Posts tonen met het label Gardeners Journal. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Gardeners Journal. Alle posts tonen

24 oktober 2013

Best Friends

Afgelopen vrijdag was er weer stitcherie bee bij de Quilthoeve.
Hier heb ik verder
gewerkt aan de leuke ontwerpjes van Rosalie Quinlan.
De eerste vier zijn klaar en dat is precies op tijd,
 want de volgende vier zijn ook al weer binnen.
 Ook probeer ik af en toe een steekje te quilten.
Ooit kreeg ik eens de tip om elke dag vier draadjes te quilten.
Dit lukt mij niet om dit naast mijn werk te doen
 en ook merk ik dat na vier draadjes,
dat is voor mij twee uur werk,
 pijn krijg in mijn vingers en schouders.
Toch heb ik deze week een veer
gemaakt op mijn Gardeners Journal quilt.

15 december 2009

Toppie en update ?

Afgelopen weekend ben ik druk geweest met het aan elkaar zetten van de blokken van de stitcherie quilt. Daarna de randen eraan en sandwitchen. Hij ligt nu geheel klaar om gequilt te worden. Door dit werkje zijn mijn CDW blokken even blijven liggen. Volgende maand beter ...

Doordat ik moet werken tijdens de uren dat het licht is, is deze foto gemaakt bij flitslicht en zijn de kleuren dus iets veranderd.

10 november 2009

't Is begonnen..

Alle stitcheries van mijn Garderners Journal zijn klaar, dus het aan elkaar zetten van de blokjes is begonnen.

De stof voor de rand en de achterkant is al gekocht en ligt met smart te wachten om gebruikt te worden ...
Wordt dus vervolgd.

26 oktober 2009

Vakantiewerk deel 1

Heerlijk een weekje op vakantie geweest en veel tijd gehad om te handwerken. Ik zal proberen elke dag van deze week iets te laten zien van wat ik heb gemaakt.
Uiteraard ben ik verder gaan werken aan de Gardeners Journal. Hiervan zijn weer vier stitcheries klaar. Ik laat er drie nu zien, de vierde staat nog niet op de foto. Nog 1 te gaan..

25 september 2009

Garden stitcheries en meer

Wat is het quilten toch een heerlijke hobby om 's avonds op de bank te doen, na je werk. Iedere avond een steekje om zo even de dag van je af te zetten. Ik geniet er steeds meer van.
Deze week ben ik begonnen met het maken van een kerstquilt. De eerste twee blokken zijn klaar en de overige zijn al gesneden. Deze zal ik het weekend laten zien. Ik wil deze quilt helemaal op de machine maken. Ik heb dit nooit eerder gedaan, maar vind het daarom juist een uitdaging.
Volgende week ga ik een dagworkshop volgen waarbij het quilten op de machine wordt uitgelegd en geoefend op verschillende manieren. Ik heb hier erg veel zin in.

Waar ik tevens aan heb gewerkt het vorige weekend en deze week zijn de stitcheries van de Garderners Journal. Ik heb geteld en het gaat erg hard nu. Ik moet nog zes blokjes. Ik wil proberen deze voor de herfstvakantie zoveel mogelijk klaar te hebben, zodat ik dan de blokken aan elkaar kan zetten.

09 september 2009

Garderner's Journal


Hij groeit gestaag. Weer drie blokjes erbij.

30 augustus 2009

Nieuwe stitcheries / new stitcheries

Er zijn weer een aantal stitcheries klaar voor mijn Garderners Journal. Ik vind het een heel leuk en ontspannend werkje, maar het overtrekken op de stof vind ik een berenklus. Heeft iemand hier een tip voor? Hoe doen jullie dit snel en handig?

There are a few stitcheries ready for my Garderners Journal. I am having fun making them, but drawing the pictures on fabric is not my favorit. Can you give me some advice?

11 juni 2009

Tuinwandeling

Een heuse wandeling door de tuin, maak ik, bij het verwerken van de stitcherie blokken van A Garderners Journal. Allereerst langs het schuurtje waar nodig opgeruimd moet worden, dan richting het plantenrekje, terwijl ik onderweg geniet van een lieveheersbeestje en een slak. Deze laatste is welkom in mijn tuintje, alleen jammer dat hij de hosta's opeet. Even kijk ik nog naar het dak en zie het windhaantje vandaag erg tekeer gaat. Snel dus maar weer naar binnen voordat de volgende regenbui eraan komt.


24 april 2009

Fijne vakantie

Na een nacht heerlijk geslapen te hebben, ziet de wereld er weer een stuk vrolijker uit. De pijn is nu weer draagbaar en het bitje doet wonderen. Dank jullie wel voor de lieve woorden.
Ik kon het dus niet laten om vandaag nog een blok aan elkaar te zetten van mijn Garderners Journal.

Hier zijn de twee blokken samen, ze liggen los naast elkaar. Gisterenavond heb ik de twee harten nog geappliceerd op het eerste blok.

Nu mijn tassen inpakken, uitzoeken welke quiltspullen er mee gaan en dan lekker 10 dagen op vakantie. Fijne dagen allemaal!

23 januari 2009

De tuin groeit en getagged

Ik begin helemaal zin in het voorjaar te krijgen. In de tuin komen langzaam de eerste bolletjes boven, maar de regen overheerst hier nog erg.
Om vast het lente gevoel te krijgen ben ik verder gaan werken aan mijn garderners journal. Twee stitcheries erbij.



Verder ben ik getagged door Sandra.
De regels van deze tag zijn:
@neem uit je vierde fotomap de vierde foto en plaats die op je blog
@stuur de tag door naar vier medebloggers

Ik kom dan uit bij de volgende foto van Hans Klok. Op het jaarfeest van het werk van mijn vriend heeft hij een show gegeven, waarbij iedereen verbaasd heeft staan kijken. Wat een vakman en wat een illusies. Zelfs na het kijken van filmpjes (wel 20x) snap je nog niet wat hij doet. Fantastisch!



Ik tag de volgende dames:

Jeannette
Debbie
Tineke
Margrit

17 december 2008

Mandje en stitcherie

Gisteren heb ik eindelijk een mandje gekocht en de rand ervan zo gemaakt dat ik daar verschillende quiltgereedschapjes in kan stoppen. In het grote midden kunnen dan de lapjes, speldenkussen enz. Zo ligt alles tenminste niet meer op verschillende tafels in de kamer te zwerven en kan ik makkelijk mijn mandje meenemen om elders in het huis verder te werken.



Vandaag heb ik de laatste hand gelegd aan de volgende sticherie van mijn Garderner's Journal.

24 november 2008

Garderner's Journal


Weer drie stitchery blokjes voor mij Garderner's Journal.

10 november 2008

No place like home

Een nieuw blok voor mijn Gardeners Journal. Dit maal de middelste, het grote huis.

27 oktober 2008

Gardeners Journal



Vorige week ben ik aan de slag geweest met mijn Gardeners Journal. Het eerste blok is klaar!

08 oktober 2008

NI blok 70 en stitchery

Even weer een update. Het weekend heb ik gewerkt aan stitchery van The Gardeners Journal ontworpen door Anni Downes. Deze quilt is 150 cm bij 150 cm en bestaat uit negen verschillende blokken met totaal zo'n 25 verschillende stichery blokjes met als thema: de tuin.

Verder ben ik aan het werk gegaan met blok 70 ven Nearly Insane. Gisterenavond was ik bijna klaar, maar zetten de bovenste rand er op zijn kop op. Toen ben ik dus maar gestopt en heb vandaag in alle rust het resterende deel aan het blok gezet.