13 december 2015

Een nieuw begin

 Soms heb je meer tijd dan op andere momenten. Op dit moment heb ik veel tijd en ben ik toe aan een nieuwe quilt. De keus viel al snel op het boek van Di Ford, maar dan....er staan zoveel mooie quilts in, ieder met een andere uitdaging. Dus heb ik zelf niet gekozen, maar het boek in de handen van mijn man geduwd. Hij was er al snel uit: de Antique Wedding Sampler moet het worden. De grote blokken spreken hem erg aan en geven rust.

Blij met zijn keuze ga ik direct op zoek naar de lapjes. Een lap met bloemen voor de broderie presse vormt de basis.
Al snel is het eerste blok klaar.
Afgelopen maand ben ik in Zwijndrecht geweest voor een show en tell van Betty Prins en daarbij een workshopje broderie press. Deze komt nu helemaal van pas.
Om te kijken hoeveel stof ik hiervoor nodig heb, maak ik niet blok twee uit het boek, maar ga ik verder met de mand met bloemen.

Nu weet ik in ieder geval hoeveel bloemen ik over heb voor andere randjes, rondjes, e.d..
Dan valt mijn oog op blok 22, een blok met ronde vormen. Vooral de buitenste rand vind ik erg mooi. En zie daar...

En nu? Eerst weer wat blokjes quilten van mijn Jane, die ook in een rustig tempo zijn eindstation haalt.
Fijn weekend,

Rina 



3 comments:

Sylvia`s Quilts zei

Ja, goede keuze, want de AWS is een fijne quilt om te maken met een mooi resultaat. Ik heb hem ook gemaakt.
Succes er mee. Groetjes Sylvia.

Anoniem zei

Tijd over hebben, dat hoor je in quiltland niet vaak zeggen, maar wat een goede keuze en wat schiet je al op. Mooi hoor. Groetjes Wilma

Chris zei

Prachtig patroon is dit toch. En met je eigen gekozen lapjes wordt hij ook altijd weer anders dan anderen hem maken. Heel veel plezier en succes er mee.