Nummer 43 van NI zat al enige tijd in mijn nek te hijgen. Ik wilde deze maken in de vakantie, maar kon mij er toen niet naar zetten. Deze week ben ik toch aan de slag gegaan en vier avonden later is dit het resultaat. Dat is echter niet het enige blok wat ontstaan is, maar ook deze blokken: Blok 55 Blok 59 Blok 68 Block 43 of my Nearly Insane Quilt was calling me. I took this one with me on vacation, but didn't take time to start. Last week I made in four evenings this one and another three blocks in the days before.
Er zijn weer een aantal stitcheries klaar voor mijn Garderners Journal. Ik vind het een heel leuk en ontspannend werkje, maar het overtrekken op de stof vind ik een berenklus. Heeft iemand hier een tip voor? Hoe doen jullie dit snel en handig?
There are a few stitcheries ready for my Garderners Journal. I am having fun making them, but drawing the pictures on fabric is not my favorit. Can you give me some advice?
Vanavond ben ik druk geweest met het aanpassen van mijn layout van dit blogje. Iedere keer liep ik er tegenaan dat bepaalde gadgets niet werkten. Vandaar nu deze verandering. Ik heb voor deze achtergrond gekozen, maar het kan zo weer veranderen. Ik plaats een link in de rechterkolom, waar je nog meer van deze achtergronden kunt vinden.
This evening a looked for a new blogdesign. I choose one from this site.
In de afgelopen weken heb ik verschillende blokken van deze quilt gemaakt, maar waar ik vooral mee bezig ben geweest is het in elkaar zetten van de rijen die ik al compleet heb. Het begint al een mooi geheel te worden.
In recent weeks I made several blocks of this quilt, but mostly I've completed some rows. It starts to be a beautiful quilt.
Alleen nog niet vandaag. In de kleuterklas vieren we natuurlijk de verjaardagen van de kinderen en bij een verjaardag hoort een taart. Nu is afgelopen jaar mijn taart aardig versleten. Het was een plastieke en had verschillende brandwonden en gaten gekregen. Dat krijg je als je hem laat vallen!
Nu wilde ik dus voor het komende schooljaar een nieuwe taart. Op vakantie zag ik toen een stoffen taart staan in een etalage en deze ben ik na gaan maken. Het was nog wel even een gepuzzel hoe we er kaarsje op konden plaatsen, zonder dat de taart zelf in brand kan vliegen. De kaarsjes branden maar een minuut per keer, maar het moet toch wel veilig zijn. Gelukkig heb ik in zo'n geval een meedenkende man.
Dit is het resultaat geworden: Zo, nu op naar het strand...
Just not today. In kindergarten we celebrate the birthdays of the children. Last year my cake pretty worn. It was plastic and had received several burns and holes. That you get when you let him fall! So I wanted for the coming schoolyear a new pie. On holiday I saw a fabric pie in a shopwindow and I made one like that.
Uitgerust, voldaan, tevreden en bruiner zijn we gisteren terug gekomen van vakantie. Het was weer heerlijk. Vooral de eerste twee weken heb ik als een voorrecht ervaren. Mijn ouders (72 en 79 jaar oud) zijn toen mee geweest. Doordat ze 100 km bij ons vandaan wonen zie ik ze niet wekelijks. Juist door dan twee weken samen op vakantie te gaan delen we weer veel met elkaar. Ik ben dan ook nog in het voorrecht om twee ouders die gezond zijn te hebben. We beseffen ons heel goed dat hun conditie ieder jaar minder wordt, maar we genieten van ze zolang als dit kan. Daarna hebben mijn DH en ik nog drie heerlijke weken met z'n tweeen gehad. We hebben dit jaar heel weinig gedaan, maar vooral uitgerust met een boekje of handwerkje op het terras in het bos. Vooral niets moeten! Foto's kan ik nog niet laten zien, deze heeft vooral mijn vader gemaakt en die heb ik nog niet gezien, dus dat is nog even afwachten.
Satisfied and tanner yesterday we returned from vacation. It was delicious. Especially the first two weeks I have experienced as a privilege. My parents (72 and 79 years old) were with us on a vacation. They live 100 km away so I do not attend to see them weekly. It is through two weeks to go on holiday together, we share a lot with each other. We realize our full well that their condition any less, but we enjoy it as long as it can. Then my DH and I have three wonderful weeks with his two had. We have done very little this year, but equipped with a book or manual work on the terrace in the forest.
Op het terras in het bos heb ik dus ook een blokje gemaakt voor de CDW en er lag er al 1 klaar, dus kan ik er nu twee laten zien. Blok 6: Special Blessings Blok 59: A Glorious Rainbow
De sterblokken jagen mij angst aan en daarom ben ik er nu mee begonnen. Ik koos voor blok 27, de meest simpele ster. Ik heb alle stukjes genaaid, losgehaald en vervolgens weer aan elkaar gezet. De kleuren volgorde was niet goed, de naden trokken en het geheel was bobbelig en lelijk, dus... opnieuw begonnen met nieuwe stukjes stof. Dit ging ook niet fantastisch, maar het resultaat is te doen: Toen verder met blok 45, weer een ster, maar nu met meer blokjes. Deze ging al beter. Het midden is niet helemaal goed, maar de punten komen wel goed bij elkaar, dus laat ik het zo. Als het mij heel erg stoort, appliceer ik er nog een rondje over ;-)
En om het geheel nog even makkelijker af te sluiten deze maand, blok 20: Ook ben ik voorzichtig begonnen met de eerste rijen aan elkaar zetten. Zo gaat het er dus uitzien:
Wat een heerlijk werkje zijn die dronkeman's blokjes. Je hoeft nergens bij na te denken, ze zijn allemaal hetzelfde. Het enige lastige is de ronding, maar ook hier oefening baart kunst. Ik ben nu zo ver, hij gaat nog verder groeien.
Een heuse wandeling door de tuin, maak ik, bij het verwerken van de stitcherie blokken van A Garderners Journal. Allereerst langs het schuurtje waar nodig opgeruimd moet worden, dan richting het plantenrekje, terwijl ik onderweg geniet van een lieveheersbeestje en een slak. Deze laatste is welkom in mijn tuintje, alleen jammer dat hij de hosta's opeet. Even kijk ik nog naar het dak en zie het windhaantje vandaag erg tekeer gaat. Snel dus maar weer naar binnen voordat de volgende regenbui eraan komt.
Gisteren kwam ik bij het opruimen een zakje tegen met gesneden en ook al aan elkaar gezette blokjes voor een dronkemans pad. Ik was helemaal vergeten dat ik hier ooit eens aan begonnen was. Vanmorgen heb ik de blokken uitgezocht en een begin gemaakt met aan elkaar zetten. Ik ben nu zover gekomen: Nu nog meer blokjes aan elkaar zetten en het wordt een mooie werkstukje.
Vorige week ben ik druk bezig geweest met het leren meanderen op mijn naaimachine. Nu wil dit nog niet erg lukken. Ik heb gemerkt dat ik vooral veel zal moeten oefenen. Toch vind ik dat ik het moet gebruiken en dus gedaan op dit quiltje. Het kan beter, de steken zijn nu onregelmatig en er zitten soms geen bochten in maar hoeken... Toen lekker het weekend naar ons zomerhuisje geweest en heerlijk in de bossen gewandeld en gequilt.. Dit quiltje is toen ook afgemaakt en hangt nu in de wc..