Gisteren ben ik druk in de weer geweest met de mandjes blokjes die ik al had liggen.
Dit is het resultaat tot nu toe. Het zijn er 25 en een volgend stapeltje ligt al klaar om geappliceerd te worden.
Iedere keer weer trap ik erin. Op momenten dat ik het druk heb, begin ik aan nieuwe projecten. Als ik erover nadenk kom ik toch tot de conclusie dat het afmaken van projecten mij waarschijnlijk meer rust zou geven, dan het beginnen aan nieuwe projecten. Ik snap dus ook niet goed waarom ik op zo'n moment de verleiding niet kan weerstaan.
Vorige week in Rijswijk heb ik staan genieten van de mooie antieke quilts van Dorry. Thuis gekomen begon het te borrelen, gezocht tussen de lapjes en...... Begonnen aan een nieuwe quilt. Ik durf hem niet te laten zien. Dat komt deze week nog wel.
Het afmaken van het eerste blok van de quiltmania mysteriequilt is wel gelukt. Dat geeft toch weer wat lucht in mijn hoofd. Of toch ook niet, want vandaag wil ik verder werken aan het tweede blok. Het gepriegel geeft mij wel rust.
Afgelopen week liep ik ook aan tegen de zpagetti wol bij het Kruidvat. Iedere keer kon ik de verleiding weerstaan, maar nu heb ik toch een bol gekocht en ben aan het werk gegaan. Eerst even op you-tube gezocht hoe ik een rondje moest maken en daarna verder haken. Ik herinnerde mij als snel de slag van vroeger.
Mijn idee was om er mijn quiltrommeltjes in te gooien, maar manlief had al een ander plan met mijn mandje. Hij wil er het fruit in leggen. Ik ben blij dat hij hem leuk vindt, dus is het bij deze een fruitmandje geworden. Ook gaf DH nog de tip om er honderd in het oranje te maken "dan kun je ze verkopen als oranje hoedje". De grapjas..
Afgelopen twee maanden heb ik weer een flink aantal blokjes gemaakt voor mijn dear jane quilt.
Het zijn er veertien geworden. Er zaten twee blokken bij, die mij diverse kopzorgen en achteruit naaien hebben bezorgd. Toch zijn ze gelukt door niet op te geven. Het resultaat van de blokjes blijft dan ook zo leuk dat opgeven voor mij geen optie is.
Vrijdag heb ook ik een aantal uurtjes in Rijswijk mogen snuffelen. Voor foto's maken heb ik geen tijd gehad. Mijn camera zat in mijn tas, maar ik had het te druk met kijken en nieuwe quilters ontmoeten. Wat is het toch leuk om naar zo'n beurs te gaan waar iedereen dezelfde passie heeft. Je maakt dan zo makkelijk contact...
Mijn buit ziet er als volgt uit Het zijn vooral weer lapjes geworden om te verwerken in mijn Dear Jane.
24 januari heeft Simone op haar blog haar 50e ontwerp laten zien. Zij ontwerpt leuke borduurwerkjes en verkoopt deze in haar webwinkel en op beurzen onder de naam Soed Idee.
Ik was toen 1 van de 5 gelukkigen die het patroon heeft gewonnen. Afgelopen week heb ik in haar webwinkel garen en linnen besteld en ben ik aan het werk gegaan met het eerste ontwerpje. Het patroon heeft twee delen. Een speldenkussen en een scharenhangertje. Ik heb ervoor gekozen om te beginnen met de scharenhanger. Hij hangt nu aan mijn kleine stofschaar. Verder ben ik bezig met het appliceren van die leuke kinderen ontworpen door Reiko Kato. Een heerlijk werkje, waar je wel wat rust en geduld voor moet hebben ;-)
Soms gaat de tijd snel. Als ik terug denk aan wat er de afgelopen weken is gebeurd, dan denk ik aan leuke dingen.
