Vorige week heb ik jullie verteld dat er op mijn werk een natte poes aan kwam lopen. Ik heb deze 's avonds meegenomen naar huis en de volgende dag is ze opgehaald door de dierenambulance. Doordat wij hier op de grens wonen van twee regio's kwam de poes op de verkeerde site van Amivedi terecht. Ik was echter erg benieuwd hoe het met de poes ging en keek dus op zaterdag op de site van Amivedi en zag poes als vermist gemeld. Natuurlijk heb ik direct gebeld en vertelt dat de poes was opgehaald en in Rotterdam was opgevangen. Maandag, toen ik met de kleuters aan het buitenspelen was, kwam er een mevrouw het plein op met een bos rozen. Ze was op zoek naar Rina. Ze vertelde mij, met tranen in haar ogen, dat ze zo blij was dat beery, haar poes, weer thuis was. Beery komt nooit uit de tuin. Ze is 18 en dement. Nu lag er echter ijs en daar is zo overheen gelopen en zo dus de tuin uit gekomen. Waarschijnlijk is ze er deels doorgezakt, aangezien ze heel nat was. Daarna kon ze de weg niet meer terug vinden en is op het geluid van de buitenspelende kleuters afgelopen. Ik vond het zo fijn dat ik het baasje van Beery had ontmoet en dat alles goed is gekomen met de poes. Helemaal als ik nu het verhaal lees over Yeppe. DH zag afgelopen week ook de poes van de buren over het ijs naar de overkant wandelen. Gelukkig ging dit goed. Ik ben blij dat het ijs hier uit de sloot weer weg is. Nu kunnen de dieren er tenminste niet meer overheen.
En quilten? Ja dat doe ik na het werk 's avonds een steekje. Het gaat niet snel, maar elk steekje is er 1.
Het was een afwisselend weekje. Afgelopen maandag kwam op mijn werk een natte poes binnengewandeld. Na haar drie maal terug naar buiten te hebben gezet, zocht ze een plekje op de verwarming en viel in slaap. Ze was erg zwak en aan het eind van de middag vond ik het niet kunnen om haar in de vrieskou te zetten. Dus mocht ze mee naar huis. Dinsdag is ze opgehaald door de dierenambulance en het lijkt er nu op dat haar baasje is gevonden. Gelukkig maar, want het was een erg lieve poes. 's Avonds heb ik vast wat steekjes gepit aan mijn kerstquilt. Ook heb ik nog wat blokjes gemaakt voor de log cabin bol. Helaas heb ik sint op school gemist, net als anderen, door een buikgriepje. Gelukkig is het nu weer over. Buiten sneeuwt het nu weer hard, dus dat wordt een heerlijk dagje thuis, warm , quilten en freubelen. Fijn weekend allemaal!
Net als vele anderen is dit een erg drukke tijd. Op mijn werk zijn de oudergesprekken volop aan de gang. Dit houdt voor mij in dat ik gisteren en vandaag van half acht 's ochtends tot half negen 's avonds werk. Nu ben ik even een uurtje vrij en lig thuis op de bank. Verder zijn alle voorbereidingen alweer begonnen voor het kerstconcert. Ik speel daarbij dwarsfluit, wat dus inhoud dat er meer lessen zijn dan anders. Morgenavond heb ik quiltles en het weekend.... dan lig ik denk ik te slapen. (of dan wandel ik in de sneeuw!)
Afgelopen weekend ben ik druk in de weer geweest om de top van de Scandinavian Christmas Quilt af te maken. Ik lees wel mee op jullie blogs, maar kom er dus op dit moment even niet aan toe om te reageren. Sorry!
Het middelste gedeelte van mijn scandinavian christmas quilt is klaar. Ik heb de kerstman en het blok met het huis iets aangepast. Zo passen ze meer bij mijn gevoel van kerst en de kerstman. Ik ga nu druk aan het werk met de 23 hartjes die geappliceerd moeten worden en de sneeuwvlokken die geborduurd moeten worden voor de rand. De volgende update zal dus wel even op zich laten wachten.
Hierbij de laatste foto die jullie te zien krijgen van mijn duim. Het gaat goed, ik merk wel dat ik na een weekje werken toch mijn duim minder gebruik dan toen de hechtingen er nog om zaten. Er zit nog aardig wat vocht in mijn duim, maar alles functioneert verder naar behoren. Het is nu dus rustig afwachten totdat het helemaal weer genezen is. Iedere keer als ik iets moest snijden of zelfs mijn mes maar zag liggen, kreeg ik angst. Angst voor het mes. Daarom ben ik vandaag even op pad geweest en heb een douche steun gekocht en deze op mijn liniaal bevestigd (deze had ik op de betreffende duimsnijdag ook al in mijn hand gehad, maar niet gekocht. "Heb ik niet nodig"). Ik moet zeggen dat het nu veel lekkerder werk en dat ik geen angst meer heb voor het snijden. De afgelopen week heb ik de tussenblokjes voor de Scandinavian Christmas quilt aan elkaar gezet. Hierbij dus een overzichtsfoto van tot hoe ver ik nu ben. Er ligt nog veel los, maar het geeft wel al een indruk. Fijn weekend allemaal.
Hierbij vast het eerste gedeelte van het laatste blok wat ik aan het maken ben. Zoals je ziet missen er nog sterren en hartjes in de boom, deze voeg ik pas als laatste toe. Aan de linkerkant staat in het origineel een meisjesengel. Deze vind ik niet geheel leuk, dus komt er naast mijn kersthuis een andere creatie. Welke?? Blijf kijken..
Vanmorgen even een update over mijn werkzaamheden. Bij het bekijken van mijn foto's zag ik opeens een rare vlek op mijn quilt: Op de volgende foto stond het monster wat voor de vlek heeft gezorgd: Dit is Ricki en hij is erg nieuwsgierig. Vooral als ik iets op de grond laat liggen is hij er als de kippen bij. Mocht het niet naar zijn zin liggen, dan gaat hij ermee gooien. Dit is niet het geval met (stukken) quilts. Deze liggen namelijk veel te lekker, dus die zijn bij voorbaat al goed gekeurd. De quilt is nu zo ver. De foto is door alle commotie een beetje scheef: Ook het volgende blok is bijna klaar. Omdat ik deze anders heb gemaakt dan het origineel, houd ik hem nog even geheim. Hier een voorproefje: De rest volgt...
Wat een heerlijk werkje is deze quilt toch. Door al die verschillende technieken is het erg leuk om er aan te werken. Ik ben nu begonnen met de kleine sterren. Verder ligt de rand al klaar van het tweede blok en heb ik afbeeldingen gezocht om het derde en vierde blok aan te passen. Ik vind de engel en de kerstman niet zo leuk. Voordat ik op vakantie ging (in juli) heb ik nog even snel deze quiltrol gemaakt. Hij is gemaakt van stofjes die ik over had na het schoolfeest met het thema: Ik houd van Holland. Hij is erg fleurig geworden en erg handig in gebruik.