30 augustus 2010

Mijn bezigheden

De afgelopen week heb ik aan verschillende projecten gewerkt. Niet echt iets concreets om te laten zien, vandaar een overzichtsfoto.
Ik ben de Gardeners Journal Quilt aan het quilten, de rand aan het maken voor de Nearly Insane Quilt, ik ben begonnen aan de Scandinavian Christmas Quilt, een tussendoortje (de bol van log cabins) en de stitcheries van de Life is Beautyful Quilt.
Voldoende werk dus nog voorlopig.

25 augustus 2010

Toe aan wat nieuws

Vandaar deze vernieuwde layout.

23 augustus 2010

Hij hangt...

tada.... Hij hangt. Wat? Mijn gedraaide log cabin quilt met sterren. In het weekend heb ik deze met de machine doorgequilt. Een heel werkje, maar toch sneller dan met de hand. Doordat er meerdere lagen soms over elkaar zitten was met de hand quilten geen optie en ja ... ik heb toch niet voor niets zo'n mooie naaimachine en een cursus Low Stress Quilten gevolgd. Niet dat het nu zonder stress ging. Met de hand blijft ik toch een leuker werkje vinden, ook al is het veel intensiever.

Enkele close-up foto's. De laatste is van de achterkant.

Op naar de volgende affo.

17 augustus 2010

Nearly Insane

Zoals ik in mij vorige blogje al vertelde, had ik mij voor deze zomer een aantal doelen gesteld.
Het tweede doel was: alle blokken van de Nearly Insane quilt aan elkaar zetten. Niet zoveel werk, aangezien alle blokken al klaar waren en de meeste rijen ook al aan elkaar gezet waren.
Hier dus het resultaat:

's Avonds ben ik druk in de weer om de rand te maken. Dit is ook nog een heel werkje, maar twee kanten zijn al klaar.
Nog meer doelen? Ja, wordt vervolgd....

15 augustus 2010

Top af: gedraaide log cabin

Voor de zomer had ik mij een aantal doelen gesteld. Een ervan was het afmaken van de top van mijn gedraaide log cabin. Deze lag al voor een groot deel klaar, maar ik wilde er nog een extra rand log-cabins aanmaken en dan nog een rand om het geheel.
Dit doel is alvast gelukt. Doordat nog niet al het papier van de achterkant is gescheurd is de quilt nog niet helemaal plat.

Ik had nog meer doelen, maar daarover de volgende keer meer.

Ik ga nu mijn leesachterstand inhalen op de andere blogs die ik volg, ben voorlopig dus wel even zoet...

31 juli 2010

Kompas

Met deze quilt ben ik begonnen toen we het bericht kregen dat mijn moeder toch borstkanker had en een borstoperatie moest ondergaan. Vandaar ook de naam: Kompas van Hoop. Wat is het dan nu bijzonder dat ik aan deze quilt werk in het bos, met mijn moeder naast mij in goede gezondheid. Gisteren zijn mijn vader en moeder aangekomen om de laatste week van onze vakantie samen te vieren. Dit jaar ga ik hier extra van genieten!

30 juni 2010

zomerstop


Zien jullie mij liggen? Ik ga gewoon door met quilten, maar stop even met bloggen en reageren op blogs. Ik kom in september weer uitgerust terug. Fijne vakantie allemaal.

27 juni 2010

Kompas van hoop

De eerste rand zit om het kompas heen. Het volgende gedeelte wordt met een applicatie erin. Dit is een heerlijk werkje voor in de tuin, maar eerst moet ik nu strijken. (ondertussen kan ik dan naar het wk kijken- Duitsland - Engeland).

26 juni 2010

Gevonden

Vorig weekend kwam ik een topje tegen van een quilt waarbij ik kaleidoscoopjes wilde oefenen. Ik ga denk ik mijn machinale quiltvaardigheden ook maar hierop oefenen. Het is tenslotte maar een probeersel, dus mislukken kan niet....

22 juni 2010

Kompas van hoop

Het kompas is klaar en ik ben nu bezig met een eerste rand erom heen. Ik ben nog niet geheel tevreden over de laatste rode rand om het kompas, dus grote kans dat ik die nog aanpas.

14 juni 2010

Civil War Diary Quilt

Weer twee blokjes erbij:

13 juni 2010

Update life is beautiful

Weer drie blokjes erbij:

Voorzichtig aan ben ik aan het bedenken hoe ik de blokjes aan elkaar ga zetten. Dit zijn twee mogelijkheden:

09 juni 2010

Hop to it #4

Hierbij het vierde blok voor mijn applicatie quilt.

06 juni 2010

Kompas van hoop

De laatste paar dagen heb ik hard gewerkt aan mijn medaillon quilt. Inmiddels is er een naam boven komen drijven: Kompas van hoop ; opgeven is geen optie.
Ik merk dat er bij mij zoveel verschillende emoties zijn geweest bij het werken aan het kompas tijdens de ziekenhuis opname van mijn moeder, maar de hoop bleef. Met mijn moeder gaat het nu goed. De operatie is goed gelukt en voor zover nu bekend is ze 'schoon'. De hoop blijft dus dat alles nu echt goed is en het herstel kan beginnen.

Ik wil iedereen bedanken voor het meeleven. Ook dit geeft de burger weer moed.

31 mei 2010

toch een ezel

Haha, sommigen schreven in hun berichtje dat ik juist geen ezel ben als ik meerdere keren dezelfde fout maak. Het spreekwoord is: "Een ezel stoot zich in 't gemeen, geen tweemaal aan dezelfde steen". Ik deed dit vrijdag dus wel en dus geen ezel.

Of.....

Begin ik er toch op te lijken:

Gisteren heb ik namelijk tijdens het bezoeken van mijn moeder heerlijk zitten handwerken en dit is het resultaat. Niet 1 fout gemaakt.

Hartelijk dank voor de lieve reacties. Vandaag kreeg mijn moeder weer iets positiever bericht, maar de borstoperatie van vrijdag staat nog. Gelukkig blijft ze zich lichamelijk wel goed voelen.