Posts tonen met het label borduren. Alle posts tonen
Posts tonen met het label borduren. Alle posts tonen

13 juni 2017

Lezing Jeanny Cobben.

Op mijn to-do lijstje voor deze zomer stond in ieder geval het museum De Bevelanden in Goes, om de tentoonstelling van Jeanny Cobben te bezoeken.
Toen ik las dat Jeanny ook een lezing geeft over haar pronkrol, was al snel duidelijk wanneer ik hier heen zou gaan.


Gisteren was het zo ver. Allereerst mijn man geregeld als chauffeur en dan op weg.
Bij aankomst in het museum is het al gezellig druk. Ik kies ervoor om eerst naar boven te gaan en de tentoonstelling te bekijken.


De mooie werkstukken liggen schitterend uitgestald, in kleine vitrines, aaan de muur, op rekjes en natuurlijk de pronkrollen in lange vitrines.


Ik kijk mijn ogen uit. Wat een mooi werk en zoveel verschillende technieken. Veel heel klein tot heel groot (meer dan tien meter lang 😮.


Na het bekijken van al dit moois neem ik plaats bij de lezing, waar ik nogmaals alle werkstukken van de pronkrol te zien krijg op een groot scherm.


Jeanny vertelt bij ieder werk haar verhaal.


Het is een inspirerend verhaal!
Mocht je de gelegenheid hebben om naar het museum te gaan deze zomer, dan zeg ik doen!

Jeanny via deze weg wil ik je bedanken voor al het moois en je inspirerende verhaal.

29 oktober 2016

Randje per week


Zo is mijn lap nu.  Fijn weekend.





10 september 2016

Borduurdoosje

Iedere dag probeer ik een stukje verder te quilten aan Jane. Het gaat langzaam, maar het eind begint toch in zicht te komen. Het warme weer van de laatste dagen is heerlijk, maar dan ben ik minder aan het quilten.



Tussendoor maak ik kleinere werkjes, zoals een borduurtje om mijn doosje met verloopgaren mee op te sieren. 


Het patroontje komt van pinterest en is het is geborduurd over 1 draadje.



Fijn weekend, 

30 januari 2016

Randjeslap 2015

Ook mijn randjeslap is af. Met dank aan Annelies en Simone voor het uitwerken van het patroon.
Ik heb er weer met veel plezier aan gewerkt.



En 2016?
 Ik heb getwijfeld, maar ik weet nu wat ik ga doen. Ik ga de alfabetten zoveel mogelijk naar het patroon borduren, maar de indeling word heel anders. Hoe? Ik weet het zelf niet precies, ik laat het afhangen van de patronen.

05 juli 2015

Hard gewerkt

De afgelopen maanden heb ik aan diverse projecten gewerkt, maar verzuimd om dit te laten zien. ☺️

Wat is er heerlijker om bij warme dagen een handwerkje te doen in de schaduw en dan 's middags de tour erbij te kijken. Ik loop wat achter met de randjes, maar dat gaat wel goed komen.

04 januari 2015

Affo

Het jaar 2014 heb ik afgesloten met het afwerken van mijn randjeslap.
In totaal heeft mijn lap 76 randjes, 7 alfabetten en tussendoor nog opengewerkte randjes en witwerkrandjes.
Op naar de volgende rol....




18 december 2014

 
Hierbij een overzichtsfoto van de randjes en alfabetten,
 die ik tot nu toe heb geborduurd.
Er komen nog meer randjes, 1 alfabet en mijn naam e.d. bij.
Omdat ik graag mee wil doen met de tweede ronde randjes,
heeft dit project voorrang om af te maken.
 

03 december 2014

Marker spreitje

 
 Voor mijn Marker pronkrol heb ik een spreitje gemaakt.
Ik heb hierop een levensboom gemaakt met zes vogels,
naar een voorbeeld uit het boek van Albarta Meulenbelt-Nieuwburg.
Onderaan zit een zelf ontworpen rand met stopwerk.

03 oktober 2014

Pronkrol

Helemaal op de borduurtoer ben ik bezig met mijn pronkrol met Marker technieken.
Als eerste drie alfabetten, waarvan 1 uit 1739.
 
 
Hier werk ik aan witwerkrand van een dokie.
Het is een heel gepuzzel, getel en ook veel uithalen.
We zullen maar denken dat het een oefen pronkrol is.
 

13 september 2014

Marker witwerk

Op dit moment ben ik helemaal in de ban
van het maken van Marker witwerk.
 Vorig jaar heb ik deels meegedaan met de E cursus van Needles@work.


Vandaag begint de tweede cursus.
Het maken van een pronkrol met diverse Marker lapjes.
Helemaal leuk!


Het goed tellen is voor mij nog het grootste probleem.
Soms haal ik het uit, soms laat ik het zitten.
De vetergaatjes gaan steeds beter en ook het platwerk vind ik leuk om te doen.
De overige technieken moet ik nog verder gaan oefenen voor een heel mooi resultaat.


Fijn weekend

23 augustus 2014

Door / stoplapje

Waar ik de afgelopen maanden mee bezig ben geweest?
Hiermee bijvoorbeeld.
Het borduren van een lavendel zakje.
Het ruikt heerlijk.
Dit was meer een klein tussendoor werkje.
 Verder was ik al bezig met een door/stoplapje.
 Deze is nu klaar.
Ik heb gebruik gemaakt van het patroon Elma.


