Posts tonen met het label Kompas van hoop. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Kompas van hoop. Alle posts tonen

23 juli 2013

Kompas quilt

Twee jaar geleden ben ik begonnen met een medaillon quilt met in het midden een kompas. Ik ben erg te spreken over de kleuren, maar de top trok aan alle kanten scheef.
Het was dus niet naar mijn zin. Nu heb ik tijd gemaakt om alle randen los te maken en het geheel opnieuw aan elkaar te zetten.
Het geheel toont nu veel mooier, dus kan ik verder gaan werken aan de volgende rand.

Ik zie nu op de foto dat ik er een rand meer aan heb zitten, met flying geese, dan dat er op de foto staan. Deze zal ik een volgende keer laten zien.

25 augustus 2011

verschillende werkjes

Het lijkt wel een beetje op blogstilte hier, maar gelukkig geen quiltpauze. Ik ben begonnen met mijn kerstquilt en heb nu vijf kleine blokjes af, deze moeten verwerkt worden tot 1 groter blok en daarvan wil ik er dan een stuk of zes gaan maken. Ik zie wel hoever ik kom voor december ;-)
Verder nog dresden plates gemaakt voor de rand van mijn kompas van hoop quilt.

Verder groeit mijn POTC gestaag en ook de clamshell restjesquilt. Hier ga ik het weekend verder mee, dus volgende week waarschijnlijk wel een foto hiervan
Fijn weekend alvast....

31 juli 2010

Kompas

Met deze quilt ben ik begonnen toen we het bericht kregen dat mijn moeder toch borstkanker had en een borstoperatie moest ondergaan. Vandaar ook de naam: Kompas van Hoop. Wat is het dan nu bijzonder dat ik aan deze quilt werk in het bos, met mijn moeder naast mij in goede gezondheid. Gisteren zijn mijn vader en moeder aangekomen om de laatste week van onze vakantie samen te vieren. Dit jaar ga ik hier extra van genieten!

27 juni 2010

Kompas van hoop

De eerste rand zit om het kompas heen. Het volgende gedeelte wordt met een applicatie erin. Dit is een heerlijk werkje voor in de tuin, maar eerst moet ik nu strijken. (ondertussen kan ik dan naar het wk kijken- Duitsland - Engeland).

22 juni 2010

Kompas van hoop

Het kompas is klaar en ik ben nu bezig met een eerste rand erom heen. Ik ben nog niet geheel tevreden over de laatste rode rand om het kompas, dus grote kans dat ik die nog aanpas.

06 juni 2010

Kompas van hoop

De laatste paar dagen heb ik hard gewerkt aan mijn medaillon quilt. Inmiddels is er een naam boven komen drijven: Kompas van hoop ; opgeven is geen optie.
Ik merk dat er bij mij zoveel verschillende emoties zijn geweest bij het werken aan het kompas tijdens de ziekenhuis opname van mijn moeder, maar de hoop bleef. Met mijn moeder gaat het nu goed. De operatie is goed gelukt en voor zover nu bekend is ze 'schoon'. De hoop blijft dus dat alles nu echt goed is en het herstel kan beginnen.

Ik wil iedereen bedanken voor het meeleven. Ook dit geeft de burger weer moed.