28 november 2008

Sandwich met hulp??

Twintig jaar geleden was ik begonnen met een sampler. Deze is toen blijven liggen. In de zomervakantie vond ik deze blokken op de zolder en vond het zonde om hem te laten liggen. Het zijn tenslotte wel de eerste blokken die ik heb gemaakt. Nu heb ik deze in de zomer verder afgemaakt met meer blokken en sashing.
Dus vandaag maar uitgetrokken voor het rijgen.
Nu doe ik dit graag op de grond, maar dat heeft 1 nadeel. Er loopt ook een konijntje los, die liever op een kleed zit, dan op de koude vloertegels.



Eerst liep hij wat te snuffelen en aandacht te vragen, maar op een gegeven moment had hij zijn plekje gevonden en ging er languit bij liggen. De spelden konden hem niet deren.



Geen probleem natuurlijk zolang hij bleef liggen. Maar al snel vond hij dat er toch meer aandacht moest zijn voor hem, dus ging hij voor mijn handen zitten, zodat ik niet meer verder kon werken. Dus zachtje weggeduwd en daar ging meneer.

Toch was dit niet geheel naar zijn zin en bedacht hij iets anders. Een speldendoosje is namelijk erg leuk om mee te spelen. Alle spelden vlogen door de lucht en lagen verspreid over de quilt en in zijn vachtje.



Even schudden en de spelden vielen op de grond. Dit vond ik toch minder gezellig, dus alle spelden weer netjes opgeruimd en toen toch maar even tijd gemaakt voor een knuffel. Samen hebben we heerlijk op de grond op de quilt gelegen en geknuffeld. Daarna mocht ik mijn werkje vrij ongestoord afmaken.

24 november 2008

Garderner's Journal


Weer drie stitchery blokjes voor mij Garderner's Journal.

23 november 2008

NI blok 6

Na blok 17 was ik wel even toe aan een eenvoudiger blok. Ik houd meestal de volgorde aan van CJ. Zij geeft een blok per week op dit blog
Voor deze week was dit blok 6 en die kwam dus goed van pas, een makkelijker blokje voor mij.

20 november 2008

Nearly Insane, maar gelukt


Ik ben de hele week bezig geweest met 1 blokje en wel blokje 17 van de Nearly Insane quilt. Wat een gepriegel en wat een gedoe, maar het is gelukt en ik ben er trots op!

14 november 2008

Vandaag is de dag..

dat we weer Civil War Diary blokjes laten zien. Ik laat er deze reis vier zien.
Allereerst nr. 22 Foragers



Vervolgens heb ik blokje 35 gemaakt: Mail Delivery



Daarna ben ik verder gegaan met blok 70: Bombardment


En als laatste wil blok 66 met jullie delen: Knitting and Reading.



Vind je het leuk om meer te lezen en zien van andere dames die aan deze quilt werken, kijk dan even onder het kopje: Friends and links aan de rechterkant.

12 november 2008

NI 34



Weer een blokje Nearly Insane. Ditmaal nummer 34.

10 november 2008

No place like home

Een nieuw blok voor mijn Gardeners Journal. Dit maal de middelste, het grote huis.

09 november 2008

Speldenkussentje



Een klein, lief, bloemerig speldenkussentje gemaakt van restjes stof.

05 november 2008

NI blok 66



Deze keer een makkelijker blok. Slechts 26 stukjes.

01 november 2008

NI blok 13 en hoekblok 86

Vandaag weer twee blokjes van Nearly Insane. Een hoekblok en een makkelijk blok. Ik las in de reacties dat er een groep is, die op de 20e hun blokjes laten zien.
Ik doe echter mee met dit blog. Zij laat elke week 1 blok zien en geeft hierbij tips. Deze blokken maak ik zoveel mogelijk en laat ze dan meteen zien.

Ik sluit mij dus aan bij de groep die Ingrid heeft opgericht
(pas twee leden ;-)
dit is de knotsgekke, die als een duveltje uit een doosje, op de meest onverwachtse momenten iets laat zien,... club.

Ik werk op het moment aan meerdere projecten. Dat heeft er alles mee te maken dat ik op het moment geen rust in mijn lijf heb en dus van alles door elkaar maak en doe.

Hierbij de blokjes:


31 oktober 2008

Top


Vandaag heb ik een top gemaakt met de machine. Ik quilt eigenlijk alles met de hand, maar wilde dit wel eens proberen. Ik moet zeggen dat het niet mijn hobby wordt. Ik vind het toch prettiger om alles met de hand te naaien.

Speldenkussen met afvalzakje


Op de volgende site kwam ik de uitleg tegen voor dit handige afvalzakje.
http://www.kquilts-studio.com/pincushionthread_catcher_tutori.htm

27 oktober 2008

Gardeners Journal



Vorige week ben ik aan de slag geweest met mijn Gardeners Journal. Het eerste blok is klaar!

15 oktober 2008

NI blok 64


Nogmaals een Insane blokje. Ik moet zeggen dat ik er al bijna gek van word. Ik ga zeker niet alle blokken maken. Dit blok ligt ongeveer op de grens van mijn kunnen, daarna ....


14 oktober 2008

De 14e van de maand

De 14e van de maand en dus de eerste blokjes van mijn Civil War Diary quilt. Ik heb al een aantal hele mooie voorbij zien komen bij de andere dames. Je kunt op de site van Inge zien welke dames er nog meer meedoen.

Ik ben begonnen met blok 3. Conscript Law.

Daarna heb ik blok 2: Oath to Allegiance gemaakt.En voor deze maand als laatste blok 114 Sewing Society for Soldiers.

Mijn idee was om er minimaal twee per maand te maken, dus ik lig goed op schema. De blokken zijn leuk om te doen en ik ben helemaal weg van de stoffen.