09 februari 2014

Randje van de week

Het schrijven op mijn blog,
doe ik vooral om anderen mee te laten genieten van mijn quilt en borduurwerk.
Nu gaat het daarbij vooral om de foto.
Ook bij medebloggers kijk ik naar de foto's
en daarna lees ik pas de verhaaltjes.

Nu was het zo dat de foto's die ik plaatste
 van steeds slechtere kwaliteit werden.
Mijn camera is dan ook een oudje en echt aan vervanging toe.
Omdat er een feestje op de rol staat,
was het toch wel handig om een nieuwe camera te kopen.
Dus gisteren zijn we op pad geweest
en nu kan ik jullie dus weer laten mee genieten
van mijn werkzaamheden inclusief mooie foto's.
Ik laat per keer een project zien, vandaag mijn vorderingen op mijn randjesrol.


Ik heb ervoor gekozen om de aangeboden randjes
van Annelies en Simone te gebruiken,
maar deze aan te vullen met eigen randjes en alfabetten en misschien...
Ik zie wel.
Hij groeit onder mijn handen.





Nu kwam ik deze week in de bouwmarkt deze leuke kaarsenstandaards tegen.
Meenemen, dacht ik, leuk voor mijn randjesrol.
Hij is immers 20 cm groot. Mis gedacht.
De grootste is wel 20 cm, maar dan niet in het midden ;-). 
Toch wil ik ze beiden wel gaan gebruiken om een rol op te maken.
 Wat in het vat zit ....

23 januari 2014

Marker lap

Ook ik doe mee met de cursus Marker snee en stoplappen.
Voor mij zijn dit allemaal nieuwe technieken.
Verder dan een kruis steekje ben ik nooit gekomen.
Door de duidelijke uitleg en foto's ben ik nu tot dit resultaat gekomen.
Door meerdere van dit soort lapjes te maken,
wil ik een soort Marker pronkrol maken.

04 januari 2014

Merk lapje

Vanmorgen, bij het zien van de eerste randjes van de week,
moest ik denken aan mijn eerste werkje van ruim dertig jaar geleden.
Ik heb deze gemaakt naar een voorbeeld van mijn tante,
met eigen aanvullingen toen ik elf was.
 Daarna ben ik overgegaan op linnen en tel patronen.

15 september 2013

Blogpauze?? Nee hoor ....

Blogpauze? Vakantie? Geen quiltinspiratie?
Niets van dit alles. Gewoon geen werkende batterij in mijn foto toestel,
waardoor ik dus geen foto's kon maken.
Achteraf had manlief toch een voorraadje op een plek waar ik niet had gekeken. LOL
 
De afgelopen weken ben ik weer begonnen met werken
 en ligt de vakantie al weer ver achter mij.
Het was een fijne, rustige, mooi weer vakantie, waar ik weer op kan teren.
Naast werken vind ik iedere avond tijd voor een steekje.
Zoals altijd werk ik aan verschillende projecten.
Vorige week heb ik eerst eens een label afgemaakt.
Hij is geborduurd met 1 over 1.
Niets voor mij, dus daar let ik de volgende keer wel op.
Het pakketje komt bij de Quilthoeve vandaan.


Gisteren lag er ook een verrassing in de bus.
Een envelop met een nieuwe stitcherie bom.
Ook voor komend seizoen heb ik mij weer opgegeven voor de stitcherie club bij
de Quilthoeve. Afgelopen jaar heb ik daar losse werkjes gemaakt
en het jaar daarvoor de Life is Beautiful quilt.
Dit jaar wil ik gaan werken aan de nieuwe BOM
Best Friends Forever van Rosalia Quinlan.

Nu brandde de envelop gisteren wel heel erg in mijn handen,
dus ben ik vast maar begonnen.
De eerste stitch is dus al klaar...

17 mei 2013

Letterbak

Ook ik ben overstag gegaan. Bij de xenos zag ik een leuke, niet zo grootte letterbak. Hier heb ik al twee borduurtjes voor gemaakt.


27 september 2011

Top potc

Zo'n twee weken geleden heb ik de top van de POTC afgemaakt. Het was een leuk zomerproject, door al die verschillende mogelijkheden van de blokjes. Het ontwerp zelf was eenvoudig, maar de stof maakt het een spannend geheel waar je steeds nieuwe dingen in ontdekt.
De foto is wat scheef gemaakt, maar het geeft een idee hoe de quilt er nu uitziet.

Verder ben ik de laatste dagen aan het borduren. Twee jaar geleden heb ik een patroon gekocht van Jan Houtman. Al die verschillende randjes spreken mij aan. Op dit moment heb ik geen gesneden blokjes klaar liggen om te patchen, dus werk ik nu 's avonds aan dit borduurwerk.

25 april 2010

Harten

Op diverse site kom ik leuke borduursteken tegen en stekenzakken. In februari liep ik bij het boekenfestijn tegen een stekenboek aan en dus ben ik aan de slag gegaan.
Ik heb eerst een hart getekend op de stof en toen de verschillende hokken ingevuld met steken. Leerzaam en leuk!

Met de kleuters op school wilde ik dit jaar voor moederdag ook iets maken van stof en borduren. Ik heb gekozen voor een sleutel/tassenhanger. De kinderen hebben de vilten harten zelf versierd een aan elkaar gezet. De linten heb ik geknoopt. Verder hebben de kleuters met kraaltjes nog een extra versiering geregen. Het was een heel werkje, maar het resultaat is erg leuk geworden. Nu nog wachten op wat de moeders er van vinden.