Posts tonen met het label algemeen. Alle posts tonen
Posts tonen met het label algemeen. Alle posts tonen
29 oktober 2016
10 september 2016
Borduurdoosje
Iedere dag probeer ik een stukje verder te quilten aan Jane. Het gaat langzaam, maar het eind begint toch in zicht te komen. Het warme weer van de laatste dagen is heerlijk, maar dan ben ik minder aan het quilten.
29 november 2014
28 november 2014
Overeenkomsten tussen mijn twee kleine vriendjes
In huis heb ik twee kleine vriendjes, die veel overeenkomsten hebben.
Zo zijn ze bijvoorbeeld allebei eigenwijs,
ze gaan ieder hun eigen weg.
Zo loopt de een als hij eten ziet en de ander als hij te warm wordt.
Zelden doen ze wat ik wil.
De ene woont in plantjes en de vensterbank,
de andere in de gang op tafel.
De een houdt van stroomkabels, de andere van stroom.
Beide worden ze graag verwend, bekeken en geaaid.
Opvoeding is noodzakelijk en ook de nodige kennis.
Vandaar dat ik vandaag met 1 vriendje naar Dorry in Tilburg ben geweest
om meer te leren en vooral het eigengereide apparaat onder de knie te krijgen.
Gelukkig was ik niet de enige Dummie.
Monique en Ingrid waren er ook.
Nadat Dorry de nodige kennis had gedeeld over het spoelhuis,
het spoeltje en inrijgen van de draad, mochten we aan het werk.
Het maken van de log cabin blokjes viel mij alles mee.
Mijn machine luisterde goed
(waarschijnlijk omdat hulp zo dichtbij was).
Ook ging mijn machine geen eigen leven lijden,
bleven de naalden heel,
liepen de draadjes niet vast
en ging het apparaat niet vanzelf lopen.
Nu maar hopen dat dit thuis ook zo gaat.....
Met zeven blokjes mocht ik naar huis.
Thuis gekomen was ik mijn andere, jongere vriendje kwijt.
Maar wat op het oog een varen lijkt.......
...... is in werkelijkheid een slaapplaatsje van ons konijntje.
Fijne weekend,
02 november 2014
Victoriaans naaidoosje
29 oktober 2014
Geboorte van ....

Vorige week was ik druk in de weer met mijn Baby Jane blokjes. Tot mijn verrassing kwam ik erachter dat ik op 8 blokjes na alle vierkante blokjes af had.
Ik heb alle blokken door elkaar gemaakt en vond het dan ook leuk dat ik juist het allerlaatste blok in het boek nog niet had gemaakt.
Deze heb ik dan ook voor het laatst bewaard. Eerst weer leuke stofjes gezocht en het patroon er met een uitwisbare stift opgetekend.Toen aan de slag met doorrijggaren en daarna het geheel met kleine stofjes op een ondergrond lapje vastgezet. Het geheel netjes gestreken en daarna op maat gesneden.
Nu nog een stuk of 20 driehoeken en dan ....
07 september 2014
Bunschoten-Spakenburg
Vroeg in de ochtend stapten mijn man en ik in de auto richting Bunschoten.
Aangekomen bij de Kastanjeboom werden we met een huifkar van de parkeerplaats naar de boerderij gebracht.
Hier waren allemaal standjes opgebouwd met tweedehands textiel en handwerk. Na heel wat gesnuffel en wat geld uitgeven begeven we ons daarna naar Spakenburg.
Hier vond dit weekend de visserijdag plaats.
In het museum hebben we ons van alles uit laten leggen over de klederdracht op de verschillende dagen van de week en de verschillende periodes van rouw en het maken van kraplappen en kralentasjes.
Wat een werk!
Natuurlijk hebben we ook de quilts bekeken die daar tentoongesteld worden.
Buiten zijn we daarna wezen slenteren langs de kade en kraampjes. Het is jammer dat we beiden geen vis eten, want er was aanbod genoeg.
Leuk ook om te zien hoe de klederdracht vandaag de dag nog op feestdagen wordt gedragen.
Uiteraard ben ik niet met lege handen thuis gekomen. Het boek: "van oatjes goet" had ik al eens op een bee ingekeken en stond op mijn verlanglijstje. De bladen van HZG zijn voor mij onbekend, dus erg leuk om voor een prikkie een paar te kopen om inspiratie op te doen.
22 augustus 2014
Weer terug
Weer terug van een lange blogpauze. Er was niet echt een reden voor een pauze, hooguit dat ik gek werd van een slecht werkende camera en computer. Beiden zijn nu vervangen, dus geen uitstel meer mogelijk.
Er zijn in de tussentijd wel wat dingen gebeurt. Zo heeft ons 10 jaar oude konijntje afscheid van ons genomen en is er een jong konijntje die nu zijn huisje heeft gezet bij ons.
Het is een leuk, ondeugend beestje. Ik verdenk hem ervan dat hij adhd heeft
(weet niet of dit mogelijk is?)
Hij kan heel hard rennen, springen, draaien en veel eten. Na een minuut of tien razen, gaat hij gelukkig wel rustig liggen en kan je hem knuffelen. Vanaf het begin ligt hij al met zijn pootjes naar achteren op de bank te rusten. Hij voelt zich dus helemaal op zijn gemak.
Zoveel, dat hij overal plast en keutelt. Hier ligt dus nog wel een taak voor ons ;-)
Verder is er natuurlijk weer veel gequilt, maar daar wil ik jullie de volgende keer meer over vertellen.
Twee weken geleden ben ik in Birmingham geweest voor het Quilt Festival.
Het was fantastisch, overweldigend. 's Avonds ging ik zeer moe, maar voldaan slapen.
Hierbij een kleine collage met foto's van quilts:
15 april 2013
Eerste blok
Iedere keer weer trap ik erin. Op momenten dat ik het druk heb, begin ik aan nieuwe projecten. Als ik erover nadenk kom ik toch tot de conclusie dat het afmaken van projecten mij waarschijnlijk meer rust zou geven, dan het beginnen aan nieuwe projecten. Ik snap dus ook niet goed waarom ik op zo'n moment de verleiding niet kan weerstaan.
Vorige week in Rijswijk heb ik staan genieten van de mooie antieke quilts van Dorry. Thuis gekomen begon het te borrelen, gezocht tussen de lapjes en...... Begonnen aan een nieuwe quilt. Ik durf hem niet te laten zien. Dat komt deze week nog wel.
Het afmaken van het eerste blok van de quiltmania mysteriequilt is wel gelukt. Dat geeft toch weer wat lucht in mijn hoofd. Of toch ook niet, want vandaag wil ik verder werken aan het tweede blok. Het gepriegel geeft mij wel rust.

