31 oktober 2008

Top


Vandaag heb ik een top gemaakt met de machine. Ik quilt eigenlijk alles met de hand, maar wilde dit wel eens proberen. Ik moet zeggen dat het niet mijn hobby wordt. Ik vind het toch prettiger om alles met de hand te naaien.

Speldenkussen met afvalzakje


Op de volgende site kwam ik de uitleg tegen voor dit handige afvalzakje.
http://www.kquilts-studio.com/pincushionthread_catcher_tutori.htm

27 oktober 2008

Gardeners Journal



Vorige week ben ik aan de slag geweest met mijn Gardeners Journal. Het eerste blok is klaar!

15 oktober 2008

NI blok 64


Nogmaals een Insane blokje. Ik moet zeggen dat ik er al bijna gek van word. Ik ga zeker niet alle blokken maken. Dit blok ligt ongeveer op de grens van mijn kunnen, daarna ....


14 oktober 2008

De 14e van de maand

De 14e van de maand en dus de eerste blokjes van mijn Civil War Diary quilt. Ik heb al een aantal hele mooie voorbij zien komen bij de andere dames. Je kunt op de site van Inge zien welke dames er nog meer meedoen.

Ik ben begonnen met blok 3. Conscript Law.

Daarna heb ik blok 2: Oath to Allegiance gemaakt.En voor deze maand als laatste blok 114 Sewing Society for Soldiers.

Mijn idee was om er minimaal twee per maand te maken, dus ik lig goed op schema. De blokken zijn leuk om te doen en ik ben helemaal weg van de stoffen.

08 oktober 2008

NI blok 70 en stitchery

Even weer een update. Het weekend heb ik gewerkt aan stitchery van The Gardeners Journal ontworpen door Anni Downes. Deze quilt is 150 cm bij 150 cm en bestaat uit negen verschillende blokken met totaal zo'n 25 verschillende stichery blokjes met als thema: de tuin.

Verder ben ik aan het werk gegaan met blok 70 ven Nearly Insane. Gisterenavond was ik bijna klaar, maar zetten de bovenste rand er op zijn kop op. Toen ben ik dus maar gestopt en heb vandaag in alle rust het resterende deel aan het blok gezet.

01 oktober 2008

Nearly Insane blok 67

En nog 1. Dit keer nummer 67. Ook geen moeilijke en niet teveel blokjes.


29 september 2008

NI blok 14

Weer een blokje gemaakt uit de serie van Nearly Insane. Ik heb nu gekozen voor nummer 14. Een blokje met 25 stukjes. Dat valt dus wel mee. Ik kies alleen de makkelijke stukjes uit en zal wel zien waar het schip gaat stranden. Ik maak de blokjes in de verschillende tinten blauw met wit.


26 september 2008

Stofjes CWD zijn binnen

Vandaag kwam er een pakketje uit Amerika binnen met de stofjes die ik wil gaan verwerken tot een Civil War Dairy quilt. Het boek is besteld en zal ook over enige dagen arriveren. Ik kan niet wachten met beginnen. De kleuren van de stoffen spreken mij erg aan.
Ik doe mee met 1 of 2 blokken CWD per maand maken. Inge deed op haar weblog hier een oproepje voor. Dat zou toch moeten lukken om 1 blok per maand te maken. Het is de bedoeling het blok rond op de 15e van de maand te showen op je weblog. Ik hoop dat ik op die manier gestimuleerd wordt om door te gaan. Mijn streven nu is om er 2 per maand te maken, anders wordt het wel een heel lang project.

Heute is der Stoffe für mein Civil War Quilt angekommen. Ich warte schon auf das Buch, und dann kann ich anfangen. Ich möchte ein oder zwei Blöcke pro Monat machen und sehen lassen auf diese Weblog.

21 september 2008

NI blok 40

Nadat ik dit weekend meerdere blokjes voor mijn baby Jane heb gemaakt, ben ik voor de afwisseling maar even een blokje van Nearly Insane gaan maken. Ik heb zomaar voor blokje 40 gekozen. Lekker in het zonnetje buiten, geen stress, heerlijk ontspannen.


14 september 2008

Baby Jane

Ik ben erg enthousiast begonnen aan de blokjes van een dear jane. Ik had er al zo'n 18 gemaakt, maar de kleuren bevallen mij niet helemaal. Vandaar dat ik 16 blokjes heb verwerkt in een klein quiltje.

Nu kan ik weer met een schone lei opnieuw beginnen, want het maken van de blokjes vind ik uitdagend en leuk.


13 september 2008

Needle case

Op diverse webloggen kwam ik dit patroontje tegen. Ik vond hem erg leuk en ben meteen aan de slag gegaan. Stitchery vind ik een leuke techniek, die ik zeker vaker ga gebruiken.

Aan de binnenkant heb ik meerdere vakjes gemaakt, waardoor ik er meer gereedschappen dan uitsluitend naalden in kan opbergen.

Het patroontje kun je vinden bij cinderberrie.







05 september 2008

Het gaat goed zo!

Weer een aantal blokjes af voor
mijn baby jane. Ik heb deze keer gekozen voor de blokjes B12, B9, H1, I8 en H7.



01 september 2008

De volgende dear jane blokjes

Ik ben lekker bezig. Ik heb vijf blokjes gemaakt voor mijn baby jane, namelijk C9, D13, D3, K7 en C3.