand gemaakt, een aantal met de machine. De hele quilt is wel met de machine gequilt.
Gisteren is hij in de wasmachine geweest en gedroogd en vandaag heeft hij een plekje in huis gevonden. Ik ben van plan deze quilt op ons bed te leggen, maar nu wil ik er eerst nog beneden van genieten.
Komend weekend wil ik tijd maken om een label te maken. Ik ga deze quilt noemen: Te gek voor woorden.

10 april 2011

Volop gequilt ...

De afgelopen vijf dagen was ik aardig aan huis gebonden, doordat DH woensdag was geopereerd. Niets ernstigs en alles is goed gegaan, maar toch wilde ik bij hem zijn. Niet gewerkt dus, maar wel veel tijd om te quilten.
Ik had mij voorgenomen om verder te quilten aan mijn NI. Ik had ervoor gekozen om dit machinaal te doen, maar dan wil ik wel langere tijd achter elkaar doorwerken en niet af en toe een kwartiertje. Dit was dus mijn kans. Het ging heel voorspoedig en vrijdag waren alle middenblokken klaar. (de helft was al eerder gequilt).
Daarna verder met de rand en vandaag nog een bies erop gezet. Deze moet nog vastgenaaid aan de achterkant, maar door het mooie weer blijft dat nog even liggen.


Ik ga deze week hard verder werken en hoop snel een affo te laten zien.

12 december 2010

Update quilten en poes

Vorige week heb ik jullie verteld dat er op mijn werk een natte poes aan kwam lopen. Ik heb deze 's avonds meegenomen naar huis en de volgende dag is ze opgehaald door de dierenambulance. Doordat wij hier op de grens wonen van twee regio's kwam de poes op de verkeerde site van Amivedi terecht. Ik was echter erg benieuwd hoe het met de poes ging en keek dus op zaterdag op de site van Amivedi en zag poes als vermist gemeld. Natuurlijk heb ik direct gebeld en vertelt dat de poes was opgehaald en in Rotterdam was opgevangen.
Maandag, toen ik met de kleuters aan het buitenspelen was, kwam er een mevrouw het plein op met een bos rozen. Ze was op zoek naar Rina. Ze vertelde mij, met tranen in haar ogen, dat ze zo blij was dat beery, haar poes, weer thuis was. Beery komt nooit uit de tuin. Ze is 18 en dement. Nu lag er echter ijs en daar is zo overheen gelopen en zo dus de tuin uit gekomen. Waarschijnlijk is ze er deels doorgezakt, aangezien ze heel nat was. Daarna kon ze de weg niet meer terug vinden en is op het geluid van de buitenspelende kleuters afgelopen.
Ik vond het zo fijn dat ik het baasje van Beery had ontmoet en dat alles goed is gekomen met de poes. Helemaal als ik nu het verhaal lees over Yeppe.
DH zag afgelopen week ook de poes van de buren over het ijs naar de overkant wandelen. Gelukkig ging dit goed. Ik ben blij dat het ijs hier uit de sloot weer weg is. Nu kunnen de dieren er tenminste niet meer overheen.

En quilten? Ja dat doe ik na het werk 's avonds een steekje. Het gaat niet snel, maar elk steekje is er 1.


14 november 2010

Geen CWD update, maar wel

Ik ben hier druk bezig met het machinaal doorquilten van de nearly insane quilt. 's avonds doe ik zo af en toe een steekje voor mijn scandinavian christmas quilt. Beide projecten wil ik graag afronden, vandaar even geen CDW update. Ik probeer er volgende maand weer een paar te tonen.
Hierbij wat foto's van de vorderingen van de NI quilt:




06 november 2010

Bijna insane

De nearly insane quilt lijkt toch nog zijn naam eer aan te gaan doen. De blokken waren voor mij kleine kunstwerkjes en niet iets om gek van te worden.
De rand maken vond ik super saai, dus heb ik gisteren besloten om de rand uitsluitend aan de onder en bovenkant te bevestigen en links en rechts een brede border toe te voegen. Zo was ik meteen klaar met die vervelende blokjes patchen voor de rand.
Tot zo ver ging alles goed.
Samen met DH de ondergrond stof op de grond geplakt, hobbs erop en toen de top.
Helaas...
Hij bobbelde helemaal aan de randen. Zonde, zonde, het middenblok is erg mooi, recht en plat, maar de rand niet. Wat nu?
Voor de foto heb ik een deel recht getrokken, maar op de tweede foto is dan heel duidelijk het probleem te zien. Om gek van te worden!


Dus alles weer los gehaald, opnieuw gemeten en de rand iets aangepast.
Terwijl ik op de grond alle lagen aan elkaar zat te maken zag ik wel een super gave quilt ontstaan.

Het quilten kan nu beginnen.