Afgelopen week liep ik ook aan tegen de zpagetti wol bij het Kruidvat. Iedere keer kon ik de verleiding weerstaan, maar nu heb ik toch een bol gekocht en ben aan het werk gegaan. Eerst even op you-tube gezocht hoe ik een rondje moest maken en daarna verder haken. Ik herinnerde mij als snel de slag van vroeger.

Mijn idee was om er mijn quiltrommeltjes in te gooien, maar manlief had al een ander plan met mijn mandje. Hij wil er het fruit in leggen. Ik ben blij dat hij hem leuk vindt, dus is het bij deze een fruitmandje geworden. Ook gaf DH nog de tip om er honderd in het oranje te maken "dan kun je ze verkopen als oranje hoedje". De grapjas..
Vorige week in Rijswijk heb ik staan genieten van de mooie antieke quilts van Dorry. Thuis gekomen begon het te borrelen, gezocht tussen de lapjes en...... Begonnen aan een nieuwe quilt. Ik durf hem niet te laten zien. Dat komt deze week nog wel.
Het afmaken van het eerste blok van de quiltmania mysteriequilt is wel gelukt. Dat geeft toch weer wat lucht in mijn hoofd. Of toch ook niet, want vandaag wil ik verder werken aan het tweede blok. Het gepriegel geeft mij wel rust.

Afgelopen week liep ik ook aan tegen de zpagetti wol bij het Kruidvat. Iedere keer kon ik de verleiding weerstaan, maar nu heb ik toch een bol gekocht en ben aan het werk gegaan. Eerst even op you-tube gezocht hoe ik een rondje moest maken en daarna verder haken. Ik herinnerde mij als snel de slag van vroeger.

