Posts tonen met het label sampler. Alle posts tonen
Posts tonen met het label sampler. Alle posts tonen

11 mei 2009

rouwboeket


Op koninginnedag was ik in Duitsland aan het werk aan dit quiltje. Tijdens het maken van de hexagonnetjes stond de tv aan. Ik vond het een erg leuk ontwerpje, maar na het zien van de beelden uit Apeldoorn kreeg het geheel een hele andere betekenis.
Het ontwerp is van Marjolein.

In de vakantie heb ik ook weer drie blokken gemaakt voor mijn sampler.

08 februari 2009

Sampler

Berna vroeg mij waarom ik aan meerdere quilts werk, zelf wil ze graag een quilt afmaken. Ik vind het juist prettig om steeds aan verschillende quilts en met verschillende technieken te werken. Ik heb de laatste tijd veel gewerkt aan blokjes van mijn Nearly Insane en aan twee kleinere quiltjes. Nu werk ik aan de sampler, maar ook Jane ligt weer te wachten.

Vandaag dus weer drie 6" blokjes voor mijn sampler.

07 februari 2009

Waar ben ik mee bezig....

Ik werk aan verschillende projecten tegelijk. Civil War Quilt, Nearly Insane Quilt, Dear Jane en een sampler.
Ik ben nu druk bezig met het doorquilten van mijn winding ways. Aanstaande dinsdag gaan we op de quiltles de afwerkbies en ophanglus behandelen. Voor een rechte rand kan ik dit wel, maar ik weet nog niet hoe ik een schulprand moet afwerken, dus wil ik graag deze quilt meenemen. Dat wordt dus hard door quilten.

Ik heb een begin gemaakt van een sampler. Ik wil hier verschillende soorten blokken in verwerken, namelijk 12" patchwork blokken, 6" patchwork blokken en 6" applicatie blokken. Het appliceren vind ik een erg leuke techniek dus bedacht ik later pas dat ik deze wel in een sampler quilt kan verwerken. Op internet heb ik leuke patroontjes gevonden van bloemen. Ze staan hier.

Ik was begonnen met bruine en blauwe kleuren, maar vond hem een beetje saai worden, nu verwerk ik er ook roze en rode lapjes bij.

Tot nu toe heb ik dit: