Posts tonen met het label Baby Jane. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Baby Jane. Alle posts tonen

06 oktober 2016

Affo

Na vier jaar en vier maanden is mijn Jane een affo geworden. 
Niet perfect, want dat ben ik ook niet ;-)

 Voorlopig blijft zij nog even in de woonkamer, maar zodra het kouder wordt, krijgt ze een plaatsje op mijn bed.



23 september 2016

Het eind is in zicht

De laatste loodjes wegen het zwaarst, zeggen ze wel eens. In dit geval echter niet. Hoe verder ik kom hoe meer ik ga werken. Waaraan?
Aan Jane. 


Vier jaar geleden ben ik begonnen, maar is het toch bijna een affo. Ik kan hem nu op ce grond leggen en er verlekkerd naar zitten kijken.
Er moeten nog een aantal blokje en een paar punten. 
De punten quilt ik in de ditch. 

Bij de blokjes maak k soms een patroon, die het blok versterken qua ontwerp, soms doe ik iets geheel anders. Hiervoor gebruik k alles wat ik in huis vind. 
Op dit moment gebruik ik de bakvormpjes waar je koekjes mee bakt. 
Hier kun je leuke quiltpatroontjes mee tekenen.




23 mei 2016

Elke dag een steekje?

Elke dag ben ik aan het handwerken. Op dit moment wat meer aan het borduren, maar het quilten gaat ook gewoon door. Zo werk ik nog aan de AWS, de Life Entwined en een quilt van de Quilthoevebee. Daarnaast quilt ik de baby jane. Ik ben nu op drie vierde. Het schiet dus op, soms ga ik als een speer en dan kan hij zomaar weer een paar weken blijven liggen. Werk genoeg dus...


18 januari 2015

Jane en iets nieuws...

En hierbij een foto van het derde kwart van mijn baby Jane.
Het vierde stuk ligt al klaar, de rand moet er alleen nog aangezet.
 
 
Verder ben ik naast quilten ook gek van borduren.
Nu komt mijn kennis niet veel verder dan kruissteekjes.
 Maar ik heb geluk!
Gisteren heeft Tammy een project gelanceerd,
 waarbij je heel veel verschillende steken gaat leren.
 Ze introduceert iedere week een steek, met daarbij een filmpje met uitleg.
 
Kijk voor meer info op:
 

10 januari 2015

Dear Jane punten

In de kerstvakantie heb ik heerlijk verder kunnen werken aan de punten voor Jane.
Leuk om te zien dat ik voor sommige punten precies een lapje op kon maken.
Ik maak de punten en blokken altijd iets ruimer en snij ze daarna met de liniaal op het juiste formaat.
Tot zo ver alles goed. Maar waar is de punt liniaal ook alweer. Eerst dacht ik, die komt wel weer een keer te voorschijn. Niet dus. Gisteren dus maar eens gaan zoeken. Eerst op de logische plaatsen, tussen de Dear Jane stofjes, in het boek, in mijn blokken boek. Niets.
Daarna tussen andere projecten waar ik aan werk, in tassen, op mijn bureau. Ook niets. Verder zoeken, onder de kussens van de bank, tussen tijdschriften, achter de kast .... Gisterenavond liep ik om elf uur nog te zoeken. Gek (en chagarijnig) werd ik ervan. Niets gevonden. Een liniaal kan toch niet weglopen...
Vanochtend weer wat plaatsen bedacht, manlief hielp mee, maar zag ook mijn frustratie. Ik wil de quilt afmaken, maar dat lukt nu niet!
Koop dan een nieuwe, zei manlief, nadat ik weer ging mopperen. Hij had geen zin in een weekend, waarbij ik iedere keer weer ga zoeken. Dus op naar de winkel en een nieuwe set gekocht. Wel jammer, maar ik kan weer verder.
Nog drie punten en een hoek te gaan. Yes!

14 december 2014

update baby Jane

En hiermee zitten alle vierkanten blokken aan elkaar.
De andere helft is ook al voorzien van punten
en ligt klaar om gequilt te worden.
 
 
Kijken of het lukt om de punten nog dit jaar af te maken.....

29 oktober 2014

Geboorte van ....



 Vorige week was ik druk in de weer met mijn Baby Jane blokjes.  Tot mijn verrassing kwam ik erachter dat ik op 8 blokjes na alle vierkante blokjes af had.
Ik heb alle blokken door elkaar gemaakt en vond het dan ook leuk dat ik juist het allerlaatste blok in het boek nog niet had gemaakt.
Deze heb ik dan ook voor het laatst bewaard. Eerst weer leuke stofjes gezocht en het patroon er met een uitwisbare stift opgetekend.

 Toen aan de slag met doorrijggaren en daarna het geheel met kleine stofjes op een ondergrond lapje vastgezet. Het geheel netjes gestreken en daarna op maat gesneden.
En daarmee is dus het laatste vierkante blok geboren op donderdag 23 oktober 2014.
Nu nog een stuk of 20 driehoeken en dan ....

15 februari 2014

baby Jane groeit

Het quilten van mijn baby Jane gaat ook rustig door.
 Iedere week probeer ik een stukje verder te werken.
Dit is toch een stuk meer draaien en keren
door alle verschillende vormen en kleine stukjes.
Heel anders werken dan bij de Reiko quilt, maar het resultaat .....
Ik begin een beetje simpel te worden van blogger.
Ik krijg via mijn laptop geen foto's meer op mijn pagina.
Deze verstuur ik eerst via de mail naar de Ipad,
daar plaats ik de foto's via de app van blogger en dan werk ik verder op de laptop.
 Ben ik de enige met dit soort omslachtige handelingen?
Heeft iemand een tip?

29 september 2013

Jane

Naast borduren probeer ik ook elke week te quilten aan mijn eerste kwart jane.



26 juli 2013

Punten

Als afwisseling op het netjes en met kleine steekjes werken van een applicatie is de Jane heerlijk. Zo zijn er dus weer drie punten voor Jane bijgekomen.

Fijn weekend,

12 mei 2013

Drie keer is.... en Jane update

Ach ja... de aanhouder wint. Ik ben voor de derde keer begonnen aan de stoplap van Elma. Eerst netjes een rand geregen, dikker garen en begonnen. Het gaat nu rechter onder elkaar en mooier dan de eerste twee keer.


Ook werk ik verder aan Jane. Alle blokken van de eerste helft zijn klaar. Hier liggen ze onder elkaar. Leuk om zo de voortgang te zien.


En ook zijn de eerste quiltsteekjes gezet in het eerst kwadrant.

05 mei 2013

Update Jane

Ook deze maand heb ik weer een aantal steekjes gequilt aan het eerste kwadrant van mijn quilt. Voor het tweede kwadrant heb ik weer nieuwe blokjes in elkaar gezet. Nog twee blokjes en dan kan ik met de punten beginnen. 't Gaat dus lekker zo.

In juni is er bij de Quilthoeve een dear Jane dag. Ik ben benieuwd wie ik daar ga tegenkomen. Kom jij ook?

07 april 2013

Dear Jane update

Afgelopen twee maanden heb ik weer een flink aantal blokjes gemaakt voor mijn dear jane quilt. Het zijn er veertien geworden. Er zaten twee blokken bij, die mij diverse kopzorgen en achteruit naaien hebben bezorgd. Toch zijn ze gelukt door niet op te geven. Het resultaat van de blokjes blijft dan ook zo leuk dat opgeven voor mij geen optie is.

Vrijdag heb ook ik een aantal uurtjes in Rijswijk mogen snuffelen. Voor foto's maken heb ik geen tijd gehad. Mijn camera zat in mijn tas, maar ik had het te druk met kijken en nieuwe quilters ontmoeten. Wat is het toch leuk om naar zo'n beurs te gaan waar iedereen dezelfde passie heeft. Je maakt dan zo makkelijk contact...

Mijn buit ziet er als volgt uit

Het zijn vooral weer lapjes geworden om te verwerken in mijn Dear Jane.

05 februari 2013

update Jane

Een kwart Jane zit aan elkaar, is gedubbeld en er wordt al voorzichtig een steekje gequilt. Verder is er deze maand maar 1 blok bijgekomen, die laat ik de volgende maand zien.
Het voordeel van op deze manier werken is dat ik niet aan het eind heel veel blokken moet quilten, ik niet een grote deken op mijn schoot heb liggen en het werkt motiverend om al zo'n stuk af te hebben.

05 januari 2013

Update Jane

Allereerst wil ik al mijn lezers, die ik nog niets heb gewenst, een heel fijn 2013 toewensen met gezondheid, geluk en tijd voor elkaar en creative momenten. In de maand november en begin december lagen er op de grond de blokken van het eerste kwadrant van mijn dear Jane quilt. Lange tijd ging dit goed. Stofzuigen deed ik er omheen, oppaskinderen liepen er netjes langs. Totdat mijn bejaarde konijntje het opeens in zijn bolletje kreeg en weer eens aan de wandel ging. Meestal blijft hij tegenwoordig aan 1 kant van de kamer en loopt minimaal. Hierdoor lagen alle blokken weer door elkaar, dus werd het tijd om deze blokken aan elkaar te zetten.
Dit deel van de quilt kon nu dus weer netjes opgevouwen worden en op een stoel gelegd, waardoor het konijntje er niet meer van kan genieten.
Toen was het tijd voor de punten van het eerste kwadrant. In november had ik hier al twee punten van gemaakt. Ik zag er best tegenop, maar na wat oefening merkte ik dat het met paper piecing best te doen was.
Zodoende zijn er tussen de stoofpeertje, wild, oliebollen en chocolaatjes veel punten gemaakt. En ook het eerste hoekstuk. Nu zijn alle punten van het eerste kwadrant compleet en kan deze dus in elkaar gezet, mits ik de stof koop voor de buitenste punten. Daar ga ik komende week dus maar eens naar op zoek.

07 december 2012

Dear jane

Wat is dit toch een heerlijke quilt om aan te werken. Ieder blokje is een nieuwe uitdaging en dus een schilderijtje als hij af is. Het werken aan deze quilt gaat voor mij dus makkelijk en als een speer. Veel sneller dan ik zelf vooraf had gedacht. Deze maand zijn er weer 12 blokjes bij gekomen en ook de eerste punten heb ik gemaakt. Ik wil graag de quilt in vieren delen en dan per deel quilten, dan is de deken niet zo groot. Daarna de vier delen met de quilt as you go methode weer aan elkaar zetten. Maar daarover later meer.
Onverwachts ben ik vandaag een dagje vrij, dus kun je mij vinden op de bank, genieten van de sneeuw buiten mee een nieuw Jane blokje in mijn handen... Fijn weekend.

06 november 2012

Jane update

Zoals jullie wel kunnen merken ben ik weer heerlijk aan het handwerken. Het gaat niet geheel zonder pijn en vooral na een dagje werken kan ik niet doen wat ik zou willen. Graag zou ik ook weer wat dwarsfluit willen spelen, maar dat is echt te pijnlijk en ik wil niets forceren. Handwerken doe ik in kleine etappes en dan gaat het. Morgen breng ik wel een bezoekje aan de fysio om eens even advies te vragen over pezen, spieren en kapsels die beschadigd zijn bij de val. Deze maand kon ik het niet laten om geen blokken voor Jane te maken, dus zijn er weer 16 bijgekomen. Ik heb de vaart er nog steeds goed in.
Op de bee willen ze graag mijn vorderingen zien, dus ben ik nu een aantal blokken aan elkaar aan het zetten, want ik zie het niet zitten om allemaal losse blokken mee te nemen ;-) Volgende maand dus waarschijnlijk een update met blokken aan elkaar.....

07 oktober 2012

update Jane

Voordat mijn arm werd verpakt in het gips, kon ik voorzichtig aan nog wat blokjes maken voor mijn Jane.
Ik wil jullie danken voor jullie creatieve en bruikbare ideeen. Opeens zag ik het dinsdag niet meer zitten. In eerste instantie dacht ik dat dit kwam door verveling, maar later kwam ik erachter dat dit niet het geval was. Ik kan mij prima bezig houden, ook met 1 arm. Ik had echter weer veel pijn. Dus donderdag opnieuw naar het ziekenhuis, nieuw gips gehaald, maar ook dit knelde. Vrijdag weer terug, gips verwijderd en nu zonder gips verder. Mijn arm reageert negatief op het gips of kous en zet dan uit, waardoor het gips gaat knellen. En ik kan je vertellen dat dat een pijnlijke zaak is. Ik mag dus nu rustig weer wat gaan doen met mijn arm zonder gips. Dank jullie wel voor de lieve reacties.

05 september 2012

Jane update

Ook deze maand zijn er weer een mooi aantal Jane blokken bij gekomen. Ze hebben meteen sashing gekregen, want meer dan 200 blokken sashing aan zetten vind ik een saaie klus.
Het zijn er nu al 47!