Posts tonen met het label quilt. Alle posts tonen
Posts tonen met het label quilt. Alle posts tonen

05 oktober 2017

Love Entwined

Deze quilt is een tijdje stil. Lijven liggen. Ik overzag de kleine stukjes niet meer.
Gelukkig heb ik nu de smaak weer te pakken en is hiermee de derde vaas van de LE quilt voltooid.
Op naar de volgende.

22 november 2016

Applicatie quilt

Iedere maand krijgen we bij de Quilthoeve tijdens de applicatiebee een nieuw blok van een applicatie quiltje. Sommigen maken de blokjes, anderen werken verder aan eigen projecten.
Ik heb de blokken meestal gemaakt, maar kwam er nu achter dat ik vier blokken 'mis'.


Een keer niet geweest of er niet aan toegekomen om her blok thuis af te maken.
Nu hebben we afgelopen week echter het laatste blok gekregen, dus ben ik toch maar begonnen aan de inhaalslag.


Andere projecten moeten dus even geduld hebben. Gelukkig zijn het leuke blokken en zijn ze in een dag te maken.


Ik weet nog niet hoe ik ze aan elkaar ga zetten. Met of zonder sashing? Met een applicatie rand of niet? Eerst maar eens even kijken hoe het geheel er uit komt te zien.


Een hele tijd heeft mijn adhd konijntje dit niet gedaan, maar sinds het weer donker is buiten ligt hij 's avonds graag in de vensterbank. Gelukkig laat hij de bloemen in de litcactus nog met rust, want die staan er wel weer heel mooi bij. Gisteren ging het beestje zelfs languit, met uitgestrekte pootjes achter de planten liggen. Ik kan er erg van genieten om te zien hoe hij zo zijn rust vindt, dicht bij ons.




06 oktober 2016

Affo

Na vier jaar en vier maanden is mijn Jane een affo geworden. 
Niet perfect, want dat ben ik ook niet ;-)

 Voorlopig blijft zij nog even in de woonkamer, maar zodra het kouder wordt, krijgt ze een plaatsje op mijn bed.



23 september 2016

Het eind is in zicht

De laatste loodjes wegen het zwaarst, zeggen ze wel eens. In dit geval echter niet. Hoe verder ik kom hoe meer ik ga werken. Waaraan?
Aan Jane. 


Vier jaar geleden ben ik begonnen, maar is het toch bijna een affo. Ik kan hem nu op ce grond leggen en er verlekkerd naar zitten kijken.
Er moeten nog een aantal blokje en een paar punten. 
De punten quilt ik in de ditch. 

Bij de blokjes maak k soms een patroon, die het blok versterken qua ontwerp, soms doe ik iets geheel anders. Hiervoor gebruik k alles wat ik in huis vind. 
Op dit moment gebruik ik de bakvormpjes waar je koekjes mee bakt. 
Hier kun je leuke quiltpatroontjes mee tekenen.




18 januari 2015

Jane en iets nieuws...

En hierbij een foto van het derde kwart van mijn baby Jane.
Het vierde stuk ligt al klaar, de rand moet er alleen nog aangezet.
 
 
Verder ben ik naast quilten ook gek van borduren.
Nu komt mijn kennis niet veel verder dan kruissteekjes.
 Maar ik heb geluk!
Gisteren heeft Tammy een project gelanceerd,
 waarbij je heel veel verschillende steken gaat leren.
 Ze introduceert iedere week een steek, met daarbij een filmpje met uitleg.
 
Kijk voor meer info op:
 

14 december 2014

update baby Jane

En hiermee zitten alle vierkanten blokken aan elkaar.
De andere helft is ook al voorzien van punten
en ligt klaar om gequilt te worden.
 
 
Kijken of het lukt om de punten nog dit jaar af te maken.....

05 november 2014

En er wordt zo nu en dan een quilt steekje gezet in de spelende kinderen.
 

29 oktober 2014

Geboorte van ....



 Vorige week was ik druk in de weer met mijn Baby Jane blokjes.  Tot mijn verrassing kwam ik erachter dat ik op 8 blokjes na alle vierkante blokjes af had.
Ik heb alle blokken door elkaar gemaakt en vond het dan ook leuk dat ik juist het allerlaatste blok in het boek nog niet had gemaakt.
Deze heb ik dan ook voor het laatst bewaard. Eerst weer leuke stofjes gezocht en het patroon er met een uitwisbare stift opgetekend.

 Toen aan de slag met doorrijggaren en daarna het geheel met kleine stofjes op een ondergrond lapje vastgezet. Het geheel netjes gestreken en daarna op maat gesneden.
En daarmee is dus het laatste vierkante blok geboren op donderdag 23 oktober 2014.
Nu nog een stuk of 20 driehoeken en dan ....

18 februari 2014

Bom

Iedere maand krijg ik trouw vier patroontjes van een stitcherie bom toegestuurd.
Ik heb nu acht blokken klaar en er liggen er al twaalf, 
die wachten op een draadje.
Om een beeld te krijgen hoe deze quilt gaat worden,
heb ik de eerste vier blokken aan elkaar gezet.
Ik werk met de quilt-as-you-go methode.
De witte gestitch-te (is vast geen nederlands woord)
moeten wel nog een extra quiltdraadje krijgen.
Ik zet hem anders aan elkaar dan het patroon aangeeft.

