26 mei 2009

Over de helft

Het gaat als een tierelier. Ik heb 50 blokken klaar voor mijn NI. Ik werk aan meerdere projecten tegelijk, maar steek op dit moment de meeste tijd in de NI. Dit lange weekend zijn er weer zes blokken bij gekomen.

Het hoekblokje nummer 92:

Het randblok nummer 91:

Het randblok nummer 89:

Blok nummer 73:

Blok 48:

En de laatste voor deze keer blok nummer 9:

Ik ben nog erg aan het twijfelen in welke kleur ik de sashing ga maken. Suggesties zijn welkom.

20 mei 2009

update NI

Deze maand weer een update van mijn NI blokken. Ik had er al eerder vier laten zien en gisteren avond heb ik er nog 1 gemaakt om vandaag te laten zien. Het was een eenvoudig blok, nummer 10. Hiermee is het 44e blok gelukt.

17 mei 2009

Glas in lood top

Bij Margriet heb ik anderhalve dag cursus gehad in het maken van een glas in lood quilt. Daarna moest deze verder thuis afgemaakt worden. De top is vandaag afgekomen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik in eerste instantie wat twijfels had rondom een glas in lood quilt, maar nu ik het resultaat zie, vind ik het toch wel erg leuk geworden.

14 mei 2009

Alweer de 14e

Vandaag is echt zo'n rommel dagje. Allereerst wat stof afgenomen en bed verschoond, daarna langs de Blokker een kapot koffiezetapparaat inleveren, naar de handwerkwinkel voor lint en vanmiddag nog boven stofzuigen en naar mijn werk om een vergadering voor te zitten. Er komt dus weinig productiefs uit mijn handen.

Maar wel heb ik een aantal blokken te tonen voor mijn CDW quilt. Ze zijn gemaakt in mijn mei vakantie.

Allereerst blok 43: Hateful Old Thieves

Toen blok 73: Poor Colombia. Deze vond ik bijzonder leuk om te maken.

En als laatste voor deze maand blok 110: Sugar Cane

11 mei 2009

rouwboeket


Op koninginnedag was ik in Duitsland aan het werk aan dit quiltje. Tijdens het maken van de hexagonnetjes stond de tv aan. Ik vond het een erg leuk ontwerpje, maar na het zien van de beelden uit Apeldoorn kreeg het geheel een hele andere betekenis.
Het ontwerp is van Marjolein.

In de vakantie heb ik ook weer drie blokken gemaakt voor mijn sampler.

07 mei 2009

Nog een NI blok

Doordat ik zo'n rust had in de vakantie had ik bedacht dat het een mooi moment was om blok 18, die met 225 stukjes, te maken.

Op dag 1 heb ik eerst het middenstuk gemaakt.

Vervolgens alle driehoekjes gesneden. De hoekjes heb ik eraf gesneden met een marti mitchell mal. Hierdoor passen de driehoekjes perfect op elkaar.

Daarna heb ik onder de naaimachine alle driehoekjes aan elkaar genaaid als een vlaggetjeslijn.

Toen een aantal driehoekjes aan elkaar gezet tot een rij. De eerste drie rijen naaide ik toen aan het middenblok vast.

Tussendoor heb ik steeds alles gestreken, om een mooi plat geheel te houden en een goed overzicht.

Dag twee:
Verder gegaan met het aan elkaar naaien van de driehoekjes tot rijen en deze aan het middenblok vast genaaid.
En zie daar het resultaat:

Nog even een (onscherpe) foto om te laten zien hoe klein de stukjes zijn.

06 mei 2009

We gaan gestaag door ...

Terug van een heerlijke vakantie heb ik weer verschillende dingen te laten zien. Door het minder goede weer heb ik veel tijd gehad om te handwerken. Ik heb gwerkt aan blokken van CDW en NI, ik heb een mini quiltje gemaakt van Marjolein en ik heb geborduurd. Ik laat vandaag de blokken zien voor mijn NI quilt, de andere vorderingen volgen deze week.

Blok 4:

Blok 5:

Blok 77:

Blok 84:

24 april 2009

Fijne vakantie

Na een nacht heerlijk geslapen te hebben, ziet de wereld er weer een stuk vrolijker uit. De pijn is nu weer draagbaar en het bitje doet wonderen. Dank jullie wel voor de lieve woorden.
Ik kon het dus niet laten om vandaag nog een blok aan elkaar te zetten van mijn Garderners Journal.

Hier zijn de twee blokken samen, ze liggen los naast elkaar. Gisterenavond heb ik de twee harten nog geappliceerd op het eerste blok.

Nu mijn tassen inpakken, uitzoeken welke quiltspullen er mee gaan en dan lekker 10 dagen op vakantie. Fijne dagen allemaal!

