20 maart 2013

Mandjesdag

Soms gaat de tijd snel. Als ik terug denk aan wat er de afgelopen weken is gebeurd, dan denk ik aan leuke dingen.

Bijvoorbeeld een weekje Portugal. Voor een ons een heerlijke week met zon, voor de portugesen een koude week. Maar als je hier vertrekt met een gevoelstemperatuur van -11 en je vliegtuig eerst via de de-icing moet, dan ben je met elk zonnetje blij en is het genieten op het terras als het 15 graden is.

Ook ben ik jarig geweest en heb ik van een vriendin met haar kinderen een super kado gekregen, namelijk met z'n allen naar euro disney. Bijna ieder jaar gaan we een weekend, vier kids, hun moeder en ik. Zo'n weekend is genieten van de kinderen, bijkletsen met mijn vriendin, lachen, uitleven en weer kind zijn. Uiteraard neem ik dan ook een aandenken mee en dit jaar heb ik gekozen voor een blik.

Een vrolijk blik, waar veel in kan. Wat er in kan? Dat had ik vooraf al bedacht:

Alle spullen om aan mijn mandjes verder te werken. Deze keer laat ik er vijf zien. Het gaat niet snel, maar alle beetjes helpen....

In het blik liggen ook al weer een flink aantal geknipte mandjes klaar. Als ik dus eens 's avonds een uurtje heb kan ik meteen beginnen.


15 februari 2013

Top English baskets

Na twee jaar mandjes, wiebertjes en hexagonnetjes geappliceerd te hebben is mijn top klaar van mijn English Baskets quilt. Het was een erg leuk werk om te maken. Op het origineel zitten nog meer randen met hexagonnen en sterren, maar nu is de quilt groot genoeg voor mij. Fijn weekend allemaal,

07 februari 2013

Stoplap

Wat een gepriegel en wat een gedoe, een stoplap. Nooit eerder gemaakt en dus vond ik het nodig om er 1 te maken. Eerst heb ik diverse patroontjes geoefend en ben toen voor het echie begonnen. Alleen...
Ze staan niet recht onder elkaar. UHHH! Balen. En nu? Ik heb er nu geen zin in, maar waarschijnlijk begin ik weer op nieuw.

05 februari 2013

update Jane

Een kwart Jane zit aan elkaar, is gedubbeld en er wordt al voorzichtig een steekje gequilt. Verder is er deze maand maar 1 blok bijgekomen, die laat ik de volgende maand zien.
Het voordeel van op deze manier werken is dat ik niet aan het eind heel veel blokken moet quilten, ik niet een grote deken op mijn schoot heb liggen en het werkt motiverend om al zo'n stuk af te hebben.

30 januari 2013

Mandjes dag

In de zomer ben ik begonnen met het maken van mandjes. Ik maak afentoe een mandje als tussendoortje. Hoe groot deze quilt gaat worden? Ik heb geen idee, het wordt waarschijnlijk een meerjaren project. Ik werk op dit moment vooral aan mijn Jane, maar als afwisseling maak ik soms een mandje. Ik heb al een stapeltje klaar. Hoeveel? Ik heb geen flauw idee.
Ik zal proberen 1x per maand een update te geven.

28 januari 2013

Oud projectje opgepakt

Tijdens het opruimen van mijn quiltzolder kwam ik vier blokken tegen van het project 'Hop to it". 12 leuke applicatie blokken met vrolijke kleuren. Direct heb ik een blok uitgekozen en gemaakt. Zo zijn er vijf blokken klaar van de 9 (of12) die ik wil maken. Hopenlijk duurt het volgende blok niet zo lang....

