08 juli 2012

Hand quilten

Het afgelopen seizoen heb ik een cursus hand quilten bij Ted Storm gevolgd. Daar heb ik enorm veel geleerd over het quilten. Na iedere les kregen we huiswerk mee en na vijf lessen is dit het resultaat.


20 mei 2012

Engelse mandjes

Al enige tijd geleden waren alle mandjes klaar, deze zet ik nu aan elkaar met de machine. Het is een precies werkje neemt dus wat tijd in. Ondertussen maak ik de rand met hexagon bloemen en sterren. Deze worden met de hand geappliceerd p de rand.ik heb nu op twee randen de bloemen en sterren vast zitten. Hier omheen komt een rand wybertjes.



16 mei 2012

Label

Ditmaal heb ik een label gemaakt in de stijl van de quilt. Meestal maak ik er niet zo een werk van. Maar na dit resultaat is het toch leuk werk, die de quilt echt af maakt.
Fijne hemelvaartsdag, Rina


13 mei 2012

Weer een affo

Ook ik ben gisteren naar de quilt hoeve geweest, voor een zeer geslaagde trunkshow van goof, leuke aankopen en veel gezelligheid met andere quilters.
Thuis stonden twee lampenkapjes te wachten om bekleed te worden met een nieuw stofje. Hierna kon ook mijn affo een plaatsje krijgen boven de schouw. Het is mijn variatie op de "life is beautifull", "
Love life". Ik ben nog bezig met een bijpassend label.
Nu zijn we op weg naar zeeland naar mijn schoonmoeder en dan vanmiddag naar noord holland waar mijn ouders wonen. En onderweg........ Dan maak ik hexjes en sterren voor mijn mandjes quilt.



02 mei 2012

Affo

Aangestoken door het huisjesvirus van Jeanneke ben ook in december (ja ik heb gesmokkeld) begonnen met het maken van huisjes. In februari vond ik dat het er wel genoeg zijn. Ik ben niet echt een mens om 300 dezelfde blokjes te maken. Ik heb daarom des te meer bewondering voor het doorzettingsvermogen van de echte huisjesbouwers. Mijn idee was om een vinex locatie te bouwen. De wijk waar ik woon heeft zo'n 7300 nieuwbouwhuizen. De vinex locatie die ik heb gebouwd is kleinschaliger en meer naar mijn smaak. In maart heb ik alle huisjes aan elkaar gezet en in april met de machine doorgestikt. Nu in mei is het een mooie maand om mijn huisjes quilt(je) te laten zien.

14 april 2012

Handquilten


Tijdens de weekenden werk ik verder aan het doorquilten van mijn LIB quiltje.

12 april 2012

Klein boekje

De laaste maand heb ik vooral gewerkt aan kleinere projectjes. Dit is er 1 van:

Een hoesje om een kladblokje. En kleine waren ze, die hexagonnen, zeker niet voor herhaling vatbaar in dit formaat.

10 april 2012

Waar ik van kan genieten

Allereerst wil ik jullie bedanken voor de lieve woorden en het meeleven. Ik ervaar het als heel bijzonder dat je via een blog zoveel steun kan krijgen. dank jullie wel.
Gelukkig begint het hier nu weer rustiger en positiever te worden; manlief is aan het solliciteren en mijn zus is inmiddels geopereerd en kan dus nu weer op de toekomst richten.

En ik? Ik geniet vvan de kleine dingen zoals:

Manlief die een middagdutje doet op de bank met in zijn armen ons konijn;

Een kopje thee met wat lekkers;

De eerste bloemen weer aan de struiken (deze is aan een struik die we zes jaar geleden hebben geplant en maar niet wil groeien....)

en natuurlijk het handwerken (sorry voor de onscherpe foto)

01 april 2012

Camelot update

Het is alweer enige tijd geleden dat ik op mijn blog iets heb geschreven.
Half februari kwamen mijn man en ik in een achtbaan terecht die steeds heftiger werd. Nu, zo'n zes weken later, komen we weer in rustiger vaarwater en heb ik weer zijn om wat te laten zien.
Niet dat ik al die tijd niets gemaakt heb, maar ik had geen puf om achter de pc te kruipen.

Half februari kreeg mijn man van de 1 op de andere dag, geheel uit het niets, te horen dat hij ontslagen wordt. Dit kwam als een klap, helemaal omdat hij al 22 jaar bij dit bedrijf werkte en het naar zijn zin had. Helaas was hij niet de enige die dit bericht te horen kreeg, met hem werden nog 110 mensen ontslagen.

