29 juli 2011

Hele andere affo

Afentoe vind ik het leuk om een uitstapje te maken naar quilten met de naaimachine. Nu wil het dat ik op de tentoonstelling in Zierikzee vier quiltjes zag hangen, die met de machine en verschillende steken gemaakt waren. Ik was hierdoor geinspireerd. Ik heb deze nu gemaakt, het idee is dus niet van mij, het resultaat wel ;-)
Zo'n uitstapje is leuk, maar nu ga ik weer met de hand verder. Dit ervaar ik toch als ontspannender.

27 juli 2011

Affo

Dankzij deze mooie quilt zomer (je moet het toch maar positief benaderen...) is mijn Pockets of Posies klaar. Hij moet nog wel gewassen worden, maar dit is het resultaat:

Doordat er zoveel te zien is op deze quilt heb ik niet heel intensief doorgequilt. De verschillende randen hebben een stiksel gekregen en uiteraard rondom de mandjes.
Mijn quilt is niet zo groot geworden als het origineel. Het origineel is zo'n 1.80 meter, de mijne rond de 1.40 meter. Ik heb alle patroontjes namelijk verkleind tot 75% omdat ik quilts het liefste ophang en dit een mooier voormaatje vind.
Na het afronden van zo'n groot project voel ik mij altijd wat onthand. Dat hoeft alleen niet, want er ligt nog een garden quilt te wachten die al half is doorgequilt. Mijn voornemen is dus om meteen door te gaan en deze niet nog langer te laten liggen. Ik heb nu de steek weer te pakken ;-)

19 juli 2011

kadootje

Afgelopen week zijn mijn ouders hier zo'n tien dagen geweest. Dit doen we al jaren en is erg gezellig, voor hen is het een weekje vakantie. We gaan dan dorpjes bezoeken en wandelen in het bos. Omdat mijn moeder weet dat ik graag zit te handwerken, had ze dit jaar ook zelf een werkje meegenomen. Ze heeft een randje geborduurd voor een handdoek. Toen deze klaar was kreeg ik hem kado. Een leuk aandenken aan een leuke week.
's Avonds heb ik heerlijk zitten werken en er zijn weer twee blokken klaar voor mijn POTC. Aan 1 blok zit ook al de rand waarmee de blokken aan elkaar gezet moeten worden.

14 juli 2011

't Gebeurde gewoon ;-)

Al langere tijd lagen de restjes van mijn Pop naast mij op tafel te wachten. Ik had er al meerdere plannen mee gehad, maar gisteren ontstond opeens dit:
Ik was helemaal niet van plan om met iets nieuws te beginnen, ook niet iets kleins\. Het gebeurde gewoon (maar wordt wel leuk).
Gelukkig heb ik ook twee projectjes klaar. Het tweede paar sokken wat ik aan het breien was. Deze zitten veel beter dan het eerste paar. Ik vond het erg leuk om deze te breien, maar er komen er denk ik niet meer bij. Het was meer even een uitstapje.

Verder heb ik bij het speldenkussen van vilt een naaldenmapje gemaakt. Aan de binnenkant zitten bloemen, waarop ik woorden heb geborduurd. Zo weet ik welke naalden erop zitten. Vooral het slakje vind ik erg leuk geworden.



11 juli 2011

't Gaat goed

Iedere dag doe ik een steekje quilten aan de Pop. Dit gaat dus goed. Het einde is ng niet in zicht, maar hij vordert wel gestaag.
Verder werk ik tussendoor aan kleinere werkjes. En natuurlijk ook aan de Patchwork of the Crosses quilt. Er zijn weer twee blokken bij.

06 juli 2011

Zomerprojectje



Het blijft leuk om te doen, doordat er steeds een heel verrassend resultaat is. Ik vind ze met de keer leuker worden.

04 juli 2011

Eerste steekjes gequilt

Gisteren zijn de laatste twee randen aan mijn Pop gemaakt. Van het afronden van een top krijg ik vaak energie, dus meteen gestreken, latten gepakt en de drie lagen met spelden aan elkaar gezet. Daarna een aantal randen in de ditch gestikt met de naaimachine.

Deze manier werkt voor mij heel goed. Ik ben namelijk niet zo van het rijgen.
Uiteraard kwam mijn kleine vriendje zich ook weer bemoeien met het dubbelen. Met een worteltje was hij even een paar minuten af te leiden, maar daarna kwam hij toch steeds weer terug.
Vandaag heb ik al een begin gemaakt aan het quilten van de top.

Mijn internet verbinding is op het moment erg traag, reacties geven op blogs lukt ook niet altijd. Ik lees wel mee met jullie en geniet ook van jullie werk en beslommeringen.