Bijvoorbeeld een weekje Portugal. Voor een ons een heerlijke week met zon, voor de portugesen een koude week. Maar als je hier vertrekt met een gevoelstemperatuur van -11 en je vliegtuig eerst via de de-icing moet, dan ben je met elk zonnetje blij en is het genieten op het terras als het 15 graden is.
Ook ben ik jarig geweest en heb ik van een vriendin met haar kinderen een super kado gekregen, namelijk met z'n allen naar euro disney. Bijna ieder jaar gaan we een weekend, vier kids, hun moeder en ik. Zo'n weekend is genieten van de kinderen, bijkletsen met mijn vriendin, lachen, uitleven en weer kind zijn.
Uiteraard neem ik dan ook een aandenken mee en dit jaar heb ik gekozen voor een blik.
Een vrolijk blik, waar veel in kan. Wat er in kan? Dat had ik vooraf al bedacht:
Alle spullen om aan mijn mandjes verder te werken. Deze keer laat ik er vijf zien. Het gaat niet snel, maar alle beetjes helpen....
In het blik liggen ook al weer een flink aantal geknipte mandjes klaar. Als ik dus eens 's avonds een uurtje heb kan ik meteen beginnen.
Na twee jaar mandjes, wiebertjes en hexagonnetjes geappliceerd te hebben is mijn top klaar van mijn English Baskets quilt.
Het was een erg leuk werk om te maken. Op het origineel zitten nog meer randen met hexagonnen en sterren, maar nu is de quilt groot genoeg voor mij.
Fijn weekend allemaal,
Wat een gepriegel en wat een gedoe, een stoplap. Nooit eerder gemaakt en dus vond ik het nodig om er 1 te maken. Eerst heb ik diverse patroontjes geoefend en ben toen voor het echie begonnen. Alleen...
Ze staan niet recht onder elkaar. UHHH! Balen. En nu? Ik heb er nu geen zin in, maar waarschijnlijk begin ik weer op nieuw.
Een kwart Jane zit aan elkaar, is gedubbeld en er wordt al voorzichtig een steekje gequilt. Verder is er deze maand maar 1 blok bijgekomen, die laat ik de volgende maand zien.
Het voordeel van op deze manier werken is dat ik niet aan het eind heel veel blokken moet quilten, ik niet een grote deken op mijn schoot heb liggen en het werkt motiverend om al zo'n stuk af te hebben.
In de zomer ben ik begonnen met het maken van mandjes. Ik maak afentoe een mandje als tussendoortje. Hoe groot deze quilt gaat worden? Ik heb geen idee, het wordt waarschijnlijk een meerjaren project. Ik werk op dit moment vooral aan mijn Jane, maar als afwisseling maak ik soms een mandje. Ik heb al een stapeltje klaar. Hoeveel? Ik heb geen flauw idee.
Tijdens het opruimen van mijn quiltzolder kwam ik vier blokken tegen van het project 'Hop to it". 12 leuke applicatie blokken met vrolijke kleuren. Direct heb ik een blok uitgekozen en gemaakt. Zo zijn er vijf blokken klaar van de 9 (of12) die ik wil maken. Hopenlijk duurt het volgende blok niet zo lang....
Tijd voor een nieuwe layout. Ik ben zelf niet zo handig dat ik dit kan ontwerpen, maar kan het wel via blogger plaatsen. Op het net zijn vele sites te vinden waar je een gratis template vanaf kunt halen. Vaak staat er dan ook een uitleg bij hoe je deze op blogger plaatst.
Afgelopen nacht heeft hier een klein vriendje van mij geslapen. Hij, zijn broers en zus komen geregeld om de beurt hier logeren. Deze keer was het beurt aan Filip. Hij is de jongste van de vier en degene die zich het beste kan vermaken. Om negen uur gaf hij al aan dat hij wilde verven, dus ik op zoek naar verf en papier. Zo zat hij in zijn pyama af vroeg te verven.