26 januari 2013

Nieuwe look

Tijd voor een nieuwe layout. Ik ben zelf niet zo handig dat ik dit kan ontwerpen, maar kan het wel via blogger plaatsen. Op het net zijn vele sites te vinden waar je een gratis template vanaf kunt halen. Vaak staat er dan ook een uitleg bij hoe je deze op blogger plaatst. Afgelopen nacht heeft hier een klein vriendje van mij geslapen. Hij, zijn broers en zus komen geregeld om de beurt hier logeren. Deze keer was het beurt aan Filip. Hij is de jongste van de vier en degene die zich het beste kan vermaken. Om negen uur gaf hij al aan dat hij wilde verven, dus ik op zoek naar verf en papier. Zo zat hij in zijn pyama af vroeg te verven.
Een sneeuwschilderij voor mama is het geworden. Hij is vandaag wel eerder opgehaald dan gepland, want zowel DH als ik beginnen verschijnselen van de griep te krijgen. Als het blijft zoals het nu is, klaag ik niet. ;-)
Fijn weekend,

05 januari 2013

Update Jane

Allereerst wil ik al mijn lezers, die ik nog niets heb gewenst, een heel fijn 2013 toewensen met gezondheid, geluk en tijd voor elkaar en creative momenten. In de maand november en begin december lagen er op de grond de blokken van het eerste kwadrant van mijn dear Jane quilt. Lange tijd ging dit goed. Stofzuigen deed ik er omheen, oppaskinderen liepen er netjes langs. Totdat mijn bejaarde konijntje het opeens in zijn bolletje kreeg en weer eens aan de wandel ging. Meestal blijft hij tegenwoordig aan 1 kant van de kamer en loopt minimaal. Hierdoor lagen alle blokken weer door elkaar, dus werd het tijd om deze blokken aan elkaar te zetten.
Dit deel van de quilt kon nu dus weer netjes opgevouwen worden en op een stoel gelegd, waardoor het konijntje er niet meer van kan genieten.
Toen was het tijd voor de punten van het eerste kwadrant. In november had ik hier al twee punten van gemaakt. Ik zag er best tegenop, maar na wat oefening merkte ik dat het met paper piecing best te doen was.
Zodoende zijn er tussen de stoofpeertje, wild, oliebollen en chocolaatjes veel punten gemaakt. En ook het eerste hoekstuk. Nu zijn alle punten van het eerste kwadrant compleet en kan deze dus in elkaar gezet, mits ik de stof koop voor de buitenste punten. Daar ga ik komende week dus maar eens naar op zoek.

29 december 2012

Speldenkussen

Zo rond deze gezellige dagen vind ik het heerlijk om een klein werkje onder handen te nemen. Dit jaar koos ik voor het speldenkussentje van Soed Idee. Een leuk klein werkje voor de kerstdagen dacht ik zo. Het pakketje kwam netjes op tijd binnen en was zo leuk dat ik het al drie dagen voor de kerst af had ;-)
Vanaf deze plaats wil ik jullie allemaal danken voor het meelezen en reageren op mijn blog in 2012. Zowel vrienden, volgers als stille lezers, Dank. Ik wens jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling en voor 2013 veel gezondheid, geluk en creatieve uurtjes.

16 december 2012

Handig en leuk

De afgelopen tijd heb ik veel blokjes gemaakt voor de dear Jane en juist daardoor was ik nu even toe aan een klein werkje, wat je in een dag kunt maken. Op de quiltbee vrijdag kreeg ik daarvoor ideeen. Bep had een foto op stof geprint. Iets wat ik nog niet eerder had gedaan dus dat was zaterdag ochtend een leuk experimentje. Na wat googlen kwam ik op de site van l'heure bleuedie een duidelijke uitleg geeft op haar blog. Freezer paper opgezocht, dun lapje stof en geprint. Het resultaat is erg leuk. Toen aan de slag met naaimachine, lintjes en stofjes en daar ontstond een hoes voor een ringbandschrift.
En vandaag een map gemaakt om werkje in te vervoeren naar de bee, zonder dat ze verkreukelen in mijn tas.

