Posts tonen met het label Straatje bouwen. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Straatje bouwen. Alle posts tonen

02 mei 2012

Affo

Aangestoken door het huisjesvirus van Jeanneke ben ook in december (ja ik heb gesmokkeld) begonnen met het maken van huisjes. In februari vond ik dat het er wel genoeg zijn. Ik ben niet echt een mens om 300 dezelfde blokjes te maken. Ik heb daarom des te meer bewondering voor het doorzettingsvermogen van de echte huisjesbouwers. Mijn idee was om een vinex locatie te bouwen. De wijk waar ik woon heeft zo'n 7300 nieuwbouwhuizen. De vinex locatie die ik heb gebouwd is kleinschaliger en meer naar mijn smaak. In maart heb ik alle huisjes aan elkaar gezet en in april met de machine doorgestikt. Nu in mei is het een mooie maand om mijn huisjes quilt(je) te laten zien.

11 februari 2012

Straatje bouwen update 3

Het wonen in een vinex locatie heeft ook zo zijn voordelen. Er wordt weer rekening gehouden met het waterlandschap. Hierdoor woon ik in een wijk waarom heen veel water is. Met dit weer is dit dus echt genieten. Heerlijk schaatsen aan en via de achtertuin het ijs op lopen. Dan onder de brug door en ..... je bent buiten. Het is een plaatje alle sneeuw op het riet en weilanden. Op zo'n moment geniet ik volop.

Mijn eigen vinexstraatjes groeien ook door. Ik had als voornemen om vijf huisjes per week te maken. Dit lukt aardig. Nu na zes weken zijn er 28 huisjes klaar.

22 januari 2012

Huisjes bouwen update 2

Vorige week heb ik geen update gegeven van de voortgang van de huisjes bouw in mijn vinex locatie. Ik probeer elke week een straatje met vijf huisjes te bouwen. De stand is dus nu 15 huisjes ( je ziet er maar 12, maar ALS je op de foto Klimt worden het er meer).

Vorige week heb ik de leuke workshop gevolgd bij Jeanneke ( de aanstichtster van dit bouwvirus) op de bloggerdag van het quiltgebeuren. Behalve met veel gezelligheid ben ik ook weer met tips thuisgekomen.

08 januari 2012

Straatje bouwen

De afgelopen week was het vakantie en is ook hier de bouw gestart. Het resultaat is een klein straatje van vijf huisjes.
Laat deze vinexlocatie maar verder groeien.....
Ik maak de huisjes op de traditionele manier van allemaal kleine restjes. Het kan dus zijn dat er raam of deurkozijnen worden gemaakt naar de smaak van de bewoners en dus maar 1x voorkomen.