Posts tonen met het label Life is Beautiful. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Life is Beautiful. Alle posts tonen

16 mei 2012

Label

Ditmaal heb ik een label gemaakt in de stijl van de quilt. Meestal maak ik er niet zo een werk van. Maar na dit resultaat is het toch leuk werk, die de quilt echt af maakt.
Fijne hemelvaartsdag, Rina


13 mei 2012

Weer een affo

Ook ik ben gisteren naar de quilt hoeve geweest, voor een zeer geslaagde trunkshow van goof, leuke aankopen en veel gezelligheid met andere quilters.
Thuis stonden twee lampenkapjes te wachten om bekleed te worden met een nieuw stofje. Hierna kon ook mijn affo een plaatsje krijgen boven de schouw. Het is mijn variatie op de "life is beautifull", "
Love life". Ik ben nog bezig met een bijpassend label.
Nu zijn we op weg naar zeeland naar mijn schoonmoeder en dan vanmiddag naar noord holland waar mijn ouders wonen. En onderweg........ Dan maak ik hexjes en sterren voor mijn mandjes quilt.



14 april 2012

Handquilten


Tijdens de weekenden werk ik verder aan het doorquilten van mijn LIB quiltje.

15 januari 2012

Voortgang LIB

Afgelopen vrijdag op de bee ben ik druk in de weer geweest met het aan elkaar zetten van de diverse blokken. Nu het een geheel begint te worden ben ik helemaal blij. Het wordt precies zoals ik in mijn hoofd had.
Er komen nog meer rijen aan, maar hier is vast het resultaat tot nu toe:

Uiteraard zijn er deze week ook huisjes gebouwd,deze laat ik later in de week nog zien.

30 oktober 2011

Vakantiewerkjes

Na een heerlijk weekje herfstvakantie ben ik weer terug in het land. Ik heb genoten van de rust, het zonnetje, de mooie herfstkleuren en natuurlijk de tijd die ik had om te quilten.
Ik ben tijdens de stitcherie bee weer begonnen met een blokje van mijn LIB, deze is afgemaakt in de vakantie:
Ook heb ik een nieuwe stitcherie gemaakt, die ik met aquarelpotloden naderhand heb in gekleurd. Deze wil ik gebruiken om een multomap mee te bekleden:

16 september 2011

Ben er nog

Laatste tijd kom ik niet echt aan bloggen toe. Ik heb een griepje gehad en ben daarna erg moe gebleven, ook op mijn werk is het momenteel druk met extra vergaderingen en cursus.
Toch probeer ik wel iedere avond een steekje te doen en dat lukt aardig.
Alle losse clamshells zitten nu aan elkaar. Dit weekend wil ik er een rand aanzetten.

Vorige week vrijdag was de eerste stitcherie club bij de Quilthoeve. Tijdens deze bee ga ik verder werken aan mijn Life is Beautyful quilt. Tijdens de les heb ik 1 blokje gemaakt, maar thuis gekomen zijn er nog twee gelukt. Het is een leuk werk doen, heerlijk ontspannend.

20 mei 2011

LIB, antieke hexagonnetjes en quilthoeve

Vanmorgen heb ik eerst tijd gemaakt om naar Naaldwijk te rijden en dit was zeker de moeite waard. Wat is de Quilthoeve een leuke winkel geworden. Ik heb geld hier achter gelaten in ruil voor: Een mooi boek met quilts en andere hebbedingen gemaakt van wolvilt en uiteraard moest daar dan ook wel vilt bij gekocht worden ;-)
Misschien lukt het mij wel om zondag iets kleins te maken, want mijn handen jeuken om met de wolvilt aan het werk te gaan.
Het winkeltje valt bij mij zo in de smaak dat ik mij heb opgegeven voor de stitcherie club en dus kunnen jullie mij vanaf september zeker 1x per maand in deze hoeve vinden.

