Posts tonen met het label Log Cabin. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Log Cabin. Alle posts tonen

04 december 2010

Het begin

Het was een afwisselend weekje.
Afgelopen maandag kwam op mijn werk een natte poes binnengewandeld. Na haar drie maal terug naar buiten te hebben gezet, zocht ze een plekje op de verwarming en viel in slaap. Ze was erg zwak en aan het eind van de middag vond ik het niet kunnen om haar in de vrieskou te zetten. Dus mocht ze mee naar huis. Dinsdag is ze opgehaald door de dierenambulance en het lijkt er nu op dat haar baasje is gevonden. Gelukkig maar, want het was een erg lieve poes.

's Avonds heb ik vast wat steekjes gepit aan mijn kerstquilt.

Ook heb ik nog wat blokjes gemaakt voor de log cabin bol.

Helaas heb ik sint op school gemist, net als anderen, door een buikgriepje. Gelukkig is het nu weer over. Buiten sneeuwt het nu weer hard, dus dat wordt een heerlijk dagje thuis, warm , quilten en freubelen.
Fijn weekend allemaal!

23 augustus 2010

Hij hangt...

tada.... Hij hangt. Wat? Mijn gedraaide log cabin quilt met sterren. In het weekend heb ik deze met de machine doorgequilt. Een heel werkje, maar toch sneller dan met de hand. Doordat er meerdere lagen soms over elkaar zitten was met de hand quilten geen optie en ja ... ik heb toch niet voor niets zo'n mooie naaimachine en een cursus Low Stress Quilten gevolgd. Niet dat het nu zonder stress ging. Met de hand blijft ik toch een leuker werkje vinden, ook al is het veel intensiever.

Enkele close-up foto's. De laatste is van de achterkant.

Op naar de volgende affo.

15 augustus 2010

Top af: gedraaide log cabin

Voor de zomer had ik mij een aantal doelen gesteld. Een ervan was het afmaken van de top van mijn gedraaide log cabin. Deze lag al voor een groot deel klaar, maar ik wilde er nog een extra rand log-cabins aanmaken en dan nog een rand om het geheel.
Dit doel is alvast gelukt. Doordat nog niet al het papier van de achterkant is gescheurd is de quilt nog niet helemaal plat.

Ik had nog meer doelen, maar daarover de volgende keer meer.

Ik ga nu mijn leesachterstand inhalen op de andere blogs die ik volg, ben voorlopig dus wel even zoet...

26 april 2010

De uitslag en mijn keuze

Hartelijk dank voor jullie stemmen. Het was erg leuk om dit zo te volgen.
Hierbij dus de gehele uitslag:

Mijn quilttop zit inmiddels in elkaar. Ik heb niet gekozen voor nummer drie. Deze vind ik ook erg mooi, maar dit was het voorbeeld van de les. En aangezien ik iets eigenwijs ben, maak ik hem dus anders.
Ik laat hem nu even liggen, misschien komt er nog een rand log cabin blokken bij, misschien niet.


19 april 2010

Poll: Log Cabin Quilt

Na een cursus bij het quiltgebeuren ben ik aan de slag gegaan met verschillende log cabin blokken. Zowel twee als drie dimensionaal. Ik heb nu zestien blokken klaar en wil ze aan elkaar gaan zetten. Nu zit ik echter met een dillema. Er zijn zeer veel (mooie) combinaties mogelijk. Wil jij mij helpen kiezen?
Welke combinatie spreekt jou het meeste aan?
Je kunt je keuze bekent maken in de kolom aan de rechterkant.

Ik ben erg benieuwd naar wat er uitkomt.
Dank je wel!!

13 maart 2010

Lessen bij 't Quiltgebeuren

Vorige week vrijdag ben ik op les geweest bij Karen Lipton. Mijn doel was vooral om mijn naaimachine beter te leren kennen en meer uit mijn machine te halen. Dat is zeker gelukt. De les ging over machinaal appliceren. Ik heb vooral aan proefblokjes gewerkt om te kijken welke effecten de verschillende motieven hebben op verschillende soorten stof. Zo heb ik gewerkt op katoen, vilt, badstof en fleece.
Hier een indruk van wat ik heb gemaakt:



Gisteren ben ik opnieuw voor een les geweest, maar dan iets heel anders. Bij Margariet hebben we verschillende soorten log cabins leren maken, waaronder een 3d model. Het werken aan de blokken was erg leerzaam en leuk. Ik heb nu vier blokken (bijna) af. Ik ga er zeker meer bij maken om zo een quilt te kunnen vormen.

Janine, eigenares van het Quiltgebeuren, houdt sinds vorige week ook een blog bij. Je kunt hier meelezen.

31 oktober 2009

Vakantiewerk deel 3

Tijdens de quiltles was ik begonnen met een gedraaide logcabin. Hiermee ben ik in de vakantie en gisteren tijdens de les verder gegaan. Sommige blokken zitten aan elkaar, andere nog niet. Het ziet er dus nog een beetje rommelig uit. Ik wil er nog meer blokken bij maken en zie wel hoe groot hij wordt.