Posts tonen met het label English Baskets. Alle posts tonen
Posts tonen met het label English Baskets. Alle posts tonen

12 september 2017

Quilten baskets

Iedere dag probeer ik een aantal steekjes te quilten. Dit gaat qua temperatuur nu weer stukken beter.


Daarbij heb ik net als anderen hulp van mijn vriendje.
Niet een poes of hond.....


Nee een konijntje 😊.

Deze loopt vaak los in de kamer em kiest er dan zelf voor om gezellig hier te gaan liggen.
Het quilten gaat hierdoor wel minder snel, want afentoe wil hij aandacht. 😁

15 februari 2013

Top English baskets

Na twee jaar mandjes, wiebertjes en hexagonnetjes geappliceerd te hebben is mijn top klaar van mijn English Baskets quilt. Het was een erg leuk werk om te maken. Op het origineel zitten nog meer randen met hexagonnen en sterren, maar nu is de quilt groot genoeg voor mij. Fijn weekend allemaal,

20 mei 2012

Engelse mandjes

Al enige tijd geleden waren alle mandjes klaar, deze zet ik nu aan elkaar met de machine. Het is een precies werkje neemt dus wat tijd in. Ondertussen maak ik de rand met hexagon bloemen en sterren. Deze worden met de hand geappliceerd p de rand.ik heb nu op twee randen de bloemen en sterren vast zitten. Hier omheen komt een rand wybertjes.



02 januari 2012

Laatste mandje

Helaas is het laatste mandje gemaakt voor mijn engelse mandjes quilt. Helaas omdat het een erg leuk werkje was. Ik ben zo'n 11 maanden bezig geweest met het maken van de 15 mandjes. Ieder mandje was weer leuk. De laatste heb ik op een lichte achtergrond geappliceerd. Deze ga ik in het midden verwerken. In het patroon staan ook daar vier mandjes op een donkere achtergrond, maar ik wil graag een quiltpatroon om het middelste mandje maken, vandaar deze keuze.
In de rand met 14 mandjes zitten ook twee tussenblokken met harten. Ook deze liggen klaar. Nu ga ik eerst alle onderdelen die af zijn aan elkaar zetten en dan bedenken hoe ik de buitenste rand ga maken. Met applicatiebloemen of zoals in het origineel met hexagonnen en sterren??

21 december 2011

Vervolg engelse mandjes

Voor mijn engelse mandjes quilt heb ik het laatste mandje gemaakt op een bruine achtergrond. Nu ben ik bezig met het laatste mandje, maar deze maak ik op een lichte achtergrond. Dit mandje is nog niet gestreken en ziet er dus een beetje verfromfraaid uit.
Verder komen er op de buitenste rand veel hexagon bloemen en sterren. Dus ook daarvan zijn er weer een heel stel bijgemaakt.

04 november 2011

English Baskets




Weer drie mandjes erbij voor mijn engelse mandjesquilt. Nog 1 te gaan en dan is de rand klaar en wil ik verder met het middenstuk.

22 september 2011

weer een ....

engels mandje. Het was al even geleden, maar ik heb deze week weer een mandje gemaakt voor mijn engelse mandjes quilt.

Gelukkig beginnen de web-loggers langzaam weer terug te komen. Ik ga dus snel bijlezen, want ik heb ze wel gemist.

11 augustus 2011

Met van alles bezig

Dankzij een fantastische tip van Marianne (ikorniquilt) heb ik nu een designwall zo groot als de muur van ons kleine kamertje. De hele muur is bedekt met zachtboard en kan gebruikt worden. Dank je wel Marianne voor de tip. Ik heb er al diverse projecten op geprikt:

Mijn engelse basket quilt. Hij groeit goed en het is leuk om hem zo te zien hangen.

Hier mijn hexagonproject, de LIB (die tijdelijk stil ligt), de clamshell van de restjes van de POP en mijn medaillon quilt. Hiervoor heb ik de laatste dagen een stukje rand gemaakt van dresdenplates.

Ik ben druk bezig om mijn werk weer op te gaan starten. Ik moet zeggen dat werken toch wel erg veel tijd inneemt, tijd die ik liever aan andere dingen besteed....
Waarschijnlijk is werken volgende week weer leuk, maar nu moet ik echt weer wennen en in een ritme komen.
De afgelopen week heb ik dus weinig tijd gehad om te quilten. Er zijn wat bloemen bijgekomen voor de mandjes quilt en een aantal clamshells is geregen (ja, in appliceer deze aan elkaar, ronde vormen is niet mijn ding om te patchen)
Vanmiddag heb ik geen bezigheden geplant dus kan ik verder werken, maar eerst nog een keuze maken aan welke quilt ik verder ga werken. Ze zijn ook allemaal zo leuk!

24 juni 2011

veel gedaan

In het afgelopen weekend en een beetje 's avonds heb ik lekker verder gewerkt aan diverse projecten.
Zo zijn er twee nieuwe blokken ontstaan voor mijn zomerproject:

Heb ik een blok afgemaakt van mijn antieke mandjes quilt. Dit mandje had ik al voor een groot gedeelte in elkaar gezet tijdens het pinksterweekend:
en de eerste van de vier schulpranden voor mijn pockets of posies.
Dit weekend zal er minder tijd zijn om te quilten.

