Posts tonen met het label Amicorum. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Amicorum. Alle posts tonen

14 mei 2010

Ontvangen en ... en ...

Vandaag kwam de postbode met een zachte envelop, waar mijn DH erg blij van werd. De envelop was aan mij gericht, maar hij maakte hem meteen open en knipte netjes de postzegels eraf. Ja, ieder zijn hobby. DH knipt namelijk overal de postzegels af, maar vooral van pakjes uit het buitenland en deze envelop kwam uit Zweden. Vandaar.
Gelukkig kreeg ik de inhoud en daar ben ik heel blij mee.
Het is mijn eerste Amicorum en hij is gemaakt door Joke uit ...

Wat is het toch leuk om zo verrast te worden bij thuiskomst. Dank je wel, Joke.

Verder ben ik hard aan het werk geweest aan de laatste blokken voor mijn Nearly Insane quilt.



Gisteren was ik in de buurt van Dortmund en dus kon ik het niet laten om naar de tentoonstelling te gaan van de Duitse Quitersgilde. Op de patchworktage was een hele mooie quilttentoonstelling met veel verschillende stijlen.
Er hingen diverse quilts van Claudia Pfeil, zij maakt landschapsquilts, crazy quilts maar ook traditionele quilts, zowel met de hand als de machine. Ik heb hiervoor staan kwijlen. Wat een mooie werkstukken. Er was zelfs een quilt bij met meer dan 50.000 swarovski steentje erop. Hier wat werk van haar.




Ook kwam ik quilts tegen van Nederlanders, waaronder quilts van Ted Storm.
Ik stond net een quilt van haar te bewonderen toen er een duits stel aan kwam. De man keek en zei: "O, die is machinaal gemaakt!" en ze liepen meteen door. Eerst dacht ik: Wat een oetel, kijk eens goed. Later vond ik het wel grappig, dat je zo klein, regelmatig en mooi kunt quilten dat het niet van machinaal onderdoet. Dat is toch een mooi compliment.

Ook waren er Hongarische blauwdrukquilts te zien die ook in Veldhoven hebben gehangen. Prachtig.
Ik heb hier heerlijk een dagje genoten..