Posts tonen met het label Houtman. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Houtman. Alle posts tonen

10 april 2012

Waar ik van kan genieten

Allereerst wil ik jullie bedanken voor de lieve woorden en het meeleven. Ik ervaar het als heel bijzonder dat je via een blog zoveel steun kan krijgen. dank jullie wel.
Gelukkig begint het hier nu weer rustiger en positiever te worden; manlief is aan het solliciteren en mijn zus is inmiddels geopereerd en kan dus nu weer op de toekomst richten.

En ik? Ik geniet vvan de kleine dingen zoals:

Manlief die een middagdutje doet op de bank met in zijn armen ons konijn;

Een kopje thee met wat lekkers;

De eerste bloemen weer aan de struiken (deze is aan een struik die we zes jaar geleden hebben geplant en maar niet wil groeien....)

en natuurlijk het handwerken (sorry voor de onscherpe foto)

27 september 2011

Top potc

Zo'n twee weken geleden heb ik de top van de POTC afgemaakt. Het was een leuk zomerproject, door al die verschillende mogelijkheden van de blokjes. Het ontwerp zelf was eenvoudig, maar de stof maakt het een spannend geheel waar je steeds nieuwe dingen in ontdekt.
De foto is wat scheef gemaakt, maar het geeft een idee hoe de quilt er nu uitziet.

Verder ben ik de laatste dagen aan het borduren. Twee jaar geleden heb ik een patroon gekocht van Jan Houtman. Al die verschillende randjes spreken mij aan. Op dit moment heb ik geen gesneden blokjes klaar liggen om te patchen, dus werk ik nu 's avonds aan dit borduurwerk.

29 maart 2010

Houtman

Af en toe doe ik een steekje van een borduurwerkje. Toen de vorige merklap af was ben ik gevallen voor de ontwerper Jan Houtman. Ik zag vele mooie ontwerpen, maar ik heb gekozen voor "Zomer in het groen"