Op de beurs in Rijswijk ben ik helemaal gevallen voor de naaimap ontworpen door Jantine. Ik heb het ontwerp hier en daar wat aangepast aan mijn wensen en dit is het resultaat. Voorkant: Bij het open doen zie je dit: Links is ruimte voor naalden, klosjes en er is nog een groot vak beschikbaar: Rechts is ruimte voor pennen, snijmatje, schaartje, liniaaltje en kleine hulpstukken. Ik heb onder de knoopjes klittenband gemaakt, zodat deze kleinere spulletjes er niet uitvallen: Nu vind ik het ook fijn om losse patchwork stukjes mee te kunnen nemen. Ik heb dit zo gemaakt dat ik de rechterflap kan openvouwen en dan dus ruimte heb om mijn stukjes op te 'plakken'. Jantine, bedankt voor dit super ontwerp!
Op het moment kost het mij meer tijd om blokken in te scannen dan te maken... (nou ja, in ieder geval meer stress), maar het is toch weer gelukt! Hierbij blok 75: en blok 54:
De laatste tijd heb ik het erg druk gehad en kom dus weinig toe aan quilten of bloggen. Nu tijdens de spelen zal ik meer voor de buis zitten en dus meer handwerken. Waarmee druk? Vorige week heb ik een bezoekje gebracht aan Mickey Mouse en zijn vrienden. Met een vriendin en drie kinderen in de leeftijd van 5 tot 8 jaar zijn we drie dagen naar Euro Disney geweest. Een super belevenis, maar ook overmoeiend. Verder is het op het werk druk door open dagen, toetsen enz. Binnenkort is er ook weer een concert van onze muziekgroep, waar ik fluit bij speel, dus moet ik extra samen oefenen en thuis meer spelen. Vrijdag heb ik even tijd gemaakt om naar Rijswijk te gaan. Ik ben hier zo'n twee uur geweest. Veel te kort, maar wel erg gezellig. Ik heb niet veel gekocht. Drie lapjes voor een nieuw project en wat knoopjes.
Gelukkig heb ik wel tijd gevonden voor twee blokken van de CWQ Ditmaal zijn het de blokken 27: Bitter Enemy en 24: Merchantable Goods. Helaas heb ik nog niet de tijd genomen om mijn scanner goed te leren kennen. Hierdoor zijn de kleuren valer geworden dan ze in het echt zijn.
Voor mijn quilthanger op de wc heb ik een drieluikje gemaakt over de winter. Dit is 1 quiltje ervan: Zoals je ziet heb ik de sneeuwvlokjes gemaakt van kleine parelmoerkleurige kraaltjes. Dit geeft een heel grappig effect.
Verder heb ik mijn NI weer opgepakt. Ik ben nu bezig met het blokje wat zo'n 174 stukjes heeft. Ik hoop deze nog deze week te laten zien. Hier een stukje van de quilt zoals hij er nu uitziet.
En hierbij het tweede blok.Hiermee was ik in de kerstvakantie al een heel eind gekomen. Het was dus meer een zaak van afwerking. Het volgende blok zal dus wel iets langer op zich laten wachten.
Sinds enkele weken ben ik aan het puzzelen met EQ6. Graag wil ik ontwerpen met jullie delen. De volgende quilt heb ik ontworpen. Het is geen hoogstaand ontwerp, maar 1 om het delen te proberen: In dit bestand (klik) kun je de patronen vinden en nog een ander ontwerp met dezelfde blokken.
Ditmaal wat meer blokken van mij. Ik liep nog wat maanden achter, maar heb dit nu weer goed gemaakt. Ik had een heerlijke eenvoudige scanner, maar heb nu een nieuwe. Helaas is deze uitgebreider en niet gebruiksvriendelijker geworden. De kleuren zijn dan ook een stuk vager dan in het echt. Ik ga hier eerdaags maar eens op zitten puzzelen.
In november heb ik een applicatie blok uit het boek: "hop to it" uitgeprobeerd. Tijdens de kerstdagen ben ik aan de blokken begonnen en de eerste is klaar en de tweede voor de helft. Hierbij dus een foto van het eerste blok.
Allereerst natuurlijk de beste wensen voor 2010 en dat het maar een creatief jaar mag worden.
Op 23 december hebben jullie op de site van Katrien kunnen zien en lezen wat ik van mijn gulle gever heb gekregen. Ik had Katrien deze foto gestuurd: Als je op de foto klikt, kun je de gedichtjes lezen die mijn ruilpartner erbij had gemaakt. De oplettende kijker ziet dan ook dat ik 1 pakje nog niet had geopend, namelijk die van de letter R: Deze hebben jullie dus nog van mij tegoed. In dit kleine, leuk verpakte cadeautje zat een presentje uit Rusland: Op de achtergrond zien jullie ook nog het pannenlapje met hierop de engel. Ik ben super verwend en erg blij. Inmiddels weet ik ook wie de maker en ruilpartner is. Deze leuke cadeaus komen namelijk van Chris. Hartelijk dank hiervoor.
Weer vier blokken erbij voor mijn NI quilt blok 93: Blok 85: Blok 80: en blok 62 Vanaf deze plaats wens ik iedereen alvast fijne feestdagen! Weer vier blokken erbij voor mijn NI
Afgelopen weekend ben ik druk geweest met het aan elkaar zetten van de blokken van de stitcherie quilt. Daarna de randen eraan en sandwitchen. Hij ligt nu geheel klaar om gequilt te worden. Door dit werkje zijn mijn CDW blokken even blijven liggen. Volgende maand beter ... Doordat ik moet werken tijdens de uren dat het licht is, is deze foto gemaakt bij flitslicht en zijn de kleuren dus iets veranderd.
Afgelopen donderdag ben ik even langs geweest bij quiltwinkel Aztec-Rose. Karen heeft vol enthousiasme haar winkel laten zien. Natuurlijk kon ik het niet laten om met meer spullen naar huis te gaan, dan vooraf besteld. Toen ik thuiskwam lag er ook een pakketje klaar met spullen uit Amerika: Ik ben dus helemaal klaar voor de kerstvakantie. Ik heb garen om te quilten, naalden en zijdegaren om applicaties mee vast te zetten, stof voor de randen van mijn Nearly Insane quilt en een boek en tijdschriften om te lezen en ideeen op te doen.
Vorige week al ontving ik van de postbode twee leuke dingen. Het nieuwe quiltnieuws en een pakketje van mijn kerstruilpartner. Nu lijk ik wel erg ondankbaar dat ik dit nu pas vertel. Ik ben echter zeer blij met de cadeautjes. Ze zijn super! Ik dacht eerst nog: openmaken met kerst, maar na twee minuten was de verpakking toch los. Ik ben dan ook van het nieuwsgierige type. 'k kan het dan ook niet uitstaan dat ik moet wachten tot 23 december voordat ik de andere pakketjes pas zie op de diverse blogs. Vandaar dat ik hier vast een tipje van de sluier oplicht van mijn cadeautjes. Ook nieuwsgierig geworden, neem dan op 23 december een kijkje op de blog van Katrien. Zij laat mijn cadeautje zien.