Mijn idee was om er mijn quiltrommeltjes in te gooien, maar manlief had al een ander plan met mijn mandje. Hij wil er het fruit in leggen. Ik ben blij dat hij hem leuk vindt, dus is het bij deze een fruitmandje geworden. Ook gaf DH nog de tip om er honderd in het oranje te maken "dan kun je ze verkopen als oranje hoedje". De grapjas..
07 april 2013
Dear Jane update
Afgelopen twee maanden heb ik weer een flink aantal blokjes gemaakt voor mijn dear jane quilt.
Het zijn er veertien geworden. Er zaten twee blokken bij, die mij diverse kopzorgen en achteruit naaien hebben bezorgd. Toch zijn ze gelukt door niet op te geven. Het resultaat van de blokjes blijft dan ook zo leuk dat opgeven voor mij geen optie is.
Vrijdag heb ook ik een aantal uurtjes in Rijswijk mogen snuffelen. Voor foto's maken heb ik geen tijd gehad. Mijn camera zat in mijn tas, maar ik had het te druk met kijken en nieuwe quilters ontmoeten. Wat is het toch leuk om naar zo'n beurs te gaan waar iedereen dezelfde passie heeft. Je maakt dan zo makkelijk contact...
Mijn buit ziet er als volgt uit
Het zijn vooral weer lapjes geworden om te verwerken in mijn Dear Jane.
Vrijdag heb ook ik een aantal uurtjes in Rijswijk mogen snuffelen. Voor foto's maken heb ik geen tijd gehad. Mijn camera zat in mijn tas, maar ik had het te druk met kijken en nieuwe quilters ontmoeten. Wat is het toch leuk om naar zo'n beurs te gaan waar iedereen dezelfde passie heeft. Je maakt dan zo makkelijk contact...
Mijn buit ziet er als volgt uit
Het zijn vooral weer lapjes geworden om te verwerken in mijn Dear Jane.
24 maart 2013
Gewonnen
24 januari heeft Simone op haar blog haar 50e ontwerp laten zien. Zij ontwerpt leuke borduurwerkjes en verkoopt deze in haar webwinkel en op beurzen onder de naam Soed Idee.
Ik was toen 1 van de 5 gelukkigen die het patroon heeft gewonnen. Afgelopen week heb ik in haar webwinkel garen en linnen besteld en ben ik aan het werk gegaan met het eerste ontwerpje.
Het patroon heeft twee delen. Een speldenkussen en een scharenhangertje. Ik heb ervoor gekozen om te beginnen met de scharenhanger. Hij hangt nu aan mijn kleine stofschaar.
Verder ben ik bezig met het appliceren van die leuke kinderen ontworpen door Reiko Kato. Een heerlijk werkje, waar je wel wat rust en geduld voor moet hebben ;-)

Het patroon heeft twee delen. Een speldenkussen en een scharenhangertje. Ik heb ervoor gekozen om te beginnen met de scharenhanger. Hij hangt nu aan mijn kleine stofschaar.
Verder ben ik bezig met het appliceren van die leuke kinderen ontworpen door Reiko Kato. Een heerlijk werkje, waar je wel wat rust en geduld voor moet hebben ;-)

20 maart 2013
Mandjesdag
Soms gaat de tijd snel. Als ik terug denk aan wat er de afgelopen weken is gebeurd, dan denk ik aan leuke dingen.
Bijvoorbeeld een weekje Portugal. Voor een ons een heerlijke week met zon, voor de portugesen een koude week. Maar als je hier vertrekt met een gevoelstemperatuur van -11 en je vliegtuig eerst via de de-icing moet, dan ben je met elk zonnetje blij en is het genieten op het terras als het 15 graden is.
Ook ben ik jarig geweest en heb ik van een vriendin met haar kinderen een super kado gekregen, namelijk met z'n allen naar euro disney. Bijna ieder jaar gaan we een weekend, vier kids, hun moeder en ik. Zo'n weekend is genieten van de kinderen, bijkletsen met mijn vriendin, lachen, uitleven en weer kind zijn. Uiteraard neem ik dan ook een aandenken mee en dit jaar heb ik gekozen voor een blik.
Een vrolijk blik, waar veel in kan. Wat er in kan? Dat had ik vooraf al bedacht:
Alle spullen om aan mijn mandjes verder te werken. Deze keer laat ik er vijf zien. Het gaat niet snel, maar alle beetjes helpen....
In het blik liggen ook al weer een flink aantal geknipte mandjes klaar. Als ik dus eens 's avonds een uurtje heb kan ik meteen beginnen.
Bijvoorbeeld een weekje Portugal. Voor een ons een heerlijke week met zon, voor de portugesen een koude week. Maar als je hier vertrekt met een gevoelstemperatuur van -11 en je vliegtuig eerst via de de-icing moet, dan ben je met elk zonnetje blij en is het genieten op het terras als het 15 graden is.
Ook ben ik jarig geweest en heb ik van een vriendin met haar kinderen een super kado gekregen, namelijk met z'n allen naar euro disney. Bijna ieder jaar gaan we een weekend, vier kids, hun moeder en ik. Zo'n weekend is genieten van de kinderen, bijkletsen met mijn vriendin, lachen, uitleven en weer kind zijn. Uiteraard neem ik dan ook een aandenken mee en dit jaar heb ik gekozen voor een blik.
Een vrolijk blik, waar veel in kan. Wat er in kan? Dat had ik vooraf al bedacht:
Alle spullen om aan mijn mandjes verder te werken. Deze keer laat ik er vijf zien. Het gaat niet snel, maar alle beetjes helpen....
In het blik liggen ook al weer een flink aantal geknipte mandjes klaar. Als ik dus eens 's avonds een uurtje heb kan ik meteen beginnen.
Labels:
algemeen,
applicatie,
mandjes,
quilt
Abonneren op:
Posts (Atom)

















