31 mei 2010

toch een ezel

Haha, sommigen schreven in hun berichtje dat ik juist geen ezel ben als ik meerdere keren dezelfde fout maak. Het spreekwoord is: "Een ezel stoot zich in 't gemeen, geen tweemaal aan dezelfde steen". Ik deed dit vrijdag dus wel en dus geen ezel.

Of.....

Begin ik er toch op te lijken:

Gisteren heb ik namelijk tijdens het bezoeken van mijn moeder heerlijk zitten handwerken en dit is het resultaat. Niet 1 fout gemaakt.

Hartelijk dank voor de lieve reacties. Vandaag kreeg mijn moeder weer iets positiever bericht, maar de borstoperatie van vrijdag staat nog. Gelukkig blijft ze zich lichamelijk wel goed voelen.

29 mei 2010

Nieuw begin..

Al enige tijd heb ik een idee voor een nieuwe quilt in mijn hoofd. De stoffen die ik daarvoor wil gebruiken liggen ook al een tijdje klaar.
Nu had ik mij voorgenomen om in de zomervakantie hieraan te beginnen en dan uitsluitend dit project mee te nemen op vakantie.
Gisteren heb ik echter te horen gekregen dat mijn moeder ernstiger ziek is dan dat de artsen dachten. Gelukkig blijft ze zelf heel positief en voelt ze zich goed. Ik kan dit echter niet goed van mij afzetten en heb dus afleiding nodig. Gisteren ben ik naar de tentoonstelling geweest van het Quiltgebeuren en vandaag heb ik alle spullen bij elkaar gepakt en ben dus begonnen aan de nieuwe quilt. Ik ben nog niet klaar met het ontwerpen van de hele quilt, maar hij gaat vast groeien onder mijn handen.

Het midden wordt een kompas, die ik maak m.b.v. paper piecing. Alles wat hierbij mis kan gaan is mij vanmiddag al overkomen; kleuren verwisselen, te kleine stukjes gebruiken, nogmaals de kleuren verwisselen en de stukjes bleven te klein ('k dacht dat alleen een ezel maar twee keer tegen dezelfde steen loopt, maar ook ik kan dit) verder heb ik twee partjes die klaar waren verkeerd tegen elkaar genaaid, in de stof geknipt van een stukje wat wel goed aan elkaar zat... Je ziet het ik ben er niet echt bij met mijn hoofd. Ik hoop maar dat het concert waar ik vanavond aan meewerk beter gaat. Glukkig heb ik geen moeilijke fluitpartijen, uitgezonderd dan mijn solo.

Hier mijn eerste stukjes:

P.S. Ik begrijp nu ook weer waarom ik mijn blog quiltperikelen heb genoemd.

25 mei 2010

Hop to it #3

Het derde blok ik klaar voor mijn applicatie quilt. Wat een heerlijk werkje is dit om te doen. Rustig in het zonnetje in de tuin ..
Ik heb een extra lintje verwerkt in de 'bloementjes' die geeft een leuk effect.

19 mei 2010

Leuk patroontje

Afgelopen week kreeg ik weer een leuk patroontje binnen van Bobbin. De stitcherie is af, nu nog het afwerken en er een mapje van naaien.

Verder ben ik een tijdje terug op les geweest bij quilten met de naaimachine. Ik kreeg daar de tip om alle steekjes van je machine een keer te naaien op een proeflap. Als voorbeeld, maar ook leerzaam om te weten hoe een steek er nu echt uitziet. Hier het resultaat van alle steekjes:


14 mei 2010

Ontvangen en ... en ...

Vandaag kwam de postbode met een zachte envelop, waar mijn DH erg blij van werd. De envelop was aan mij gericht, maar hij maakte hem meteen open en knipte netjes de postzegels eraf. Ja, ieder zijn hobby. DH knipt namelijk overal de postzegels af, maar vooral van pakjes uit het buitenland en deze envelop kwam uit Zweden. Vandaar.
Gelukkig kreeg ik de inhoud en daar ben ik heel blij mee.
Het is mijn eerste Amicorum en hij is gemaakt door Joke uit ...

Wat is het toch leuk om zo verrast te worden bij thuiskomst. Dank je wel, Joke.

Verder ben ik hard aan het werk geweest aan de laatste blokken voor mijn Nearly Insane quilt.



Gisteren was ik in de buurt van Dortmund en dus kon ik het niet laten om naar de tentoonstelling te gaan van de Duitse Quitersgilde. Op de patchworktage was een hele mooie quilttentoonstelling met veel verschillende stijlen.
Er hingen diverse quilts van Claudia Pfeil, zij maakt landschapsquilts, crazy quilts maar ook traditionele quilts, zowel met de hand als de machine. Ik heb hiervoor staan kwijlen. Wat een mooie werkstukken. Er was zelfs een quilt bij met meer dan 50.000 swarovski steentje erop. Hier wat werk van haar.