07 december 2012

Dear jane

Wat is dit toch een heerlijke quilt om aan te werken. Ieder blokje is een nieuwe uitdaging en dus een schilderijtje als hij af is. Het werken aan deze quilt gaat voor mij dus makkelijk en als een speer. Veel sneller dan ik zelf vooraf had gedacht. Deze maand zijn er weer 12 blokjes bij gekomen en ook de eerste punten heb ik gemaakt. Ik wil graag de quilt in vieren delen en dan per deel quilten, dan is de deken niet zo groot. Daarna de vier delen met de quilt as you go methode weer aan elkaar zetten. Maar daarover later meer.
Onverwachts ben ik vandaag een dagje vrij, dus kun je mij vinden op de bank, genieten van de sneeuw buiten mee een nieuw Jane blokje in mijn handen... Fijn weekend.

06 november 2012

Jane update

Zoals jullie wel kunnen merken ben ik weer heerlijk aan het handwerken. Het gaat niet geheel zonder pijn en vooral na een dagje werken kan ik niet doen wat ik zou willen. Graag zou ik ook weer wat dwarsfluit willen spelen, maar dat is echt te pijnlijk en ik wil niets forceren. Handwerken doe ik in kleine etappes en dan gaat het. Morgen breng ik wel een bezoekje aan de fysio om eens even advies te vragen over pezen, spieren en kapsels die beschadigd zijn bij de val. Deze maand kon ik het niet laten om geen blokken voor Jane te maken, dus zijn er weer 16 bijgekomen. Ik heb de vaart er nog steeds goed in.
Op de bee willen ze graag mijn vorderingen zien, dus ben ik nu een aantal blokken aan elkaar aan het zetten, want ik zie het niet zitten om allemaal losse blokken mee te nemen ;-) Volgende maand dus waarschijnlijk een update met blokken aan elkaar.....

03 november 2012

Klein quiltje

Na een heerlijk weekje vakantie kan ik niet meer stoppen met handwerken. Ik geniet er weer volop van. Daardoor vergeet ik wel aan jullie te laten zien waar ik mee bezig ben en ook neem ik niet de tijd om te reageren op jullie blogs. Wel lees ik deze nog steeds met plezier en haal mijn inspiratie van de verschillende blogs af. Ik geniet echt, als ik na een dagje werken even rustig de verschillende blogs kan bijlezen. In de vakantie heb ik natuurlijk gewerkt aan de blokjes voor Jane, maar daarover op de vijfde meer. Ook heb ik de top gemaakt van een klein quiltje voor in de wc. Het patroontje komt uit een frans tijdschrift, maar de plaatjes spreken voor zich. Ik heb het patroon wel flink verkleind.
Fijn weekend allemaal,

07 oktober 2012

update Jane

Voordat mijn arm werd verpakt in het gips, kon ik voorzichtig aan nog wat blokjes maken voor mijn Jane.
Ik wil jullie danken voor jullie creatieve en bruikbare ideeen. Opeens zag ik het dinsdag niet meer zitten. In eerste instantie dacht ik dat dit kwam door verveling, maar later kwam ik erachter dat dit niet het geval was. Ik kan mij prima bezig houden, ook met 1 arm. Ik had echter weer veel pijn. Dus donderdag opnieuw naar het ziekenhuis, nieuw gips gehaald, maar ook dit knelde. Vrijdag weer terug, gips verwijderd en nu zonder gips verder. Mijn arm reageert negatief op het gips of kous en zet dan uit, waardoor het gips gaat knellen. En ik kan je vertellen dat dat een pijnlijke zaak is. Ik mag dus nu rustig weer wat gaan doen met mijn arm zonder gips. Dank jullie wel voor de lieve reacties.

03 oktober 2012

Tips gevraagd

Wie heeft er een idee wat je met 1 hand kunt doen. Ik begin mij te vervelen. Inmiddels zijn er twee legpuzzels af met ieder 1000 stukjes, lees ik tijdschriften en boeken, kijk veel tv en video's en zoek op internet naar leuke quilts. Dat laatste is een probleem op zich, want daardoor ga ik het handwerken nog meer missen. HELP!