Posts tonen met het label Ster. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Ster. Alle posts tonen

27 december 2011

Sterren quilt

Ook het middelste deel van de sterren quilt heb ik gemaakt met de machine, echter het aan elkaar zetten van het middelste stuk en de rand lukte niet. Ik heb het eerst twee maal met de machine geprobeerd, want ik geef het niet zomaar op. De tweede keer zat het beter, maar toch nog niet naar mijn zin. Nu heb ik de middelste ster op de rand geappliceerd met de hand. En met tevredenheid ;-).
Toch ga ik de volgende ring weer eerst met de machine proberen, want van " oefenen kun je leren" vertel ik de kinderen in de klas altijd.

25 december 2011

Ster


De naaimachine snort lekker verder en daarmee groeit mijn sterrenquilt.

18 december 2011

Workshop

Afgelopen vrijdag ging ik bepakt en bezakt op weg naar Naaldwijk voor een workshop van Jacqueline de Jonge. In mijn tas zaten behalve lapjes ook mijn naaimachine. Ik geef de voorkeur aan quilten met de hand, maar soms maak ik een uitstapje naar de machine. We hebben gewerkt aan een ster gemaakt met behulp van paper piecing. Naast leerzaam was het vooral gezellig. Ik ben er wel achter gekomen dat ik een ezel ben. Een ezel stoot zich geen driemaal aan dezelfde steen, dat deed ik ook niet, maar wel twee keer. Twee keer sneed ik op de verkeerde manier de stof af, waardoor ik weer opnieuw kon beginnen. Gewoon pech dus.
Na een dagje werken is dit het resultaat: