Hoe leg ik nu aan mijn vriend uit dat dit een leuke hobby is? Je knipt eerst verschillende lapjes stof in 108 kleinere stukjes en vervolgens naai je ze weer aan elkaar. Waarom??? Ik weet het ook niet, maar het is erg verslavend en het resultaat wordt al erg leuk.
Blok 56 van de Nearly Insane quilt. Ik heb dit blok gemaakt met behulp van foundation paper. Ik had dit niet eerder gebruikt en in het begin was dit erg wennen. Gaandeweg lukte het steeds beter en het volgende blok ligt al klaar om gemaakt te worden, ook met foundation paper.
Ik heb het midden gedeelte van mijn winding ways quilt af. Van de stof die eronder ligt wil ik een rand maken die de vorm van de quilt gaat vormen. Het zit al in mijn hoofd hoe het eindresultaat eruit moet zin, ik ben benieuwd of ik het ook zo kan vormgeven.
Ik begin helemaal zin in het voorjaar te krijgen. In de tuin komen langzaam de eerste bolletjes boven, maar de regen overheerst hier nog erg. Om vast het lente gevoel te krijgen ben ik verder gaan werken aan mijn garderners journal. Twee stitcheries erbij.
Verder ben ik getagged door Sandra. De regels van deze tag zijn: @neem uit je vierde fotomap de vierde foto en plaats die op je blog @stuur de tag door naar vier medebloggers
Ik kom dan uit bij de volgende foto van Hans Klok. Op het jaarfeest van het werk van mijn vriend heeft hij een show gegeven, waarbij iedereen verbaasd heeft staan kijken. Wat een vakman en wat een illusies. Zelfs na het kijken van filmpjes (wel 20x) snap je nog niet wat hij doet. Fantastisch!
Zo'n twintig jaar geleden kwam ik voor het eerst in aanraking met quilten. Ik heb toen een boek en stofjes gekocht en ben begonnen aan een sampler. Deze is toen drie maal mee verhuisd in een doos en op de zolder terecht gekomen, niet af. Deze zomer was ik met mijn moeder in een quiltwinkel en moest weer aan die sampler denken. Mijn vriend heeft deze toen opgezocht en ik heb er blokken bij gemaakt. Het geheel is in elkaar gezet en nu is hij helemaal klaar. De blokken zijn niet allemaal even mooi en de sampler is niet recht, maar het is wel mijn eerste sampler geworden.
De randen en de blokjes heb ik met een motief gequilt, de blokken zijn een inch uit de rand gequilt.
Ditmaal het tweede blokje uit de serie Nearly Insane. Deze laatste blokken waren niet om insane van te worden. Misschien wordt het dus tijd voor een moeilijker blok.
Ik heb zestien van de achtien blokken op een rij gelegd om even een overzichtje te tonen. Het ziet er nu al leuk uit.
Een aantal weken geleden heb ik twee mooie quilthangers gemaakt. Een van 30 cm en 1 van 45 cm.
Nu moeten er natuurlijk quiltjes bij gemaakt worden. De top is klaar voor de kleinste hanger. Deze quilt is 30 cm groot. Vanavond sandwichen en beginnen met quilten. Dan kan de hanger een mooie plaats in huis krijgen met viltpoppetjes erop en een quiltje eraan.
Voor de kerstvakantie had ik een pakket gekocht bij 't Quiltgebeuren in Brielle. Er was echter 1 klein probleempje. In het midden staat een applicatie en ik had nog nooit een applicatie gemaakt. Gelukkig konden de dames van de winkel mij op weghelpen en het viel erg mee. Het is gelukt! Hier het resultaat. Zodra de top helemaal klaar is, zal ik deze laten zien.
Na twee weken heerlijk van vakantie te hebben genoten in Duitsland, ben ik nu weer terug in Nederland. In de vakantie heb ik verschillende dingen gequilt, maar nog geen dingen om hier te laten zien. Zo had ik speciaal voor de vakantie een pakket gekocht met 25 blokken. 23 blokken zijn klaar. Nu de laatste twee nog en dan een rand en applicatie. Ik hoop hier deze week een foto van te laten zien.
Dit weekend ben ik bezig geweest met een nieuw blok voor mijn Insane quilt. Ik wilde nummer 35 maken, maar had de blokjes verkeerd gesneden. Nummer 22 lag ook gesneden klaar, dus vol goede moed ben ik hier aan begonnen. En zie hier het resultaat: