14 oktober 2011

Kleine affo

Al van kleins af aan heb ik niets met poppen. Daar waar mijn drie jaar oudere zus altijd met poppen speelde en ik bij mijn beste vriendinnetje en buurmeisje ook met poppen werd belaagd, heb ik nooit met poppen gespeeld. Op mijn achtste kreeg ik een barbie, maar ook die kwam zelden uit zijn koffertje.
Ik was meer van het buitenspelen, hutten bouwen, voetballen en binnen met de lego, playmobiel en spelletjes. Ook als kleuterjuf kan ik je vertellen dat ik niets heb met de poppenhoek. Ik ben nog steeds meer van het uitdagend maken van een bouwhoek, zandtafel en constructiehoek. Ik ga wel dagelijks even op visite in de huishoek, maar die poppen .....

Nu, op mijn veertigste, vind ik het voor het eerst jammer dat ik niets met poppen heb. Ik heb namelijk een allerliefst poppenquiltje in elkaar gezet van de restjes van mijn Pop. Maar ja, een poppenwiegje bezit ik dus niet. Ik moet dus maar snel op zoek gaan naar een ander leuk plekje om dit quiltje mee op te sieren.

18 comments:

quilting Jeannet zei

Wat een schatje Rina, ik weet wel een plekje..........

inge zei

prachtig!

conny's quilts en creaties zei

Ha, wat dacht ervan om dat leuke poppenquiltje in de poppenhoek in je klas te leggen?
Verder voor mij een heel herkenbaar verhaaltje....

martine zei

Grappig, altijd gedacht dat alle quiltsters wel iets met poppen en beren hadden.

Klaske zei

Ha, het is net als lees ik over mezelf, behalve dat ik geen zus heb maar 2 broertjes.Ik speelde ook nooit met poppen en speelde liever buiten.
Maar je quiltje is prachtig geworden, dat vraagt naar een leuk plekje!

Wilma Kuin zei

Nu je ouder bent toch maar eens kijken naar een leuke wieg of ben,..
;o)

Chris zei

Ik herken mezelf wel een beetje in jouw beschrijving, haha! Maar dit quiltje is wel een snoep! Wie weet kom je nog eens een leuk poppenbedje tegen waar het in past. Een plekje vind je vast wel.
Fijn weekend.

Annelies zei

Wat een mooi clamshell quiltje !

Nardy zei

Prachtig quiltje! het blijft leuk kleine quiltjes te maken om zo snel weer aan iets nieuws te kunnen beginnen! groetjes Nardy

Shirley zei

Rina het is een schatje, daar vind je vast een mooi plaatsje voor.

Guusje, zei

Wat is ie leuk geworden. En ach je vind vanzelf een plekje, ik was van beide buiten spelen, ravotten en poppen dus ik heb met beide wel iets.

katrien zei

Wat een lief quiltje.

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat jammer dat je niets met poppen hebt, Rina en nu met dat schattige poppenquiltje blijft zitten! Die clamshells zijn juist zo mooi. Maar je kunt het altijd aan de muur hangen, daar is het ook een mooi quiltje voor. En anders zijn er vast liefhebbers genoeg.
Groetjes, Cisca

Mascha zei

Wat een lief quiltje.
Groetjes Mascha

Jossie zei

Het quiltje is schattig geworden en met een mooi hangertje vindt het vast wel een geschikt plekje.

Hennie zei

Oóóh wat een plaatje, ik vind het clamshell patroontje erg mooi ! ! !

Groetjes Hennie.

Annemarie zei

Super mooi quiltje! Die gaat vast wel een mooi plekje vinden. Groetjes, Annemarie

Anoniem zei

Een prachtig clamshell poppenquiltje, maar dat hoeft toch niet persé op een poppenbed? Toch ook leuk aan de muur?