30 juni 2010

zomerstop


Zien jullie mij liggen? Ik ga gewoon door met quilten, maar stop even met bloggen en reageren op blogs. Ik kom in september weer uitgerust terug. Fijne vakantie allemaal.

27 juni 2010

Kompas van hoop

De eerste rand zit om het kompas heen. Het volgende gedeelte wordt met een applicatie erin. Dit is een heerlijk werkje voor in de tuin, maar eerst moet ik nu strijken. (ondertussen kan ik dan naar het wk kijken- Duitsland - Engeland).

26 juni 2010

Gevonden

Vorig weekend kwam ik een topje tegen van een quilt waarbij ik kaleidoscoopjes wilde oefenen. Ik ga denk ik mijn machinale quiltvaardigheden ook maar hierop oefenen. Het is tenslotte maar een probeersel, dus mislukken kan niet....

22 juni 2010

Kompas van hoop

Het kompas is klaar en ik ben nu bezig met een eerste rand erom heen. Ik ben nog niet geheel tevreden over de laatste rode rand om het kompas, dus grote kans dat ik die nog aanpas.

14 juni 2010

Civil War Diary Quilt

Weer twee blokjes erbij:

13 juni 2010

Update life is beautiful

Weer drie blokjes erbij:

Voorzichtig aan ben ik aan het bedenken hoe ik de blokjes aan elkaar ga zetten. Dit zijn twee mogelijkheden:

09 juni 2010

Hop to it #4

Hierbij het vierde blok voor mijn applicatie quilt.

06 juni 2010

Kompas van hoop

De laatste paar dagen heb ik hard gewerkt aan mijn medaillon quilt. Inmiddels is er een naam boven komen drijven: Kompas van hoop ; opgeven is geen optie.
Ik merk dat er bij mij zoveel verschillende emoties zijn geweest bij het werken aan het kompas tijdens de ziekenhuis opname van mijn moeder, maar de hoop bleef. Met mijn moeder gaat het nu goed. De operatie is goed gelukt en voor zover nu bekend is ze 'schoon'. De hoop blijft dus dat alles nu echt goed is en het herstel kan beginnen.

Ik wil iedereen bedanken voor het meeleven. Ook dit geeft de burger weer moed.

31 mei 2010

toch een ezel

Haha, sommigen schreven in hun berichtje dat ik juist geen ezel ben als ik meerdere keren dezelfde fout maak. Het spreekwoord is: "Een ezel stoot zich in 't gemeen, geen tweemaal aan dezelfde steen". Ik deed dit vrijdag dus wel en dus geen ezel.

Of.....

Begin ik er toch op te lijken:

Gisteren heb ik namelijk tijdens het bezoeken van mijn moeder heerlijk zitten handwerken en dit is het resultaat. Niet 1 fout gemaakt.

Hartelijk dank voor de lieve reacties. Vandaag kreeg mijn moeder weer iets positiever bericht, maar de borstoperatie van vrijdag staat nog. Gelukkig blijft ze zich lichamelijk wel goed voelen.

29 mei 2010

Nieuw begin..

Al enige tijd heb ik een idee voor een nieuwe quilt in mijn hoofd. De stoffen die ik daarvoor wil gebruiken liggen ook al een tijdje klaar.
Nu had ik mij voorgenomen om in de zomervakantie hieraan te beginnen en dan uitsluitend dit project mee te nemen op vakantie.
Gisteren heb ik echter te horen gekregen dat mijn moeder ernstiger ziek is dan dat de artsen dachten. Gelukkig blijft ze zelf heel positief en voelt ze zich goed. Ik kan dit echter niet goed van mij afzetten en heb dus afleiding nodig. Gisteren ben ik naar de tentoonstelling geweest van het Quiltgebeuren en vandaag heb ik alle spullen bij elkaar gepakt en ben dus begonnen aan de nieuwe quilt. Ik ben nog niet klaar met het ontwerpen van de hele quilt, maar hij gaat vast groeien onder mijn handen.

Het midden wordt een kompas, die ik maak m.b.v. paper piecing. Alles wat hierbij mis kan gaan is mij vanmiddag al overkomen; kleuren verwisselen, te kleine stukjes gebruiken, nogmaals de kleuren verwisselen en de stukjes bleven te klein ('k dacht dat alleen een ezel maar twee keer tegen dezelfde steen loopt, maar ook ik kan dit) verder heb ik twee partjes die klaar waren verkeerd tegen elkaar genaaid, in de stof geknipt van een stukje wat wel goed aan elkaar zat... Je ziet het ik ben er niet echt bij met mijn hoofd. Ik hoop maar dat het concert waar ik vanavond aan meewerk beter gaat. Glukkig heb ik geen moeilijke fluitpartijen, uitgezonderd dan mijn solo.

