26 april 2010

De uitslag en mijn keuze

Hartelijk dank voor jullie stemmen. Het was erg leuk om dit zo te volgen.
Hierbij dus de gehele uitslag:

Mijn quilttop zit inmiddels in elkaar. Ik heb niet gekozen voor nummer drie. Deze vind ik ook erg mooi, maar dit was het voorbeeld van de les. En aangezien ik iets eigenwijs ben, maak ik hem dus anders.
Ik laat hem nu even liggen, misschien komt er nog een rand log cabin blokken bij, misschien niet.


25 april 2010

Harten

Op diverse site kom ik leuke borduursteken tegen en stekenzakken. In februari liep ik bij het boekenfestijn tegen een stekenboek aan en dus ben ik aan de slag gegaan.
Ik heb eerst een hart getekend op de stof en toen de verschillende hokken ingevuld met steken. Leerzaam en leuk!

Met de kleuters op school wilde ik dit jaar voor moederdag ook iets maken van stof en borduren. Ik heb gekozen voor een sleutel/tassenhanger. De kinderen hebben de vilten harten zelf versierd een aan elkaar gezet. De linten heb ik geknoopt. Verder hebben de kleuters met kraaltjes nog een extra versiering geregen. Het was een heel werkje, maar het resultaat is erg leuk geworden. Nu nog wachten op wat de moeders er van vinden.


20 april 2010

Aftellen is begonnen: NI

Ook hier is het aftellen begonnen. Ik hoef nog maar acht blokken voor mijn Nearly Insane Quilt.
Hierbij de drie blokken die ik afgelopen week in elkaar heb geknutseld.

Vergeet je niet even jouw keuze bekend te maken voor mijn Log Cabin Quilt? (Zie berichtje hieronder).

19 april 2010

Poll: Log Cabin Quilt

Na een cursus bij het quiltgebeuren ben ik aan de slag gegaan met verschillende log cabin blokken. Zowel twee als drie dimensionaal. Ik heb nu zestien blokken klaar en wil ze aan elkaar gaan zetten. Nu zit ik echter met een dillema. Er zijn zeer veel (mooie) combinaties mogelijk. Wil jij mij helpen kiezen?
Welke combinatie spreekt jou het meeste aan?
Je kunt je keuze bekent maken in de kolom aan de rechterkant.

Ik ben erg benieuwd naar wat er uitkomt.
Dank je wel!!

14 april 2010

update CDW

Deze maand zijn er weer nieuwe CDW blokken bij gekomen. Ik heb er ditmaal vier gemaakt.
Het zijn de blokken 26, 33, 44 en 60.

07 april 2010

Paasopbrengst

Tijdens de paasdagen had ik de rust om weer wat blokjes te maken voor verschillende projecten. Dit is de opbrengst.

Je ziet drie blokjes voor mijn "Life is Beautyfull" quilt, blok 71 van de serie Nearly Insane, verschillende blokken voor mijn logcabin quilt en ....
(De CWD blokken laat ik pas over een dag of 7 zien!)

31 maart 2010

Update Life is Beautyfull

In het weekend zijn er weer een paar blokjes gemaakt voor deze quilt. Het is een heerlijk werkje, vooral doordat het kleine projectjes zijn en toch steeds weer anders worden.

29 maart 2010

Houtman

Af en toe doe ik een steekje van een borduurwerkje. Toen de vorige merklap af was ben ik gevallen voor de ontwerper Jan Houtman. Ik zag vele mooie ontwerpen, maar ik heb gekozen voor "Zomer in het groen"

20 maart 2010

Ook ik ben begonnen ....

Ik wil al een hele tijd een quilt maken met hexies, maar niet een traditionele met de paperpiecing methode. Op de beurs in Rijswijk zag ik hexies gemaakt van verschillende patchworks blokjes. Helemaal top. En meteen wist ik wat er bij moest komen, namelijk de stitcheries van "Life is beautiful". Snel besteld en gepuzzeld. Ik heb de stitcheries verkleind tot 60%. Hierdoor vind ik ze beter tot zijn recht komen bij mijn andere blokjes. Ik werk met 1 draadje borduurgaren om zo de tekst wel leesbaar te houden.


Bij Annelies op de site kun je lezen wie er nog meer zijn begonnen met deze leuke stitcheries.

15 maart 2010

Nieuw vriendje..


(psst, niet verklappen dat mijn vrouwtje het zo druk had met mij te maken dat ze geen nieuwe civil war blokjes had deze maand!)

13 maart 2010

Tijd voor....

een nieuwe lay-out.

Lessen bij 't Quiltgebeuren

Vorige week vrijdag ben ik op les geweest bij Karen Lipton. Mijn doel was vooral om mijn naaimachine beter te leren kennen en meer uit mijn machine te halen. Dat is zeker gelukt. De les ging over machinaal appliceren. Ik heb vooral aan proefblokjes gewerkt om te kijken welke effecten de verschillende motieven hebben op verschillende soorten stof. Zo heb ik gewerkt op katoen, vilt, badstof en fleece.
Hier een indruk van wat ik heb gemaakt:



Gisteren ben ik opnieuw voor een les geweest, maar dan iets heel anders. Bij Margariet hebben we verschillende soorten log cabins leren maken, waaronder een 3d model. Het werken aan de blokken was erg leerzaam en leuk. Ik heb nu vier blokken (bijna) af. Ik ga er zeker meer bij maken om zo een quilt te kunnen vormen.

Janine, eigenares van het Quiltgebeuren, houdt sinds vorige week ook een blog bij. Je kunt hier meelezen.

07 maart 2010

Update NI

Het eind begint langzaam in zicht te komen!

Blok 81:

En deze had ik bewust voor later bewaard, een makkie voor tussendoor. Blok 78:

28 februari 2010

Naaimap

Op de beurs in Rijswijk ben ik helemaal gevallen voor de naaimap ontworpen door Jantine. Ik heb het ontwerp hier en daar wat aangepast aan mijn wensen en dit is het resultaat.
Voorkant:

Bij het open doen zie je dit:

Links is ruimte voor naalden, klosjes en er is nog een groot vak beschikbaar:

Rechts is ruimte voor pennen, snijmatje, schaartje, liniaaltje en kleine hulpstukken. Ik heb onder de knoopjes klittenband gemaakt, zodat deze kleinere spulletjes er niet uitvallen:

Nu vind ik het ook fijn om losse patchwork stukjes mee te kunnen nemen. Ik heb dit zo gemaakt dat ik de rechterflap kan openvouwen en dan dus ruimte heb om mijn stukjes op te 'plakken'.

Jantine, bedankt voor dit super ontwerp!

17 februari 2010

Update Nearly Insane

Op het moment kost het mij meer tijd om blokken in te scannen dan te maken... (nou ja, in ieder geval meer stress), maar het is toch weer gelukt!
Hierbij blok 75:

en blok 54: