Posts tonen met het label stitchery. Alle posts tonen
Posts tonen met het label stitchery. Alle posts tonen

18 februari 2014

Bom

Iedere maand krijg ik trouw vier patroontjes van een stitcherie bom toegestuurd.
Ik heb nu acht blokken klaar en er liggen er al twaalf, 
die wachten op een draadje.
Om een beeld te krijgen hoe deze quilt gaat worden,
heb ik de eerste vier blokken aan elkaar gezet.
Ik werk met de quilt-as-you-go methode.
De witte gestitch-te (is vast geen nederlands woord)
moeten wel nog een extra quiltdraadje krijgen.
Ik zet hem anders aan elkaar dan het patroon aangeeft.

15 september 2013

Blogpauze?? Nee hoor ....

Blogpauze? Vakantie? Geen quiltinspiratie?
Niets van dit alles. Gewoon geen werkende batterij in mijn foto toestel,
waardoor ik dus geen foto's kon maken.
Achteraf had manlief toch een voorraadje op een plek waar ik niet had gekeken. LOL
 
De afgelopen weken ben ik weer begonnen met werken
 en ligt de vakantie al weer ver achter mij.
Het was een fijne, rustige, mooi weer vakantie, waar ik weer op kan teren.
Naast werken vind ik iedere avond tijd voor een steekje.
Zoals altijd werk ik aan verschillende projecten.
Vorige week heb ik eerst eens een label afgemaakt.
Hij is geborduurd met 1 over 1.
Niets voor mij, dus daar let ik de volgende keer wel op.
Het pakketje komt bij de Quilthoeve vandaan.


Gisteren lag er ook een verrassing in de bus.
Een envelop met een nieuwe stitcherie bom.
Ook voor komend seizoen heb ik mij weer opgegeven voor de stitcherie club bij
de Quilthoeve. Afgelopen jaar heb ik daar losse werkjes gemaakt
en het jaar daarvoor de Life is Beautiful quilt.
Dit jaar wil ik gaan werken aan de nieuwe BOM
Best Friends Forever van Rosalia Quinlan.

Nu brandde de envelop gisteren wel heel erg in mijn handen,
dus ben ik vast maar begonnen.
De eerste stitch is dus al klaar...

16 december 2012

Handig en leuk

De afgelopen tijd heb ik veel blokjes gemaakt voor de dear Jane en juist daardoor was ik nu even toe aan een klein werkje, wat je in een dag kunt maken. Op de quiltbee vrijdag kreeg ik daarvoor ideeen. Bep had een foto op stof geprint. Iets wat ik nog niet eerder had gedaan dus dat was zaterdag ochtend een leuk experimentje. Na wat googlen kwam ik op de site van l'heure bleuedie een duidelijke uitleg geeft op haar blog. Freezer paper opgezocht, dun lapje stof en geprint. Het resultaat is erg leuk. Toen aan de slag met naaimachine, lintjes en stofjes en daar ontstond een hoes voor een ringbandschrift.
En vandaag een map gemaakt om werkje in te vervoeren naar de bee, zonder dat ze verkreukelen in mijn tas.

15 juli 2012

Stitcherie

Iedere maand is er bij de Quilthoeve in Naaldwijk een stitcherie club. Vanaf het begin ben ik erbij geweest om verder te werken aan mijn Life is Beautifull quilt. Toen deze klaar was kocht ik een quilthoeve Original pakketje. Ik had al diverse keren staan kwijlen bij het ontwerpje, de kleuren en de verschillende steekjes trokken mij aan.
Tijdens de les in mei ben ik begonnen met de stitcherie. Eerst de rand, want die zag eruit als een saai werkje. Daardoor bleef het werkje liggen en ging ik pas op de les in juli verder.
Toen had ik de smaak te pakken en ging in mijn vakantie door. Al snel merkte ik dat er meer uitdaging in het soorten steekjes kon. Ik zocht mijn boek "Quilten en Patchwork" erbij (gekocht op een boekenuitverkoop) en zocht naar leuke steekjes die binnen het originele patroon paste.
Al snel kwam toen ook het idee om met meerdere kleuren te werken, dus kwamen de wit en creme eraan te pas. Tijdens de les hebben we veel lol gehad om het koloniale knoopje. De voordelen ervan ..... ? Ik weet ze niet meer, maar toch heb ik deze hierin verwerkt.
Mijn man viel het op dat ik zo heerlijk bezig was met handwerken en quilten. "Het is er ook goed weer voor...". Ja, maar dit werkje had ook prima buiten in het zonnetje gekund.
Hopelijk komen er nog vele mooie zonnige dagen ....