23 april 2009

Een gelukkig mens

Afgelopen nacht heb ik erg veel pijn gehad aan mijn gezicht. Ik had kiespijn, kaakpijn, oorpijn, pijn in mijn nek en schouders. Ik wist niet meer hoe ik in mijn bed moest liggen of zitten. Ik ben midden in de nacht gaan douchen om zo de pijn wat te verzachten. Ik heb meerdere pijnstillers geslikt, maar niets hielp.
Voor deze klachten, die ik sinds 3 weken heb, ben ik al drie keer bij de tandarts/kaakchirurg geweest. Op de foto was zichtbaar dat mijn kaakgewrichten vervormd zijn door tandenknarsen. Dit veroorzaakt de pijn. Vandaag heb ik hier een bitje voor gekregen en nu ga ik vol vertrouwen (en hopenlijk dus pijnloos) de nacht in.
Ik vond dus dat ik wel een cadeautje had verdiend. Ik ben dus naar de quiltwinkel gereden en heb deze lapjes gekocht.

Ik wil ze voor mijn Gardereners Journal gebruiken. De lapjes die ik eerst had vond ik veel te fel. Ik ben meer voor de warme kleuren. Bij thuiskomst wilde ik natuurlijk meteen het resultaat zien, dus heb ik vanmiddag een blok in elkaar gezet.

20 april 2009

NI update

Om even een overzichtsplaatje te maken van al mijn NI blokken, heb ik ze uitgestald op bed. Ik vond het er al heel wat, zo'n 23. Toen ik terug kwam bij de computer zag ik echter dat het er al veel meer moesten zijn. Na even zoeken kwam ik nog meer blokken tegen, dus een nieuwe foto gemaakt met alle blokken erop. Het zijn er nu 38, dus dat gaat goed. Ik kan er voorlopig nog niet genoeg van krijgen.

Dit weekend is er ook weer een nieuw blokje bijgekomen. Nr 36

14 april 2009

CDW update

Deze maand heb ik lekker gewerkt aan deze quilt en maar liefst zes blokken erbij gemaakt.
Wel liep ik tegen het volgende aan. Ik dacht aan een makkelijk blok te beginnen, maar eenmaal bezig was het blok toch veel moeilijker dan het eruit zag. Lopen jullie hier ook weleens tegenaan enzo ja, weet je dan nog bij welk blok?
Bij mij ging het mis bij blok 118
Blok 118: Fasting and Knitting

Blok 62: The Southern Cause

Blok 16: Southern Notes

Blok 14: Feeding the Rebels

Blok 12: Sorrow

en blok 4: Anxieties

13 april 2009

Mooi werk weer ...

Wat was het een heerlijk weekend. Lekker in het bos, in het zonnetje zitten knutselen. Ik heb gekozen voor twee blokjes voor de Nearly Insane en blokken voor de CDW, maar deze laat ik morgen zien.

Allereerst een hoekblok, niet zo'n moeilijke, blok 98:


En blok 37, met lekker veel kleine stukjes:

Ik zie dat ik de scan een beetje mallotig heb gemaakt, nu lijkt het blok een beetje scheef. Hij is in het echt een stuk rechter, maar dat snappen jullie vast wel ;-)

07 april 2009

Quilten met de hand

Ik ben verschillende lessen geweest bij het Quiltgebeuren, waarbij we geleerd het quilten met de hand geleerd hebben. Er stonden verschillende steken op het programma en het werken met een Aunt Becky. Het vereist nog wel enige oefening.

Ik denk erover om een rand met patchwork blokken erom heen te maken. Wat denken jullie?

02 april 2009

Update merklap



Ik vind het erg leuk om hier aan te werken. Het zoeken van patroontjes en kijken of het past en daarna ook het borduren.

31 maart 2009

Spel gemaakt

Ik werk als juf in een kleutergroep en vandaag ben ik bezig geweest met het maken van een reken/telspel. Ik heb gewerkt met fleece, omdat dit zo lekker zacht is voor de kinderen. Ik heb veel verschillende zakjes genaaid en verschillende cijfers van nul tot negen. Verder zijn er in de klas al verschillende soorten en formaten eieren, kuikentjes, bloemen enz.



Ik heb nu een groep 1. Het aanbod ligt dus vooral op cijferherkenning en tellen tot tien. Verder voor de goede kinderen eenvoudige sommetjes maken.
Verder ligt er een dobbelsteen bij het spel, waardoor ze ook zelf aantallen kunnen gaan vormen.
Ik ben benieuwd welke spelletjes de kinderen er nog meer mee gaan doen. Er zijn namelijk nog legio meer mogelijkheden, maar dat wil ik ook even aan hun overlaten.