Posts tonen met het label Camelot. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Camelot. Alle posts tonen

02 september 2012

Camelot en geboren

Dit weekend heb ik met een doos tissues naast mij op de bank, niet voor de tranen, maar voor de snottebellen, het elfde blok van de Camelot serie gemaakt. Als ik echter op mijn designbord kijk, hangen er maar negen. Onderweg ben ik er dus 1 vergeten te maken.
Als ik heel eerlijk ben kan ik erg genieten van de vormen en de kleuren die mijn blokken krijgen alleen zijn ze allemaal een ander formaat geworden. Steeds probeer ik dit wat aan te passen, maar het veroorzaakt een hoop gedoe en stress. Tijd voor een oplossing dus........ blokken van verschillende maten maken.
En zo zijn er twee kleine camelot blokken geboren. Maar ja, het gaat natuurlijk niet in 1 keer zoals ik wil. De blokken zijn zeker van een ander formaat, maar dit was ook weer niet de bedoeling....
Het idee was om de blokken de grootte te geven van de middencirkels in de originele blokken, maar dan moet ik niet de helft van de cirkel meten DUH. Zo blijft mijn quilt steeds andere vormen krijgen in mijn hoofd en in praktijk. Dit houdt het wel spannend. Natuurlijk krijgen ook deze inimieni blokken een plaatsje op de quilt, maar ze gaan ook iets grotere broertjes en zusjes krijgen ...

02 augustus 2012

Camelot update

Er zijn weer twee rondje bijgekomen voor de camelot quilt. De linker was al even af, de rechter heeft voor kopzorgen gezorgd. Eerst vond ik de kleuren niet mooi, dus ben ik deels opnieuw begonnen en nu zie ik dat de rechter toch wel een stukje groter is dan dan linker. AHHHH. Eens kijken hoe ik dit oplos.

01 april 2012

Camelot update

Het is alweer enige tijd geleden dat ik op mijn blog iets heb geschreven.
Half februari kwamen mijn man en ik in een achtbaan terecht die steeds heftiger werd. Nu, zo'n zes weken later, komen we weer in rustiger vaarwater en heb ik weer zijn om wat te laten zien.
Niet dat ik al die tijd niets gemaakt heb, maar ik had geen puf om achter de pc te kruipen.

Half februari kreeg mijn man van de 1 op de andere dag, geheel uit het niets, te horen dat hij ontslagen wordt. Dit kwam als een klap, helemaal omdat hij al 22 jaar bij dit bedrijf werkte en het naar zijn zin had. Helaas was hij niet de enige die dit bericht te horen kreeg, met hem werden nog 110 mensen ontslagen.

In dezelfde week voelde mijn zus een knobbeltje in haar borst en helaas bleek dit kanker te zijn. Inmiddels is haar borst weggenomen en zien de vooruitzichten er weer gunstiger uit, maar het was enorm schrikken. Eerst mijn moeder, anderhalf jaar geleden, en nu mijn zus.
Eind februari zijn we toch maar een weekje met het vliegtuig naar de zon gevlogen op de Canarische Eilanden, maar helaas werd ik daar ziek. Vooral door stress. Echt genieten hebben we daar dus niet gedaan.

Eenmaal thuis kwam ook de griep hier nog voorbij, maar nu lijkt alles weer beter te gaan. We kunnen weer zonniger tegen de toekomst aan kijken en genieten vooral van het mooie weer.

Vandaar dat ik nu ook weer zin had om jullie te laten zien wat ik aan het maken ben. En laat het nu precies 1 april zijn, dus een update van mijn Camelot blokken lijkt mij wel op zijn plaats.
Ik heb een overzichtsfoto gemaakt van alle zes de blokken.
Ze hangen op mijn designwand en sommigen hebben een rand en sommige niet, maar het geeft zo een mooi voorbeeld van hoe de quilt zich gaan vormen.

Ik ben al weer rustig begonnen met het lezen van jullie blogs. Ik zie weer hele mooie werken voorbij komen, dus ook dat wil ik weer gaan oppakken.
Fijn weekend allemaal,

15 februari 2012

Camelot blok 4

Graag zou ik ook mijn Camelot blok laten zien op de eerste van de maand, maar dit zit nog niet in mijn ritme. Ik vergeet steeds of het blok op tijd te maken of het op deze datum te laten zien.
Vandaar dus nu maar mijn vierde blok.
Het vijfde blok ligt geknipt klaar naast mij en vanavond worden de eerste stukjes aan elkaar gezet.

27 november 2011

Met van alles bezig ......

Al langere tijd wil ik mijn handquilten op een hoger plan brengen of anders gezegd kleinere steekjes maken en leren duimquilten. Vandaar dat ik een cursus handquilten volg. Ik geniet hier enorm van, ik leer veel, maar krijg ook veel huiswerk mee. Veel oefenen dus elke dag een aantal steekjes. Het duimquilten gaat mij goed af, het voelt heel natuurlijk en ik blijf hier zeker mee doorgaan. Hieronder een indrukje van mijn werk tot nu toe.
Verder is het tweede blok voor mijn camelot quilt klaar.
Fijne werkweek

02 oktober 2011

1e camelot bijeenkomst

Al een tijdje stond een quilt met circels op mijn wish list, maar ja, zoals dat bij velen gaat, staan er nog wel meer op dat lijstje.
Nu Janine (www.quiltgebeuren.nl) in het voorjaar met het idee om een bom te organiseren van de Camelot quilt. Daar mijn Pop klaar is en ik het toch erg leuk vind om elke maand te werken aan een BOM-blok, heb ik mij meteen opgegeven.
En afgelopen zaterdag was dan ook de eerste bijeenkomst. Het was een gezellige boel in de cursusruimte van het quiltgebeuren. Janine en Heidi legden de beginselen uit en al snel was iedereen malletjes aan het tekenen.
Thuis ben ik meteen verder gegaan en het eerste blok is dan ook al klaar. Nu is het wel lang wachten tot het volgende blok (pas op 4 november), dus tot die tijd zal ik mij vermaken met andere quilts ;-)