Fijn (quilt) weekend allemaal,

20 mei 2011

LIB, antieke hexagonnetjes en quilthoeve

Vanmorgen heb ik eerst tijd gemaakt om naar Naaldwijk te rijden en dit was zeker de moeite waard. Wat is de Quilthoeve een leuke winkel geworden. Ik heb geld hier achter gelaten in ruil voor: Een mooi boek met quilts en andere hebbedingen gemaakt van wolvilt en uiteraard moest daar dan ook wel vilt bij gekocht worden ;-)
Misschien lukt het mij wel om zondag iets kleins te maken, want mijn handen jeuken om met de wolvilt aan het werk te gaan.
Het winkeltje valt bij mij zo in de smaak dat ik mij heb opgegeven voor de stitcherie club en dus kunnen jullie mij vanaf september zeker 1x per maand in deze hoeve vinden.

Gisterenavond heb ik heerlijk zitten werken aan hexagonnetjes voor de rand van mijn english baskets quilt.
Verder zijn er weer twee stitcherie blokjes bijgekomen voor de Life is Beautiful quilt. Deze had ik al eerder gemaakt maar nog niet laten zien.
Fijn (quilt) weekend allemaal,

10 mei 2011

Uitgerust en genoten

Twee weken vakantie, wat lijkt dat vooraf toch een tijd. En ik kan je vertellen dat het ook een tijd is. We hebben er heerlijk van genoten. De eerste anderhalve week op ons gat gezeten met een handwerkje of boek en de laatste dagen leuke bezoekjes afgelegd.

Zo zijn we afgelopen vrijdag in Zierikzee geweest naar de tentoonstelling van de drie quiltgroepen van Goeree Overflakkee. Ik heb er mijn ogen uitgekeken. Wat een kunstwerken hingen hier en wat een inspiratiebron. Helaas moesten we nog op visite, dus kon ik niet te lang blijven hangen. Ik heb hier ook leuke gesprekken gehad met Willy van het quiltgebeuren, maar ook met een aantal maaksters van de quilten. Wat een gezellige mensen.

Zaterdag ben ik, nog helemaal in de stemming van vrijdag, naar Veldhoven gereden. Ook hier kwam ik ogen tekort. Wat een mooie tentoonstellingen en wat hingen er een mooie quilts bij de wedstrijd. Uiteraard hebben ook alle kraampjes meerdere bezoeken gehad en heb ik bij een aantal van hen wat geld achtergelaten :-)
Jammer dat het al weer voorbij is. Wat mij betreft mogen er meer van dit soort tentoonstellingen zijn...
Ik heb vooral ook genoten van de Baltimore quilts. Wat een werk


Hierbij nog even mijn maaksels van de vakantie:
Het grote engelse mandjes project is uiteraard weer uitgebreid:
Vier blokken en een aantal losse hexagon bloemen voor de randen

Dan nog wat blokjes voor mijn Pockets of Posies:

En als laatste nog iets anders. Ik ben aan het breien geslagen en wel van sokken. Nu was het wel lastig, want dit had ik nooit eerder gedaan en ik had alleen een duitstalige beschrijving tot mijn beschikking, maar dit is het resultaat.

Ik ben inmiddels alweer aan een nieuw paar bezig, want de eerste waren niet helemaal goed geworden. Wordt dus vervolgd.

17 april 2011

een hexagon rand

Allereerst wil ik jullie bedanken voor de ontzettend leuke reacties die ik heb gekregen op mijn Nearly Insane quilt!

Afgelopen weken heb ik ook verder gewerkt aan de antieke engelse mandjes quilt. In de eerste rand om het middenblok zitten sterren en hexagonnen. Deze wil ik jullie laten zien, maar mijn kleine vriendje vond dat hij ook wel weer eens op de foto mocht. Vandaar dat jullie even om mijn vriendje heen moeten kijken om een indruk te krijgen van de rand ;-)




18 maart 2011

Update English Baskets

En er is weer een mandje ontstaan onder mijn vingers.
Allereerst teken ik met malletjes of op de lichtbak het onderdeeltje op de stof. Daarna rijg ik eerst een kwart inch om en rijg ik het onderdeeltje op zijn plaats. Daarna naai ik het pas vast op de ondergrond. Het is zo wel een heel werkje, maar daar geef ik niet om. Voor mij werkt het zo heel prettig. Ik kan zo nauwkeurig werken.
Het leuke aan deze mandjes is de verscheidenheid aan bloemetjes. Zo zijn er bloemen in de vorm van sterren, gemaakt van hexies, van cirkels, met de vorm van kelkjes enzo. Hierdoor blijft het erg leuk om te werken aan die mandjes. Er zijn nu vier mandjes klaar, dus ga ik even verder met de binnenrand die bestaat uit bloemen en sterren.


Toen ik vanavond de laatste steekjes aan het maken was van dit mandje, zag ik de achterkant. Ook hiervan kan ik genieten. Al die kleurtjes en kleine steekjes en de manier waarop alles netjes is weggewerkt.
Op naar de volgende ....

Fijn weekend,

09 maart 2011

English Baskets quilt

In de Engelse mandjes quilt, zitten in de randen sterren en bloemen verwerkt. In de vakantie heb ik er weer een aantal bijgemaakt.

23 februari 2011

Hexagonbloemen

Ik ben weer eens besmet geraakt met een voor mij nieuw virus; die van het maken van hexagon bloemen. Gelukkig wordt dit nog een quilt erbij, maar worden ze verwerkt in de Engelse Mandjes Quilt.

In de eerste rand moeten 11 hexagon bloemen komen, waarvan hier dus de eerste vijf. Verder komen er in die rand ook een aantal sterren, maar daar ben ik nog niet aan begonnen.