Hier mijn eerste stukjes:

P.S. Ik begrijp nu ook weer waarom ik mijn blog quiltperikelen heb genoemd.

25 mei 2010

Hop to it #3

Het derde blok ik klaar voor mijn applicatie quilt. Wat een heerlijk werkje is dit om te doen. Rustig in het zonnetje in de tuin ..
Ik heb een extra lintje verwerkt in de 'bloementjes' die geeft een leuk effect.

19 mei 2010

Leuk patroontje

Afgelopen week kreeg ik weer een leuk patroontje binnen van Bobbin. De stitcherie is af, nu nog het afwerken en er een mapje van naaien.

Verder ben ik een tijdje terug op les geweest bij quilten met de naaimachine. Ik kreeg daar de tip om alle steekjes van je machine een keer te naaien op een proeflap. Als voorbeeld, maar ook leerzaam om te weten hoe een steek er nu echt uitziet. Hier het resultaat van alle steekjes:


14 mei 2010

Ontvangen en ... en ...

Vandaag kwam de postbode met een zachte envelop, waar mijn DH erg blij van werd. De envelop was aan mij gericht, maar hij maakte hem meteen open en knipte netjes de postzegels eraf. Ja, ieder zijn hobby. DH knipt namelijk overal de postzegels af, maar vooral van pakjes uit het buitenland en deze envelop kwam uit Zweden. Vandaar.
Gelukkig kreeg ik de inhoud en daar ben ik heel blij mee.
Het is mijn eerste Amicorum en hij is gemaakt door Joke uit ...

Wat is het toch leuk om zo verrast te worden bij thuiskomst. Dank je wel, Joke.

Verder ben ik hard aan het werk geweest aan de laatste blokken voor mijn Nearly Insane quilt.



Gisteren was ik in de buurt van Dortmund en dus kon ik het niet laten om naar de tentoonstelling te gaan van de Duitse Quitersgilde. Op de patchworktage was een hele mooie quilttentoonstelling met veel verschillende stijlen.
Er hingen diverse quilts van Claudia Pfeil, zij maakt landschapsquilts, crazy quilts maar ook traditionele quilts, zowel met de hand als de machine. Ik heb hiervoor staan kwijlen. Wat een mooie werkstukken. Er was zelfs een quilt bij met meer dan 50.000 swarovski steentje erop. Hier wat werk van haar.




Ook kwam ik quilts tegen van Nederlanders, waaronder quilts van Ted Storm.
Ik stond net een quilt van haar te bewonderen toen er een duits stel aan kwam. De man keek en zei: "O, die is machinaal gemaakt!" en ze liepen meteen door. Eerst dacht ik: Wat een oetel, kijk eens goed. Later vond ik het wel grappig, dat je zo klein, regelmatig en mooi kunt quilten dat het niet van machinaal onderdoet. Dat is toch een mooi compliment.

Ook waren er Hongarische blauwdrukquilts te zien die ook in Veldhoven hebben gehangen. Prachtig.
Ik heb hier heerlijk een dagje genoten..


26 april 2010

De uitslag en mijn keuze

Hartelijk dank voor jullie stemmen. Het was erg leuk om dit zo te volgen.
Hierbij dus de gehele uitslag:

Mijn quilttop zit inmiddels in elkaar. Ik heb niet gekozen voor nummer drie. Deze vind ik ook erg mooi, maar dit was het voorbeeld van de les. En aangezien ik iets eigenwijs ben, maak ik hem dus anders.
Ik laat hem nu even liggen, misschien komt er nog een rand log cabin blokken bij, misschien niet.


25 april 2010

Harten

Op diverse site kom ik leuke borduursteken tegen en stekenzakken. In februari liep ik bij het boekenfestijn tegen een stekenboek aan en dus ben ik aan de slag gegaan.
Ik heb eerst een hart getekend op de stof en toen de verschillende hokken ingevuld met steken. Leerzaam en leuk!

Met de kleuters op school wilde ik dit jaar voor moederdag ook iets maken van stof en borduren. Ik heb gekozen voor een sleutel/tassenhanger. De kinderen hebben de vilten harten zelf versierd een aan elkaar gezet. De linten heb ik geknoopt. Verder hebben de kleuters met kraaltjes nog een extra versiering geregen. Het was een heel werkje, maar het resultaat is erg leuk geworden. Nu nog wachten op wat de moeders er van vinden.