05 januari 2013

Update Jane

Allereerst wil ik al mijn lezers, die ik nog niets heb gewenst, een heel fijn 2013 toewensen met gezondheid, geluk en tijd voor elkaar en creative momenten. In de maand november en begin december lagen er op de grond de blokken van het eerste kwadrant van mijn dear Jane quilt. Lange tijd ging dit goed. Stofzuigen deed ik er omheen, oppaskinderen liepen er netjes langs. Totdat mijn bejaarde konijntje het opeens in zijn bolletje kreeg en weer eens aan de wandel ging. Meestal blijft hij tegenwoordig aan 1 kant van de kamer en loopt minimaal. Hierdoor lagen alle blokken weer door elkaar, dus werd het tijd om deze blokken aan elkaar te zetten.
Dit deel van de quilt kon nu dus weer netjes opgevouwen worden en op een stoel gelegd, waardoor het konijntje er niet meer van kan genieten.
Toen was het tijd voor de punten van het eerste kwadrant. In november had ik hier al twee punten van gemaakt. Ik zag er best tegenop, maar na wat oefening merkte ik dat het met paper piecing best te doen was.
Zodoende zijn er tussen de stoofpeertje, wild, oliebollen en chocolaatjes veel punten gemaakt. En ook het eerste hoekstuk. Nu zijn alle punten van het eerste kwadrant compleet en kan deze dus in elkaar gezet, mits ik de stof koop voor de buitenste punten. Daar ga ik komende week dus maar eens naar op zoek.

15 comments:

Ieke78 zei

Wat ziet dat er mooi uit zeg! Ik moet eigenlijk ook weer eens war Jane-blokjes gaan maken.

quilting Jeannet zei

Jij ook nog een goed nieuwjaar Rina en dat we maar vaak elkaars blog mogen lezen en inspireren!

Jane in Cumbria zei

Dat ziet er erg mooi uit. Jammer voor het konijntje...;o)

Roos zei

Wat een mooie blokken... en dan die punten... helemaal top. Ik krijg zo ook weer zin om mijn blokken weer voor de dag te halen.
Groetjes Roos

katrien zei

Heel mooi al.

Klaske zei

wauw wat in mooie punten!!

Guusje, zei

Wat is hij mooi geworden, en wat je erg mooie punten gemaakt.

Elisabeth zei

Ook voor jou nog de beste wensen en wat een prachtige DJ punten laat je zien!

Johanna Zweden zei

Schitterend, wat word hij mooi

groetjes Joke en een fijne zondag

Annelies zei

Je hebt veel gedaan.
De beste wensen voor 2013 !!

neeftje zei

Wat heb je veel gedaan! Wordt prachtig zo! Groetjes

Jossie zei

Voor jou ook een goed en gezond 2013! De DJ wordt prachtig. Gelukkig heeft konijntje er zijn tanden niet in gezet!

Chris zei

Jij ook alle goeds toegewenst voor dit nieuwe jaar!
Wat sneu nou voor je konijntje, haha. Gelijk heb je, om al die mooie blokken aan elkaar te zetten. Mooi gezicht hè! Je punten zijn ook prachtig geworden. PP is een ideale manier, als het kan. Ik denk dat je wel een voldaan gevoel hebt. Lieve groet van mij.

petronella zei

Je Jane vordert al aardig, het wordt een mooi geheel!Groeten uit Frankrijk!

Grit zei

Your Jane looks great.
Liebe Grüße Grit