Af en toe doe ik een steekje van een borduurwerkje. Toen de vorige merklap af was ben ik gevallen voor de ontwerper Jan Houtman. Ik zag vele mooie ontwerpen, maar ik heb gekozen voor "Zomer in het groen"
Ik wil al een hele tijd een quilt maken met hexies, maar niet een traditionele met de paperpiecing methode. Op de beurs in Rijswijk zag ik hexies gemaakt van verschillende patchworks blokjes. Helemaal top. En meteen wist ik wat er bij moest komen, namelijk de stitcheries van "Life is beautiful". Snel besteld en gepuzzeld. Ik heb de stitcheries verkleind tot 60%. Hierdoor vind ik ze beter tot zijn recht komen bij mijn andere blokjes. Ik werk met 1 draadje borduurgaren om zo de tekst wel leesbaar te houden. Bij Annelies op de site kun je lezen wie er nog meer zijn begonnen met deze leuke stitcheries.
Vorige week vrijdag ben ik op les geweest bij Karen Lipton. Mijn doel was vooral om mijn naaimachine beter te leren kennen en meer uit mijn machine te halen. Dat is zeker gelukt. De les ging over machinaal appliceren. Ik heb vooral aan proefblokjes gewerkt om te kijken welke effecten de verschillende motieven hebben op verschillende soorten stof. Zo heb ik gewerkt op katoen, vilt, badstof en fleece. Hier een indruk van wat ik heb gemaakt: Gisteren ben ik opnieuw voor een les geweest, maar dan iets heel anders. Bij Margariet hebben we verschillende soorten log cabins leren maken, waaronder een 3d model. Het werken aan de blokken was erg leerzaam en leuk. Ik heb nu vier blokken (bijna) af. Ik ga er zeker meer bij maken om zo een quilt te kunnen vormen. Janine, eigenares van het Quiltgebeuren, houdt sinds vorige week ook een blog bij. Je kunt hier meelezen.
Op de beurs in Rijswijk ben ik helemaal gevallen voor de naaimap ontworpen door Jantine. Ik heb het ontwerp hier en daar wat aangepast aan mijn wensen en dit is het resultaat. Voorkant: Bij het open doen zie je dit: Links is ruimte voor naalden, klosjes en er is nog een groot vak beschikbaar: Rechts is ruimte voor pennen, snijmatje, schaartje, liniaaltje en kleine hulpstukken. Ik heb onder de knoopjes klittenband gemaakt, zodat deze kleinere spulletjes er niet uitvallen: Nu vind ik het ook fijn om losse patchwork stukjes mee te kunnen nemen. Ik heb dit zo gemaakt dat ik de rechterflap kan openvouwen en dan dus ruimte heb om mijn stukjes op te 'plakken'. Jantine, bedankt voor dit super ontwerp!
Op het moment kost het mij meer tijd om blokken in te scannen dan te maken... (nou ja, in ieder geval meer stress), maar het is toch weer gelukt! Hierbij blok 75: en blok 54:
De laatste tijd heb ik het erg druk gehad en kom dus weinig toe aan quilten of bloggen. Nu tijdens de spelen zal ik meer voor de buis zitten en dus meer handwerken. Waarmee druk? Vorige week heb ik een bezoekje gebracht aan Mickey Mouse en zijn vrienden. Met een vriendin en drie kinderen in de leeftijd van 5 tot 8 jaar zijn we drie dagen naar Euro Disney geweest. Een super belevenis, maar ook overmoeiend. Verder is het op het werk druk door open dagen, toetsen enz. Binnenkort is er ook weer een concert van onze muziekgroep, waar ik fluit bij speel, dus moet ik extra samen oefenen en thuis meer spelen. Vrijdag heb ik even tijd gemaakt om naar Rijswijk te gaan. Ik ben hier zo'n twee uur geweest. Veel te kort, maar wel erg gezellig. Ik heb niet veel gekocht. Drie lapjes voor een nieuw project en wat knoopjes.
Gelukkig heb ik wel tijd gevonden voor twee blokken van de CWQ Ditmaal zijn het de blokken 27: Bitter Enemy en 24: Merchantable Goods. Helaas heb ik nog niet de tijd genomen om mijn scanner goed te leren kennen. Hierdoor zijn de kleuren valer geworden dan ze in het echt zijn.
Voor mijn quilthanger op de wc heb ik een drieluikje gemaakt over de winter. Dit is 1 quiltje ervan: Zoals je ziet heb ik de sneeuwvlokjes gemaakt van kleine parelmoerkleurige kraaltjes. Dit geeft een heel grappig effect.
Verder heb ik mijn NI weer opgepakt. Ik ben nu bezig met het blokje wat zo'n 174 stukjes heeft. Ik hoop deze nog deze week te laten zien. Hier een stukje van de quilt zoals hij er nu uitziet.
En hierbij het tweede blok.Hiermee was ik in de kerstvakantie al een heel eind gekomen. Het was dus meer een zaak van afwerking. Het volgende blok zal dus wel iets langer op zich laten wachten.
Sinds enkele weken ben ik aan het puzzelen met EQ6. Graag wil ik ontwerpen met jullie delen. De volgende quilt heb ik ontworpen. Het is geen hoogstaand ontwerp, maar 1 om het delen te proberen: In dit bestand (klik) kun je de patronen vinden en nog een ander ontwerp met dezelfde blokken.
Ditmaal wat meer blokken van mij. Ik liep nog wat maanden achter, maar heb dit nu weer goed gemaakt. Ik had een heerlijke eenvoudige scanner, maar heb nu een nieuwe. Helaas is deze uitgebreider en niet gebruiksvriendelijker geworden. De kleuren zijn dan ook een stuk vager dan in het echt. Ik ga hier eerdaags maar eens op zitten puzzelen.
In november heb ik een applicatie blok uit het boek: "hop to it" uitgeprobeerd. Tijdens de kerstdagen ben ik aan de blokken begonnen en de eerste is klaar en de tweede voor de helft. Hierbij dus een foto van het eerste blok.
Allereerst natuurlijk de beste wensen voor 2010 en dat het maar een creatief jaar mag worden.
Op 23 december hebben jullie op de site van Katrien kunnen zien en lezen wat ik van mijn gulle gever heb gekregen. Ik had Katrien deze foto gestuurd: Als je op de foto klikt, kun je de gedichtjes lezen die mijn ruilpartner erbij had gemaakt. De oplettende kijker ziet dan ook dat ik 1 pakje nog niet had geopend, namelijk die van de letter R: Deze hebben jullie dus nog van mij tegoed. In dit kleine, leuk verpakte cadeautje zat een presentje uit Rusland: Op de achtergrond zien jullie ook nog het pannenlapje met hierop de engel. Ik ben super verwend en erg blij. Inmiddels weet ik ook wie de maker en ruilpartner is. Deze leuke cadeaus komen namelijk van Chris. Hartelijk dank hiervoor.