30 oktober 2011

Vakantiewerkjes

Na een heerlijk weekje herfstvakantie ben ik weer terug in het land. Ik heb genoten van de rust, het zonnetje, de mooie herfstkleuren en natuurlijk de tijd die ik had om te quilten.
Ik ben tijdens de stitcherie bee weer begonnen met een blokje van mijn LIB, deze is afgemaakt in de vakantie:
Ook heb ik een nieuwe stitcherie gemaakt, die ik met aquarelpotloden naderhand heb in gekleurd. Deze wil ik gebruiken om een multomap mee te bekleden:

16 september 2011

Ben er nog

Laatste tijd kom ik niet echt aan bloggen toe. Ik heb een griepje gehad en ben daarna erg moe gebleven, ook op mijn werk is het momenteel druk met extra vergaderingen en cursus.
Toch probeer ik wel iedere avond een steekje te doen en dat lukt aardig.
Alle losse clamshells zitten nu aan elkaar. Dit weekend wil ik er een rand aanzetten.

Vorige week vrijdag was de eerste stitcherie club bij de Quilthoeve. Tijdens deze bee ga ik verder werken aan mijn Life is Beautyful quilt. Tijdens de les heb ik 1 blokje gemaakt, maar thuis gekomen zijn er nog twee gelukt. Het is een leuk werk doen, heerlijk ontspannend.

13 juni 2010

Update life is beautiful

Weer drie blokjes erbij:

Voorzichtig aan ben ik aan het bedenken hoe ik de blokjes aan elkaar ga zetten. Dit zijn twee mogelijkheden:

19 mei 2010

Leuk patroontje

Afgelopen week kreeg ik weer een leuk patroontje binnen van Bobbin. De stitcherie is af, nu nog het afwerken en er een mapje van naaien.

Verder ben ik een tijdje terug op les geweest bij quilten met de naaimachine. Ik kreeg daar de tip om alle steekjes van je machine een keer te naaien op een proeflap. Als voorbeeld, maar ook leerzaam om te weten hoe een steek er nu echt uitziet. Hier het resultaat van alle steekjes:


20 maart 2010

Ook ik ben begonnen ....

Ik wil al een hele tijd een quilt maken met hexies, maar niet een traditionele met de paperpiecing methode. Op de beurs in Rijswijk zag ik hexies gemaakt van verschillende patchworks blokjes. Helemaal top. En meteen wist ik wat er bij moest komen, namelijk de stitcheries van "Life is beautiful". Snel besteld en gepuzzeld. Ik heb de stitcheries verkleind tot 60%. Hierdoor vind ik ze beter tot zijn recht komen bij mijn andere blokjes. Ik werk met 1 draadje borduurgaren om zo de tekst wel leesbaar te houden.


Bij Annelies op de site kun je lezen wie er nog meer zijn begonnen met deze leuke stitcheries.

15 december 2009

Toppie en update ?

Afgelopen weekend ben ik druk geweest met het aan elkaar zetten van de blokken van de stitcherie quilt. Daarna de randen eraan en sandwitchen. Hij ligt nu geheel klaar om gequilt te worden. Door dit werkje zijn mijn CDW blokken even blijven liggen. Volgende maand beter ...

Doordat ik moet werken tijdens de uren dat het licht is, is deze foto gemaakt bij flitslicht en zijn de kleuren dus iets veranderd.

10 november 2009

't Is begonnen..

Alle stitcheries van mijn Garderners Journal zijn klaar, dus het aan elkaar zetten van de blokjes is begonnen.

De stof voor de rand en de achterkant is al gekocht en ligt met smart te wachten om gebruikt te worden ...
Wordt dus vervolgd.

26 oktober 2009

Vakantiewerk deel 1

Heerlijk een weekje op vakantie geweest en veel tijd gehad om te handwerken. Ik zal proberen elke dag van deze week iets te laten zien van wat ik heb gemaakt.
Uiteraard ben ik verder gaan werken aan de Gardeners Journal. Hiervan zijn weer vier stitcheries klaar. Ik laat er drie nu zien, de vierde staat nog niet op de foto. Nog 1 te gaan..