17 augustus 2010

Nearly Insane

Zoals ik in mij vorige blogje al vertelde, had ik mij voor deze zomer een aantal doelen gesteld.
Het tweede doel was: alle blokken van de Nearly Insane quilt aan elkaar zetten. Niet zoveel werk, aangezien alle blokken al klaar waren en de meeste rijen ook al aan elkaar gezet waren.
Hier dus het resultaat:

's Avonds ben ik druk in de weer om de rand te maken. Dit is ook nog een heel werkje, maar twee kanten zijn al klaar.
Nog meer doelen? Ja, wordt vervolgd....

14 mei 2010

Ontvangen en ... en ...

Vandaag kwam de postbode met een zachte envelop, waar mijn DH erg blij van werd. De envelop was aan mij gericht, maar hij maakte hem meteen open en knipte netjes de postzegels eraf. Ja, ieder zijn hobby. DH knipt namelijk overal de postzegels af, maar vooral van pakjes uit het buitenland en deze envelop kwam uit Zweden. Vandaar.
Gelukkig kreeg ik de inhoud en daar ben ik heel blij mee.
Het is mijn eerste Amicorum en hij is gemaakt door Joke uit ...

Wat is het toch leuk om zo verrast te worden bij thuiskomst. Dank je wel, Joke.

Verder ben ik hard aan het werk geweest aan de laatste blokken voor mijn Nearly Insane quilt.



Gisteren was ik in de buurt van Dortmund en dus kon ik het niet laten om naar de tentoonstelling te gaan van de Duitse Quitersgilde. Op de patchworktage was een hele mooie quilttentoonstelling met veel verschillende stijlen.
Er hingen diverse quilts van Claudia Pfeil, zij maakt landschapsquilts, crazy quilts maar ook traditionele quilts, zowel met de hand als de machine. Ik heb hiervoor staan kwijlen. Wat een mooie werkstukken. Er was zelfs een quilt bij met meer dan 50.000 swarovski steentje erop. Hier wat werk van haar.




Ook kwam ik quilts tegen van Nederlanders, waaronder quilts van Ted Storm.
Ik stond net een quilt van haar te bewonderen toen er een duits stel aan kwam. De man keek en zei: "O, die is machinaal gemaakt!" en ze liepen meteen door. Eerst dacht ik: Wat een oetel, kijk eens goed. Later vond ik het wel grappig, dat je zo klein, regelmatig en mooi kunt quilten dat het niet van machinaal onderdoet. Dat is toch een mooi compliment.

Ook waren er Hongarische blauwdrukquilts te zien die ook in Veldhoven hebben gehangen. Prachtig.
Ik heb hier heerlijk een dagje genoten..


20 april 2010

Aftellen is begonnen: NI

Ook hier is het aftellen begonnen. Ik hoef nog maar acht blokken voor mijn Nearly Insane Quilt.
Hierbij de drie blokken die ik afgelopen week in elkaar heb geknutseld.

Vergeet je niet even jouw keuze bekend te maken voor mijn Log Cabin Quilt? (Zie berichtje hieronder).

07 maart 2010

Update NI

Het eind begint langzaam in zicht te komen!

Blok 81:

En deze had ik bewust voor later bewaard, een makkie voor tussendoor. Blok 78:

17 februari 2010

Update Nearly Insane

Op het moment kost het mij meer tijd om blokken in te scannen dan te maken... (nou ja, in ieder geval meer stress), maar het is toch weer gelukt!
Hierbij blok 75:

en blok 54:

31 januari 2010

Drieluikje

Voor mijn quilthanger op de wc heb ik een drieluikje gemaakt over de winter.
Dit is 1 quiltje ervan:


Zoals je ziet heb ik de sneeuwvlokjes gemaakt van kleine parelmoerkleurige kraaltjes. Dit geeft een heel grappig effect.

Verder heb ik mijn NI weer opgepakt. Ik ben nu bezig met het blokje wat zo'n 174 stukjes heeft. Ik hoop deze nog deze week te laten zien. Hier een stukje van de quilt zoals hij er nu uitziet.


18 december 2009

update NI

Weer vier blokken erbij voor mijn NI quilt
blok 93:

Blok 85:

Blok 80:

en blok 62

Vanaf deze plaats wens ik iedereen alvast fijne feestdagen!
Weer vier blokken erbij voor mijn NI

19 november 2009

Eindelijk weer tijd voor ..

Doordat ik eerst wat projecten af wilde ronden is de Nearly Insane quilt even een maandje op een lager pitje komen te staan. Deze week heb ik echter weer drie nieuwe blokken erbij gemaakt. Alle blokken hangen op zijn quiltzolder uit op de muur en ik moet zeggen: het wordt een plaatje.
Blok 52

Blok 65

Blok 69