15 februari 2014

baby Jane groeit

Het quilten van mijn baby Jane gaat ook rustig door.
 Iedere week probeer ik een stukje verder te werken.
Dit is toch een stuk meer draaien en keren
door alle verschillende vormen en kleine stukjes.
Heel anders werken dan bij de Reiko quilt, maar het resultaat .....
Ik begin een beetje simpel te worden van blogger.
Ik krijg via mijn laptop geen foto's meer op mijn pagina.
Deze verstuur ik eerst via de mail naar de Ipad,
daar plaats ik de foto's via de app van blogger en dan werk ik verder op de laptop.
 Ben ik de enige met dit soort omslachtige handelingen?
Heeft iemand een tip?

12 februari 2014

Reiko


Het eerst blok is gequilt.
Heerlijk werkje, die lijnen rechtdoor bevallen mij wel.

24 oktober 2013

Best Friends

Afgelopen vrijdag was er weer stitcherie bee bij de Quilthoeve.
Hier heb ik verder
gewerkt aan de leuke ontwerpjes van Rosalie Quinlan.
De eerste vier zijn klaar en dat is precies op tijd,
 want de volgende vier zijn ook al weer binnen.
 Ook probeer ik af en toe een steekje te quilten.
Ooit kreeg ik eens de tip om elke dag vier draadjes te quilten.
Dit lukt mij niet om dit naast mijn werk te doen
 en ook merk ik dat na vier draadjes,
dat is voor mij twee uur werk,
 pijn krijg in mijn vingers en schouders.
Toch heb ik deze week een veer
gemaakt op mijn Gardeners Journal quilt.

21 september 2013

LE update

In mijn vakantie heb ik heerlijk gewerkt aan het middenstuk van de Love Entwined.
Ik wist toen al dat mijn stof niet groot genoeg was
en dat ik daar een oplossing voor moest zoeken.
 
Marcha van de quiltster heeft mij daar prima bij geholpen.
Om het middenstuk is nu een roze rand gekomen
en daar omheen een rand van broderie stof.
 
De zigzagjes zitten nog niet allemaal vast, maar dat gaat wel goed komen.

12 augustus 2013

Reiko Kato blok 4

Soms ben je bezig en zie je door de bomen het bos niet meer.
Nu weet ik inmiddels uit ervaring
dat je dan gewoon door moet gaan.
En zie daar:
Het is gelukt.
Alle losse bandjes zijn op zijn plaats
gekomen, net als alle kinderen.
 
Leuk om er diepte in de maken door
sommige kinderen met arm of been achter een
stang van het klimrek te plaatsen.
 
Dit was voor mij wel het moeilijkste
blok tot nu toe.
Zou het nog lastiger worden bij de
laatste twee blokken?

09 augustus 2013

????

Zou dit nog wel goed komen, met al die loshangende bandjes?
LOL
 
Fijn weekend,
 

29 juli 2013

Wat een heerlijk weer voor zo'n rustig werkje. Ik heb er nu in de vakantie dan ook mooi de tijd voor. Alle applicaties voor deze maand zitten vast. De zigzag rand moet nog wel gemaakt worden, maar dat is dan ook niet mijn favoriete rand. Elke dag heb ik wel gewerkt aan de applicaties en dan moet ik zeggen dat ik blij ben dat ik deze maand zoveel tijd heb. Ik denk niet dat ik de volgende maanden op tijd klaar zal zijn voor het nieuwe deel.

De bloemen met de punten heb ik gemaakt met de manier die Carin beschrijft op haar blog. De steeltjes van de bloemetjes heb ik geborduurd. Ik weet even niet meer bij wie ik deze tip heb gelezen.

De zigzag rand wil ik nog wel deze maand gaan maken, maar ik zet deze er pas aan als het hele middenstuk geappliceerd is.

26 juli 2013

Punten

Als afwisseling op het netjes en met kleine steekjes werken van een applicatie is de Jane heerlijk. Zo zijn er dus weer drie punten voor Jane bijgekomen.

Fijn weekend,

23 juli 2013

Kompas quilt

Twee jaar geleden ben ik begonnen met een medaillon quilt met in het midden een kompas. Ik ben erg te spreken over de kleuren, maar de top trok aan alle kanten scheef.
Het was dus niet naar mijn zin. Nu heb ik tijd gemaakt om alle randen los te maken en het geheel opnieuw aan elkaar te zetten.
Het geheel toont nu veel mooier, dus kan ik verder gaan werken aan de volgende rand.

Ik zie nu op de foto dat ik er een rand meer aan heb zitten, met flying geese, dan dat er op de foto staan. Deze zal ik een volgende keer laten zien.

19 juli 2013

Love

Ook hier is de vakantie vandaag begonnen. Na een paar hectische laatste schoolweken begon ik al afkick verschijnselen te krijgen.
Iedere avond toch even een stofjes vasthouden of even in een quiltblad bladeren. Niet dat ik echt iets deed, nee daar was even de puf niet voor.
Maar nu...

Na een tip op een blog van een medequilster kwam ook ik er al snel achter dat de Love Entwined quilt voor mij gemaakt is. Zoveel randen, zoveel applicaties. Super! Lekker prutsen met kleine lapjes, zelf je kleuren kiezen, kunnen stoppen als je zelf de quilt een mooi maat vindt hebben... Ik was al snel overstag en lekker aan de slag gegaan. Eerst het kompas met bolletjes


En inmiddels zijn ook de hoekjes en een aantal bladeren geregen:


05 mei 2013

Update Jane

Ook deze maand heb ik weer een aantal steekjes gequilt aan het eerste kwadrant van mijn quilt. Voor het tweede kwadrant heb ik weer nieuwe blokjes in elkaar gezet. Nog twee blokjes en dan kan ik met de punten beginnen. 't Gaat dus lekker zo.

In juni is er bij de Quilthoeve een dear Jane dag. Ik ben benieuwd wie ik daar ga tegenkomen. Kom jij ook?