Ook kwam ik quilts tegen van Nederlanders, waaronder quilts van Ted Storm.
Ik stond net een quilt van haar te bewonderen toen er een duits stel aan kwam. De man keek en zei: "O, die is machinaal gemaakt!" en ze liepen meteen door. Eerst dacht ik: Wat een oetel, kijk eens goed. Later vond ik het wel grappig, dat je zo klein, regelmatig en mooi kunt quilten dat het niet van machinaal onderdoet. Dat is toch een mooi compliment.

Ook waren er Hongarische blauwdrukquilts te zien die ook in Veldhoven hebben gehangen. Prachtig.
Ik heb hier heerlijk een dagje genoten..


26 april 2010

De uitslag en mijn keuze

Hartelijk dank voor jullie stemmen. Het was erg leuk om dit zo te volgen.
Hierbij dus de gehele uitslag:

Mijn quilttop zit inmiddels in elkaar. Ik heb niet gekozen voor nummer drie. Deze vind ik ook erg mooi, maar dit was het voorbeeld van de les. En aangezien ik iets eigenwijs ben, maak ik hem dus anders.
Ik laat hem nu even liggen, misschien komt er nog een rand log cabin blokken bij, misschien niet.


25 april 2010

Harten

Op diverse site kom ik leuke borduursteken tegen en stekenzakken. In februari liep ik bij het boekenfestijn tegen een stekenboek aan en dus ben ik aan de slag gegaan.
Ik heb eerst een hart getekend op de stof en toen de verschillende hokken ingevuld met steken. Leerzaam en leuk!

Met de kleuters op school wilde ik dit jaar voor moederdag ook iets maken van stof en borduren. Ik heb gekozen voor een sleutel/tassenhanger. De kinderen hebben de vilten harten zelf versierd een aan elkaar gezet. De linten heb ik geknoopt. Verder hebben de kleuters met kraaltjes nog een extra versiering geregen. Het was een heel werkje, maar het resultaat is erg leuk geworden. Nu nog wachten op wat de moeders er van vinden.


20 april 2010

Aftellen is begonnen: NI

Ook hier is het aftellen begonnen. Ik hoef nog maar acht blokken voor mijn Nearly Insane Quilt.
Hierbij de drie blokken die ik afgelopen week in elkaar heb geknutseld.

Vergeet je niet even jouw keuze bekend te maken voor mijn Log Cabin Quilt? (Zie berichtje hieronder).

19 april 2010

Poll: Log Cabin Quilt

Na een cursus bij het quiltgebeuren ben ik aan de slag gegaan met verschillende log cabin blokken. Zowel twee als drie dimensionaal. Ik heb nu zestien blokken klaar en wil ze aan elkaar gaan zetten. Nu zit ik echter met een dillema. Er zijn zeer veel (mooie) combinaties mogelijk. Wil jij mij helpen kiezen?
Welke combinatie spreekt jou het meeste aan?
Je kunt je keuze bekent maken in de kolom aan de rechterkant.

Ik ben erg benieuwd naar wat er uitkomt.
Dank je wel!!

14 april 2010

update CDW

Deze maand zijn er weer nieuwe CDW blokken bij gekomen. Ik heb er ditmaal vier gemaakt.
Het zijn de blokken 26, 33, 44 en 60.

07 april 2010

Paasopbrengst

Tijdens de paasdagen had ik de rust om weer wat blokjes te maken voor verschillende projecten. Dit is de opbrengst.

Je ziet drie blokjes voor mijn "Life is Beautyfull" quilt, blok 71 van de serie Nearly Insane, verschillende blokken voor mijn logcabin quilt en ....
(De CWD blokken laat ik pas over een dag of 7 zien!)

31 maart 2010

Update Life is Beautyfull

In het weekend zijn er weer een paar blokjes gemaakt voor deze quilt. Het is een heerlijk werkje, vooral doordat het kleine projectjes zijn en toch steeds weer anders worden.

29 maart 2010

Houtman

Af en toe doe ik een steekje van een borduurwerkje. Toen de vorige merklap af was ben ik gevallen voor de ontwerper Jan Houtman. Ik zag vele mooie ontwerpen, maar ik heb gekozen voor "Zomer in het groen"

20 maart 2010

Ook ik ben begonnen ....

Ik wil al een hele tijd een quilt maken met hexies, maar niet een traditionele met de paperpiecing methode. Op de beurs in Rijswijk zag ik hexies gemaakt van verschillende patchworks blokjes. Helemaal top. En meteen wist ik wat er bij moest komen, namelijk de stitcheries van "Life is beautiful". Snel besteld en gepuzzeld. Ik heb de stitcheries verkleind tot 60%. Hierdoor vind ik ze beter tot zijn recht komen bij mijn andere blokjes. Ik werk met 1 draadje borduurgaren om zo de tekst wel leesbaar te houden.


Bij Annelies op de site kun je lezen wie er nog meer zijn begonnen met deze leuke stitcheries.

15 maart 2010

Nieuw vriendje..


(psst, niet verklappen dat mijn vrouwtje het zo druk had met mij te maken dat ze geen nieuwe civil war blokjes had deze maand!)