23 juli 2013

Kompas quilt

Twee jaar geleden ben ik begonnen met een medaillon quilt met in het midden een kompas. Ik ben erg te spreken over de kleuren, maar de top trok aan alle kanten scheef.
Het was dus niet naar mijn zin. Nu heb ik tijd gemaakt om alle randen los te maken en het geheel opnieuw aan elkaar te zetten.
Het geheel toont nu veel mooier, dus kan ik verder gaan werken aan de volgende rand.

Ik zie nu op de foto dat ik er een rand meer aan heb zitten, met flying geese, dan dat er op de foto staan. Deze zal ik een volgende keer laten zien.

19 juli 2013

Love

Ook hier is de vakantie vandaag begonnen. Na een paar hectische laatste schoolweken begon ik al afkick verschijnselen te krijgen.
Iedere avond toch even een stofjes vasthouden of even in een quiltblad bladeren. Niet dat ik echt iets deed, nee daar was even de puf niet voor.
Maar nu...

Na een tip op een blog van een medequilster kwam ook ik er al snel achter dat de Love Entwined quilt voor mij gemaakt is. Zoveel randen, zoveel applicaties. Super! Lekker prutsen met kleine lapjes, zelf je kleuren kiezen, kunnen stoppen als je zelf de quilt een mooi maat vindt hebben... Ik was al snel overstag en lekker aan de slag gegaan. Eerst het kompas met bolletjes


En inmiddels zijn ook de hoekjes en een aantal bladeren geregen:


03 juli 2013

Zomerquilt

De laatste tijd hoor ik een kaboutertje roepen dat het wel weer eens tijd wordt voor een nieuw berichtje op mijn blog.
Vandaag riep dat kaboutertje wel heel hard. Het is al meer dan een maand geleden!
Klopt, maar ik lees nog wel andere blogs en daar reageer ik ook regelmatig op.
Kan zijn, maar de volgers van quiltperikelen willen graag weten waar je aan werkt.
Nu ja, genoeg, want als je niet blogt, heb je tijd genoeg om te handwerken..
Laat dan eens je zomerproject zien.
Goed idee.

Een aantal weken geleden heb ik een fleurige jellyroll uit de kast gepakt en ben ik begonnen met het maken van sterren. Al snel kwam toen het idee om in het midden een bloemenvaas te ontwerpen en daarom heen een rand met sterren te maken. Hier ben ik dus volop aan bezig. Het idee is dat de top aan het eind van de zomer klaar is. .
Hier de bloemenvaas:

Hier een idee van wat het gaat worden:


21 mei 2013

Japanse kinderen

De afgelopen dagen waren wij lekker vrij en zijn even vier dagen tussenuit geweest.
Helaas was ook bij ons het weer niet optimaal, maar meestal wel droog.
Om wat te doen te hebben, heb ik het derde blok van Reiko Kato meegenomen.
En vanmiddag is dit blok afgerond.


17 mei 2013

Letterbak

Ook ik ben overstag gegaan. Bij de xenos zag ik een leuke, niet zo grootte letterbak. Hier heb ik al twee borduurtjes voor gemaakt.


12 mei 2013

Drie keer is.... en Jane update

Ach ja... de aanhouder wint. Ik ben voor de derde keer begonnen aan de stoplap van Elma. Eerst netjes een rand geregen, dikker garen en begonnen. Het gaat nu rechter onder elkaar en mooier dan de eerste twee keer.


Ook werk ik verder aan Jane. Alle blokken van de eerste helft zijn klaar. Hier liggen ze onder elkaar. Leuk om zo de voortgang te zien.


En ook zijn de eerste quiltsteekjes gezet in het eerst kwadrant.

05 mei 2013

Update Jane

Ook deze maand heb ik weer een aantal steekjes gequilt aan het eerste kwadrant van mijn quilt. Voor het tweede kwadrant heb ik weer nieuwe blokjes in elkaar gezet. Nog twee blokjes en dan kan ik met de punten beginnen. 't Gaat dus lekker zo.

In juni is er bij de Quilthoeve een dear Jane dag. Ik ben benieuwd wie ik daar ga tegenkomen. Kom jij ook?

17 april 2013

Mandjesdag

Gisteren ben ik druk in de weer geweest met de mandjes blokjes die ik al had liggen. Dit is het resultaat tot nu toe. Het zijn er 25 en een volgend stapeltje ligt al klaar om geappliceerd te worden.


15 april 2013

Eerste blok

Iedere keer weer trap ik erin. Op momenten dat ik het druk heb, begin ik aan nieuwe projecten. Als ik erover nadenk kom ik toch tot de conclusie dat het afmaken van projecten mij waarschijnlijk meer rust zou geven, dan het beginnen aan nieuwe projecten. Ik snap dus ook niet goed waarom ik op zo'n moment de verleiding niet kan weerstaan.

Vorige week in Rijswijk heb ik staan genieten van de mooie antieke quilts van Dorry. Thuis gekomen begon het te borrelen, gezocht tussen de lapjes en...... Begonnen aan een nieuwe quilt. Ik durf hem niet te laten zien. Dat komt deze week nog wel.

Het afmaken van het eerste blok van de quiltmania mysteriequilt is wel gelukt. Dat geeft toch weer wat lucht in mijn hoofd. Of toch ook niet, want vandaag wil ik verder werken aan het tweede blok. Het gepriegel geeft mij wel rust.