Gisterenavond heb ik heerlijk zitten werken aan hexagonnetjes voor de rand van mijn english baskets quilt.
Verder zijn er weer twee stitcherie blokjes bijgekomen voor de Life is Beautiful quilt. Deze had ik al eerder gemaakt maar nog niet laten zien.
Fijn (quilt) weekend allemaal,

13 mei 2011

Nog meer blokjes

Er zijn weer een aantal blokjes gemaakt voor mijn Life is beautyful quilt. Het wordt nu wel weer tijd dat ik ook wat spreuken ga borduren, want daar mis ik er nog een aantal van LOL.
Verder heb ik deze week een hoes gemaakt voor mijn ipad. Leuk klusje tussendoor.

06 maart 2011

LIB update

De afgelopen week lag ik er zo bij:

Heerlijk in het zonnetje van de Canarische Eilanden. Ja, de lucht was echt zo mooi blauw! Sinds een paar jaar gaan we in de winter een weekje naar de zon en ik kan het iedereen aanraden. Je komt als herboren terug, ook als het maar 1 graad is als je weer op Schiphol staat.
We hadden een auto gehuurd en veel van het eiland gezien. Veel toeristen, maar in het binnenland ook veel authentieke dorpjes. Lekker eten, zon, rust ....

Bij de koffie heb ik wat steekjes gedaan, waaronder een aantal hexagonnen voor mijn LIB quilt:

03 februari 2011

LIB

Allereerst bedankt voor alle tips. Ik ga toch proberen om 1 dag in te plannen om minimaal vijf draadjes te quilten. Ik heb een daglichtlamp, maar quilt toch liever bij daglicht. Doordat ik fulltime werk, kan ik dus niet dagelijks bij daglicht werken. Ik ben dus afhankelijk van de weekenden. Ik heb mij voorgenomen om de zondag in te richten als pitdag (eerst uitslapen en dan dus pitten aan een quilt). Ik weet niet of dit gaat werken, maar het voornemen is goed.
Afgelopen zondagmiddag heb ik heerlijk zitten pitten. Het is dus niet dat ik het niet leuk vind, het is meer dat ik er echt tijd voor moet maken.
Het doet mij goed te lezen dat ik niet de enige ben dit topt met dit probleempje.

In juni heb ik jullie de volgende twee variaties laten zien van mijn Life is Beautiful quilt. Ik heb gekozen voor hexagon vormen, maar wist niet goed hoe ik ze aan elkaar moest zetten. Ik had in juni deze twee opties:

Bij beide opties had ik geen goed gevoel.
Terwijl ik vorige week ziek in bed lag, met de nieuwe Quilt en Zo, zag ik de quilt van Evy staan met de verschillende hexies. Toen wist ik het! Zo wordt hij dus:

Ik ben nu dus blij dat ik hem even heb laten liggen. Met veel plezier kan ik nu weer verder werken aan deze leuke quilt.

13 juni 2010

Update life is beautiful

Weer drie blokjes erbij:

Voorzichtig aan ben ik aan het bedenken hoe ik de blokjes aan elkaar ga zetten. Dit zijn twee mogelijkheden:

31 maart 2010

Update Life is Beautyfull

In het weekend zijn er weer een paar blokjes gemaakt voor deze quilt. Het is een heerlijk werkje, vooral doordat het kleine projectjes zijn en toch steeds weer anders worden.

20 maart 2010

Ook ik ben begonnen ....

Ik wil al een hele tijd een quilt maken met hexies, maar niet een traditionele met de paperpiecing methode. Op de beurs in Rijswijk zag ik hexies gemaakt van verschillende patchworks blokjes. Helemaal top. En meteen wist ik wat er bij moest komen, namelijk de stitcheries van "Life is beautiful". Snel besteld en gepuzzeld. Ik heb de stitcheries verkleind tot 60%. Hierdoor vind ik ze beter tot zijn recht komen bij mijn andere blokjes. Ik werk met 1 draadje borduurgaren om zo de tekst wel leesbaar te houden.


Bij Annelies op de site kun je lezen wie er nog meer zijn begonnen met deze leuke stitcheries.