Posts tonen met het label Kerst. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Kerst. Alle posts tonen

25 augustus 2011

verschillende werkjes

Het lijkt wel een beetje op blogstilte hier, maar gelukkig geen quiltpauze. Ik ben begonnen met mijn kerstquilt en heb nu vijf kleine blokjes af, deze moeten verwerkt worden tot 1 groter blok en daarvan wil ik er dan een stuk of zes gaan maken. Ik zie wel hoever ik kom voor december ;-)
Verder nog dresden plates gemaakt voor de rand van mijn kompas van hoop quilt.

Verder groeit mijn POTC gestaag en ook de clamshell restjesquilt. Hier ga ik het weekend verder mee, dus volgende week waarschijnlijk wel een foto hiervan
Fijn weekend alvast....

03 januari 2010

Kerstruil

Allereerst natuurlijk de beste wensen voor 2010 en dat het maar een creatief jaar mag worden.

Op 23 december hebben jullie op de site van Katrien kunnen zien en lezen wat ik van mijn gulle gever heb gekregen. Ik had Katrien deze foto gestuurd:

Als je op de foto klikt, kun je de gedichtjes lezen die mijn ruilpartner erbij had gemaakt.
De oplettende kijker ziet dan ook dat ik 1 pakje nog niet had geopend, namelijk die van de letter R:

Deze hebben jullie dus nog van mij tegoed. In dit kleine, leuk verpakte cadeautje zat een presentje uit Rusland:

Op de achtergrond zien jullie ook nog het pannenlapje met hierop de engel. Ik ben super verwend en erg blij.
Inmiddels weet ik ook wie de maker en ruilpartner is. Deze leuke cadeaus komen namelijk van Chris. Hartelijk dank hiervoor.

30 november 2009

Affo

Voor het eerst heb ik een quilt helemaal met de machine gemaakt. Het viel over het algemeen genomen niet mee. Het patchen op de machine was niet zo'n punt, maar het quilten... Ik dacht een makkelijke lijn te hebben genomen, gewoon een gebogen lijn. Alleen waren de bochten en bogen wat te scherp, waardoor ik veel moest draaien. Een hele klus dus. Toch ben ik blij dat ik het heb geprobeerd, misschien doe ik het nog wel eens. De cursus Low Stress Machine Quilten is niet geheel geslaagd bij mij. Ik ben blijven hangen op het Stress Machine Quilten. Het Low Stress komt vast met de jaren ervaring?

Gelukkig heeft mijn harige vriendje de quilt goed gekeurd. Hij vroeg zich alleen af of dit nu de kerstquilt was?
Ja dus....

28 oktober 2009

Vakantiewerk deel 2 en nieuwe verslaving.....

Maandag had ik beloofd om meer te laten zien van het quiltwerk wat ik in de vakantie heb verricht. Dit is er dus weer 1. Alle blokken voor mijn kerstquilt waren al gesneden en een paar in elkaar gezet. Nu zijn alle twaalf de blokken klaar en zitten ze aan elkaar. De stof voor de rand is gekocht, dus die kan er een dezer dagen aan gezet worden. Er is alleen 1 probleempje: ik vind het geen kerstquilt geworden. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Sinds gisteren heb ik er een verslaving bij. Ik heb namelijk het volgende programma aangeschaft en zie nu al zeer veel mogelijkheden...

03 oktober 2009

Kerst komt in zicht / Christmas

Afgelopen dagen ben ik druk geweest met het snijden van de blokjes voor een kerstquilt. Dit alleen vind ik al een heel werk. Toen ik daar mee klaar was, had ik geen zin meer om te gaan naaien.
Omdat kerst al weer aardig opschiet heb ik ervoor gekozen om deze quilt helemaal met de naaimachine te maken. Ik heb tenslotte niet voor niets een Bernina gekregen van mijn lieve vriend.
Ik ben nu zo ver dat ik vijf blokken af heb. Alle blokken worden hetzelfde zoals deze, alleen de kleuren veranderen iets:

Maar aan elkaar zien ze er zo uit:

Ik heb de blokken nu zo maar neergelegd, maar het idee wordt wel duidelijk.

Gisteren ben ik bij het Quiltgebeuren geweest voor een cursus Low Stress Machine Quilting van Karen Lipton. Ik kwam daar Jeannet ook tegen. Het was super gezellig, maar vooral erg leerzaam. Ik wist niet dat ik al zo snel zulke leuke resultaten kon maken. We hebben een aantal voorbeeld blokken gemaakt. Ik denk niet dat ik deze ga verwerken in een quilt. Ik houd ze echt als voorbeeld.