Posts tonen met het label Schwalmer stickerei. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Schwalmer stickerei. Alle posts tonen

15 mei 2016

Schwalmer witwerk

Afgelopen herfst ben ik in Schwalmstadt geweest voor een driedaagse cursus Schwalmer Stickerei.
Behalve veel informatie over de schwalmer dracht en het witwerk, heb ik daar ook mijn duits weer bijgespijkerd. Drie dagen duits praten vond ik wel intensief. Gelukkig werd alles rustig voorgedaan en kon ik het namaken. Het was een klein groepje waarbij iedereen aan zijn eigen project en op eigen nivo werkte. Er was veel individuele hulp en aandacht. Ik denk erover om nogmaals te gaan, er is nog zoveel te leren. Alleen al het museum is een bezoek waard. Mocht je in de buurt zijn ...... (deelstaat Hessen).


Thuis heb ik verder gewerkt aan mijn lap en deze is in de meivakantie afgekomen.
Ik zie dit als een oefenlap, want ik wil er graag nog een maken maar dan op fijner linnen. We zien wel wanneer.