Afgelopen week liep ik ook aan tegen de zpagetti wol bij het Kruidvat. Iedere keer kon ik de verleiding weerstaan, maar nu heb ik toch een bol gekocht en ben aan het werk gegaan. Eerst even op you-tube gezocht hoe ik een rondje moest maken en daarna verder haken. Ik herinnerde mij als snel de slag van vroeger.

Mijn idee was om er mijn quiltrommeltjes in te gooien, maar manlief had al een ander plan met mijn mandje. Hij wil er het fruit in leggen. Ik ben blij dat hij hem leuk vindt, dus is het bij deze een fruitmandje geworden. Ook gaf DH nog de tip om er honderd in het oranje te maken "dan kun je ze verkopen als oranje hoedje". De grapjas..

07 april 2013

Dear Jane update

Afgelopen twee maanden heb ik weer een flink aantal blokjes gemaakt voor mijn dear jane quilt. Het zijn er veertien geworden. Er zaten twee blokken bij, die mij diverse kopzorgen en achteruit naaien hebben bezorgd. Toch zijn ze gelukt door niet op te geven. Het resultaat van de blokjes blijft dan ook zo leuk dat opgeven voor mij geen optie is.

Vrijdag heb ook ik een aantal uurtjes in Rijswijk mogen snuffelen. Voor foto's maken heb ik geen tijd gehad. Mijn camera zat in mijn tas, maar ik had het te druk met kijken en nieuwe quilters ontmoeten. Wat is het toch leuk om naar zo'n beurs te gaan waar iedereen dezelfde passie heeft. Je maakt dan zo makkelijk contact...

Mijn buit ziet er als volgt uit

Het zijn vooral weer lapjes geworden om te verwerken in mijn Dear Jane.

24 maart 2013

Gewonnen

24 januari heeft Simone op haar blog haar 50e ontwerp laten zien. Zij ontwerpt leuke borduurwerkjes en verkoopt deze in haar webwinkel en op beurzen onder de naam Soed Idee. Ik was toen 1 van de 5 gelukkigen die het patroon heeft gewonnen. Afgelopen week heb ik in haar webwinkel garen en linnen besteld en ben ik aan het werk gegaan met het eerste ontwerpje.

Het patroon heeft twee delen. Een speldenkussen en een scharenhangertje. Ik heb ervoor gekozen om te beginnen met de scharenhanger. Hij hangt nu aan mijn kleine stofschaar.

Verder ben ik bezig met het appliceren van die leuke kinderen ontworpen door Reiko Kato. Een heerlijk werkje, waar je wel wat rust en geduld voor moet hebben ;-)


20 maart 2013

Mandjesdag

Soms gaat de tijd snel. Als ik terug denk aan wat er de afgelopen weken is gebeurd, dan denk ik aan leuke dingen.

Bijvoorbeeld een weekje Portugal. Voor een ons een heerlijke week met zon, voor de portugesen een koude week. Maar als je hier vertrekt met een gevoelstemperatuur van -11 en je vliegtuig eerst via de de-icing moet, dan ben je met elk zonnetje blij en is het genieten op het terras als het 15 graden is.

Ook ben ik jarig geweest en heb ik van een vriendin met haar kinderen een super kado gekregen, namelijk met z'n allen naar euro disney. Bijna ieder jaar gaan we een weekend, vier kids, hun moeder en ik. Zo'n weekend is genieten van de kinderen, bijkletsen met mijn vriendin, lachen, uitleven en weer kind zijn. Uiteraard neem ik dan ook een aandenken mee en dit jaar heb ik gekozen voor een blik.

Een vrolijk blik, waar veel in kan. Wat er in kan? Dat had ik vooraf al bedacht:

Alle spullen om aan mijn mandjes verder te werken. Deze keer laat ik er vijf zien. Het gaat niet snel, maar alle beetjes helpen....

In het blik liggen ook al weer een flink aantal geknipte mandjes klaar. Als ik dus eens 's avonds een uurtje heb kan ik meteen beginnen.


15 februari 2013

Top English baskets

Na twee jaar mandjes, wiebertjes en hexagonnetjes geappliceerd te hebben is mijn top klaar van mijn English Baskets quilt. Het was een erg leuk werk om te maken. Op het origineel zitten nog meer randen met hexagonnen en sterren, maar nu is de quilt groot genoeg voor mij. Fijn weekend allemaal,

07 februari 2013

Stoplap

Wat een gepriegel en wat een gedoe, een stoplap. Nooit eerder gemaakt en dus vond ik het nodig om er 1 te maken. Eerst heb ik diverse patroontjes geoefend en ben toen voor het echie begonnen. Alleen...
Ze staan niet recht onder elkaar. UHHH! Balen. En nu? Ik heb er nu geen zin in, maar waarschijnlijk begin ik weer op nieuw.

05 februari 2013

update Jane

Een kwart Jane zit aan elkaar, is gedubbeld en er wordt al voorzichtig een steekje gequilt. Verder is er deze maand maar 1 blok bijgekomen, die laat ik de volgende maand zien.
Het voordeel van op deze manier werken is dat ik niet aan het eind heel veel blokken moet quilten, ik niet een grote deken op mijn schoot heb liggen en het werkt motiverend om al zo'n stuk af te hebben.