Een sneeuwschilderij voor mama is het geworden. Hij is vandaag wel eerder opgehaald dan gepland, want zowel DH als ik beginnen verschijnselen van de griep te krijgen. Als het blijft zoals het nu is, klaag ik niet. ;-)
Allereerst wil ik al mijn lezers, die ik nog niets heb gewenst, een heel fijn 2013 toewensen met gezondheid, geluk en tijd voor elkaar en creative momenten.
In de maand november en begin december lagen er op de grond de blokken van het eerste kwadrant van mijn dear Jane quilt. Lange tijd ging dit goed. Stofzuigen deed ik er omheen, oppaskinderen liepen er netjes langs. Totdat mijn bejaarde konijntje het opeens in zijn bolletje kreeg en weer eens aan de wandel ging. Meestal blijft hij tegenwoordig aan 1 kant van de kamer en loopt minimaal. Hierdoor lagen alle blokken weer door elkaar, dus werd het tijd om deze blokken aan elkaar te zetten.
Dit deel van de quilt kon nu dus weer netjes opgevouwen worden en op een stoel gelegd, waardoor het konijntje er niet meer van kan genieten.
Toen was het tijd voor de punten van het eerste kwadrant. In november had ik hier al twee punten van gemaakt. Ik zag er best tegenop, maar na wat oefening merkte ik dat het met paper piecing best te doen was.
Zodoende zijn er tussen de stoofpeertje, wild, oliebollen en chocolaatjes veel punten gemaakt. En ook het eerste hoekstuk.
Nu zijn alle punten van het eerste kwadrant compleet en kan deze dus in elkaar gezet, mits ik de stof koop voor de buitenste punten. Daar ga ik komende week dus maar eens naar op zoek.
Zo rond deze gezellige dagen vind ik het heerlijk om een klein werkje onder handen te nemen. Dit jaar koos ik voor het speldenkussentje van Soed Idee. Een leuk klein werkje voor de kerstdagen dacht ik zo. Het pakketje kwam netjes op tijd binnen en was zo leuk dat ik het al drie dagen voor de kerst af had ;-)
Vanaf deze plaats wil ik jullie allemaal danken voor het meelezen en reageren op mijn blog in 2012. Zowel vrienden, volgers als stille lezers, Dank.
Ik wens jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling en voor 2013 veel gezondheid, geluk en creatieve uurtjes.
De afgelopen tijd heb ik veel blokjes gemaakt voor de dear Jane en juist daardoor was ik nu even toe aan een klein werkje, wat je in een dag kunt maken.
Op de quiltbee vrijdag kreeg ik daarvoor ideeen. Bep had een foto op stof geprint. Iets wat ik nog niet eerder had gedaan dus dat was zaterdag ochtend een leuk experimentje. Na wat googlen kwam ik op de site van l'heure bleuedie een duidelijke uitleg geeft op haar blog. Freezer paper opgezocht, dun lapje stof en geprint. Het resultaat is erg leuk. Toen aan de slag met naaimachine, lintjes en stofjes en daar ontstond een hoes voor een ringbandschrift.
En vandaag een map gemaakt om werkje in te vervoeren naar de bee, zonder dat ze verkreukelen in mijn tas.
Wat is dit toch een heerlijke quilt om aan te werken. Ieder blokje is een nieuwe uitdaging en dus een schilderijtje als hij af is. Het werken aan deze quilt gaat voor mij dus makkelijk en als een speer. Veel sneller dan ik zelf vooraf had gedacht.
Deze maand zijn er weer 12 blokjes bij gekomen en ook de eerste punten heb ik gemaakt.
Ik wil graag de quilt in vieren delen en dan per deel quilten, dan is de deken niet zo groot. Daarna de vier delen met de quilt as you go methode weer aan elkaar zetten. Maar daarover later meer.
Onverwachts ben ik vandaag een dagje vrij, dus kun je mij vinden op de bank, genieten van de sneeuw buiten mee een nieuw Jane blokje in mijn handen...
Fijn weekend.