25 september 2009

Garden stitcheries en meer

Wat is het quilten toch een heerlijke hobby om 's avonds op de bank te doen, na je werk. Iedere avond een steekje om zo even de dag van je af te zetten. Ik geniet er steeds meer van.
Deze week ben ik begonnen met het maken van een kerstquilt. De eerste twee blokken zijn klaar en de overige zijn al gesneden. Deze zal ik het weekend laten zien. Ik wil deze quilt helemaal op de machine maken. Ik heb dit nooit eerder gedaan, maar vind het daarom juist een uitdaging.
Volgende week ga ik een dagworkshop volgen waarbij het quilten op de machine wordt uitgelegd en geoefend op verschillende manieren. Ik heb hier erg veel zin in.

Waar ik tevens aan heb gewerkt het vorige weekend en deze week zijn de stitcheries van de Garderners Journal. Ik heb geteld en het gaat erg hard nu. Ik moet nog zes blokjes. Ik wil proberen deze voor de herfstvakantie zoveel mogelijk klaar te hebben, zodat ik dan de blokken aan elkaar kan zetten.

09 september 2009

Garderner's Journal


Hij groeit gestaag. Weer drie blokjes erbij.

30 augustus 2009

Nieuwe stitcheries / new stitcheries

Er zijn weer een aantal stitcheries klaar voor mijn Garderners Journal. Ik vind het een heel leuk en ontspannend werkje, maar het overtrekken op de stof vind ik een berenklus. Heeft iemand hier een tip voor? Hoe doen jullie dit snel en handig?

There are a few stitcheries ready for my Garderners Journal. I am having fun making them, but drawing the pictures on fabric is not my favorit. Can you give me some advice?

11 juni 2009

Tuinwandeling

Een heuse wandeling door de tuin, maak ik, bij het verwerken van de stitcherie blokken van A Garderners Journal. Allereerst langs het schuurtje waar nodig opgeruimd moet worden, dan richting het plantenrekje, terwijl ik onderweg geniet van een lieveheersbeestje en een slak. Deze laatste is welkom in mijn tuintje, alleen jammer dat hij de hosta's opeet. Even kijk ik nog naar het dak en zie het windhaantje vandaag erg tekeer gaat. Snel dus maar weer naar binnen voordat de volgende regenbui eraan komt.


23 april 2009

Een gelukkig mens

Afgelopen nacht heb ik erg veel pijn gehad aan mijn gezicht. Ik had kiespijn, kaakpijn, oorpijn, pijn in mijn nek en schouders. Ik wist niet meer hoe ik in mijn bed moest liggen of zitten. Ik ben midden in de nacht gaan douchen om zo de pijn wat te verzachten. Ik heb meerdere pijnstillers geslikt, maar niets hielp.
Voor deze klachten, die ik sinds 3 weken heb, ben ik al drie keer bij de tandarts/kaakchirurg geweest. Op de foto was zichtbaar dat mijn kaakgewrichten vervormd zijn door tandenknarsen. Dit veroorzaakt de pijn. Vandaag heb ik hier een bitje voor gekregen en nu ga ik vol vertrouwen (en hopenlijk dus pijnloos) de nacht in.
Ik vond dus dat ik wel een cadeautje had verdiend. Ik ben dus naar de quiltwinkel gereden en heb deze lapjes gekocht.

Ik wil ze voor mijn Gardereners Journal gebruiken. De lapjes die ik eerst had vond ik veel te fel. Ik ben meer voor de warme kleuren. Bij thuiskomst wilde ik natuurlijk meteen het resultaat zien, dus heb ik vanmiddag een blok in elkaar gezet.

10 november 2008

No place like home

Een nieuw blok voor mijn Gardeners Journal. Dit maal de middelste, het grote huis.

27 oktober 2008

Gardeners Journal



Vorige week ben ik aan de slag geweest met mijn Gardeners Journal. Het eerste blok is klaar!

08 oktober 2008

NI blok 70 en stitchery

Even weer een update. Het weekend heb ik gewerkt aan stitchery van The Gardeners Journal ontworpen door Anni Downes. Deze quilt is 150 cm bij 150 cm en bestaat uit negen verschillende blokken met totaal zo'n 25 verschillende stichery blokjes met als thema: de tuin.

Verder ben ik aan het werk gegaan met blok 70 ven Nearly Insane. Gisterenavond was ik bijna klaar, maar zetten de bovenste rand er op zijn kop op. Toen ben ik dus maar gestopt en heb vandaag in alle rust het resterende deel aan het blok gezet.