In dezelfde week voelde mijn zus een knobbeltje in haar borst en helaas bleek dit kanker te zijn. Inmiddels is haar borst weggenomen en zien de vooruitzichten er weer gunstiger uit, maar het was enorm schrikken. Eerst mijn moeder, anderhalf jaar geleden, en nu mijn zus.
Eind februari zijn we toch maar een weekje met het vliegtuig naar de zon gevlogen op de Canarische Eilanden, maar helaas werd ik daar ziek. Vooral door stress. Echt genieten hebben we daar dus niet gedaan.

Eenmaal thuis kwam ook de griep hier nog voorbij, maar nu lijkt alles weer beter te gaan. We kunnen weer zonniger tegen de toekomst aan kijken en genieten vooral van het mooie weer.

Vandaar dat ik nu ook weer zin had om jullie te laten zien wat ik aan het maken ben. En laat het nu precies 1 april zijn, dus een update van mijn Camelot blokken lijkt mij wel op zijn plaats.
Ik heb een overzichtsfoto gemaakt van alle zes de blokken.
Ze hangen op mijn designwand en sommigen hebben een rand en sommige niet, maar het geeft zo een mooi voorbeeld van hoe de quilt zich gaan vormen.

Ik ben al weer rustig begonnen met het lezen van jullie blogs. Ik zie weer hele mooie werken voorbij komen, dus ook dat wil ik weer gaan oppakken.
Fijn weekend allemaal,

15 februari 2012

Camelot blok 4

Graag zou ik ook mijn Camelot blok laten zien op de eerste van de maand, maar dit zit nog niet in mijn ritme. Ik vergeet steeds of het blok op tijd te maken of het op deze datum te laten zien.
Vandaar dus nu maar mijn vierde blok.
Het vijfde blok ligt geknipt klaar naast mij en vanavond worden de eerste stukjes aan elkaar gezet.

11 februari 2012

Straatje bouwen update 3

Het wonen in een vinex locatie heeft ook zo zijn voordelen. Er wordt weer rekening gehouden met het waterlandschap. Hierdoor woon ik in een wijk waarom heen veel water is. Met dit weer is dit dus echt genieten. Heerlijk schaatsen aan en via de achtertuin het ijs op lopen. Dan onder de brug door en ..... je bent buiten. Het is een plaatje alle sneeuw op het riet en weilanden. Op zo'n moment geniet ik volop.

Mijn eigen vinexstraatjes groeien ook door. Ik had als voornemen om vijf huisjes per week te maken. Dit lukt aardig. Nu na zes weken zijn er 28 huisjes klaar.

22 januari 2012

Huisjes bouwen update 2

Vorige week heb ik geen update gegeven van de voortgang van de huisjes bouw in mijn vinex locatie. Ik probeer elke week een straatje met vijf huisjes te bouwen. De stand is dus nu 15 huisjes ( je ziet er maar 12, maar ALS je op de foto Klimt worden het er meer).

Vorige week heb ik de leuke workshop gevolgd bij Jeanneke ( de aanstichtster van dit bouwvirus) op de bloggerdag van het quiltgebeuren. Behalve met veel gezelligheid ben ik ook weer met tips thuisgekomen.

15 januari 2012

Voortgang LIB

Afgelopen vrijdag op de bee ben ik druk in de weer geweest met het aan elkaar zetten van de diverse blokken. Nu het een geheel begint te worden ben ik helemaal blij. Het wordt precies zoals ik in mijn hoofd had.
Er komen nog meer rijen aan, maar hier is vast het resultaat tot nu toe:

Uiteraard zijn er deze week ook huisjes gebouwd,deze laat ik later in de week nog zien.

08 januari 2012

Straatje bouwen

De afgelopen week was het vakantie en is ook hier de bouw gestart. Het resultaat is een klein straatje van vijf huisjes.
Laat deze vinexlocatie maar verder groeien.....
Ik maak de huisjes op de traditionele manier van allemaal kleine restjes. Het kan dus zijn dat er raam of deurkozijnen worden gemaakt naar de smaak van de bewoners en dus maar 1x voorkomen.

02 januari 2012

Laatste mandje

Helaas is het laatste mandje gemaakt voor mijn engelse mandjes quilt. Helaas omdat het een erg leuk werkje was. Ik ben zo'n 11 maanden bezig geweest met het maken van de 15 mandjes. Ieder mandje was weer leuk. De laatste heb ik op een lichte achtergrond geappliceerd. Deze ga ik in het midden verwerken. In het patroon staan ook daar vier mandjes op een donkere achtergrond, maar ik wil graag een quiltpatroon om het middelste mandje maken, vandaar deze keuze.
In de rand met 14 mandjes zitten ook twee tussenblokken met harten. Ook deze liggen klaar. Nu ga ik eerst alle onderdelen die af zijn aan elkaar zetten en dan bedenken hoe ik de buitenste rand ga maken. Met applicatiebloemen of zoals in het origineel met hexagonnen en sterren??