Posts tonen met het label quilten. Alle posts tonen
Posts tonen met het label quilten. Alle posts tonen

12 september 2017

Quilten baskets

Iedere dag probeer ik een aantal steekjes te quilten. Dit gaat qua temperatuur nu weer stukken beter.


Daarbij heb ik net als anderen hulp van mijn vriendje.
Niet een poes of hond.....


Nee een konijntje 😊.

Deze loopt vaak los in de kamer em kiest er dan zelf voor om gezellig hier te gaan liggen.
Het quilten gaat hierdoor wel minder snel, want afentoe wil hij aandacht. 😁

22 juni 2017

Top klaar

Sinds langere tijd heb ik moeite met concentreren. Toch wil ik graag handwerken, maar merk dat ik daarin beperkter ben dan voorheen.
Vorig jaar rond deze tijd liep ik met mijn zus langs een quiltwinkel waar in de etalage eeen quilt hing met huisjes.
Deze heb ik toen als pakket gekocht en ben aan de slag gegaan.
Gelukkig kwam ik geen moeilijke onderdelen tegen en nu, een jaar later, zit de top in elkaar.
Hij moet nog gestreken en draden moeten nog geknipt worden, maar het is gelukt.

01 december 2016

Veren quilten

Nu mijn Jane is afgerond, zit er een andere quilt in de ring. Het is de English baskets quilt, die al een jaar of twee lag te wachten op een quiltsteekje.


Vooraf had ik al bedacht dat ik het middenblok wilde opsieren met een verenrand, vandaar dat ik maar 1 bloemenmand in het midden heb en geen vier, zoals op het patroon.


Verder heb ik twee leuke, grote Maileg poppen gemaakt. Ze zitten hier nog tijdelijk op het naaikistje, totdat ik er een beter plaatsje voor heb gevonden.




23 mei 2016

Elke dag een steekje?

Elke dag ben ik aan het handwerken. Op dit moment wat meer aan het borduren, maar het quilten gaat ook gewoon door. Zo werk ik nog aan de AWS, de Life Entwined en een quilt van de Quilthoevebee. Daarnaast quilt ik de baby jane. Ik ben nu op drie vierde. Het schiet dus op, soms ga ik als een speer en dan kan hij zomaar weer een paar weken blijven liggen. Werk genoeg dus...


10 januari 2015

Dear Jane punten

In de kerstvakantie heb ik heerlijk verder kunnen werken aan de punten voor Jane.
Leuk om te zien dat ik voor sommige punten precies een lapje op kon maken.
Ik maak de punten en blokken altijd iets ruimer en snij ze daarna met de liniaal op het juiste formaat.
Tot zo ver alles goed. Maar waar is de punt liniaal ook alweer. Eerst dacht ik, die komt wel weer een keer te voorschijn. Niet dus. Gisteren dus maar eens gaan zoeken. Eerst op de logische plaatsen, tussen de Dear Jane stofjes, in het boek, in mijn blokken boek. Niets.
Daarna tussen andere projecten waar ik aan werk, in tassen, op mijn bureau. Ook niets. Verder zoeken, onder de kussens van de bank, tussen tijdschriften, achter de kast .... Gisterenavond liep ik om elf uur nog te zoeken. Gek (en chagarijnig) werd ik ervan. Niets gevonden. Een liniaal kan toch niet weglopen...
Vanochtend weer wat plaatsen bedacht, manlief hielp mee, maar zag ook mijn frustratie. Ik wil de quilt afmaken, maar dat lukt nu niet!
Koop dan een nieuwe, zei manlief, nadat ik weer ging mopperen. Hij had geen zin in een weekend, waarbij ik iedere keer weer ga zoeken. Dus op naar de winkel en een nieuwe set gekocht. Wel jammer, maar ik kan weer verder.
Nog drie punten en een hoek te gaan. Yes!