03 juli 2011

Speldenkussen

Voor mij is de vakantie begonnen. DH moet nog even doorwerken, maar dat geeft niets. Ik vermaak mij toch wel ;-)
Voor in de vakantie heb ik verschillende quiltplannen. Uiteraard wil ik de laatste rand aan de POP zetten en deze dubbelen. Ik wil graag mijn Garden quilt verder handquilten en verder nog wat kleinere leuke dingetjes maken, zoals bv een speldenkussen en naaldenmapje. Het speldenkussen is al klaar:

Het is heerlijk quiltweer, bewolkt en dreigend, maar wel droog.
Ik probeer de hele zomer door verschillende blogjes te plaatsen, leuk voor de thuisblijvers.

24 juni 2011

veel gedaan

In het afgelopen weekend en een beetje 's avonds heb ik lekker verder gewerkt aan diverse projecten.
Zo zijn er twee nieuwe blokken ontstaan voor mijn zomerproject:

Heb ik een blok afgemaakt van mijn antieke mandjes quilt. Dit mandje had ik al voor een groot gedeelte in elkaar gezet tijdens het pinksterweekend:
en de eerste van de vier schulpranden voor mijn pockets of posies.
Dit weekend zal er minder tijd zijn om te quilten.

Fijn (quilt) weekend allemaal,

18 juni 2011

Nieuw zomerprojectje

Het was toch echt het idee om vandaag gezellig te gaan quilten bij Jeannet. Vanmorgen dus op tijd opgestaan en gedoucht. Helaas voelde ik mij toen al moe en ziekig. Je weet wel, niet dat je ziek bent, maar wel zo dat je denkt dat je ziek gaat worden. Dus besloten om thuis te blijven zodat de andere dames niet ook ziek worden. Erug jammer, maar niets aan te doen.
Naast veel slapen heb ik wel gequilt, want daarvoor had ik vandaag tijd vrij gemaakt.
Allereerst achter de machine om een aantal randen aan de Pockets of Posies te zetten. De randen zelf lagen al even klaar. Nu nog de buitenste rand......

Verder vind ik het leuk om in de zomervakantie een apart project te maken en deze ook in de zomervakantie af te ronden (de top dan). Ik was hiervoor al een tijdje opzoek naar een onepatch patroon. Na lang rondzoeken en kijken heb ik gekozen voor de elongated hexagon voor het patroon Patchwork of the Crosses van Lucy Boston.
De spullen lagen hiervoor klaar om mee te nemen naar Jeannet. Ik heb vandaag meerdere hexagonnen gemaakt en 1 blok.


Fijn weekend allemaal,

05 juni 2011

met recht quiltperikelen ....

Zo,een paar dagen vrij, dus tijd om te quilten. Top erbij, lijnen tekenen, top op ring spannen, naald en toebehoren pakken. Helemaal klaar om te beginnen.
O... draad breekt, vervelend, nieuwe draad erin ....
Nee he, draad stroopt op bij het laatste steekje van de rij. Okay, stukje uithalen en opnieuw...
Ah lekker koffie, werk opzij. Na de koffie... naald kwijt. Kan gebeuren nieuwe naald.
He, knoop halverwege de draad...
Eindelijk lekker op weg, meerdere draadjes gequilt, maar nu hangt mijn top in de droge bladeren. Niets aan de hand, gewoon even eraf schudden.
O nee, vergeten dat er net een nieuwe naald los op lag. Kwijt!
AHHHH, 'k ga maar stoppen, dit wordt vandaag niets meer.

Gelukkig verging het mij de twee dagen erna een stuk beter. 'k Had het ritme goed te pakken. Ik weet ook wel dat ik niet moet gaan quilten als ik net een stressweek op mijn werk achter de rug heb, maar eigenwijs ben ik ook.
Herkenbaar?

Naast het quilten heb ik ook diverse stukjes aan elkaar gezet voor mijn POP.
Ik hoop dat ik deze week tijd kan vinden om de randen met de machine aan het middenstuk te zetten. De blokjes zijn wel met de hand gestikt.

27 mei 2011

Quiltruimte en quilt met vilt

Na een tip van Jossie kunnen jullie waarschijnlijk nu wel weer een reactie plaatsten.

Afgelopen zondag heb ik een begin gemaakt van een klein quiltje voor in de wc gemaakt met vilt.
Eerst heb ik een blad met een kettingsteek gemaakt.
Daarna de bloemen erop en een rand aan het blok. De rand wil ik ook nog versieren met vilt, maar dat komt dus nog.
Vandaag heb ik wat lopen rommelen op de zolder. Hier heb ik een ruimte waar mijn naaimachine staat en mijn lapjes liggen. Ik kan hier ook werken, maar dat vind ik gezelliger beneden.
Achter de wand, waar de quilts aan hangen, staat de wasmachine. Op de achterkant van de wand heb ik vandaag een blauw doek geniet (had even geen andere kleur voor handen) en hierop projecten gehangen die nodig weer wat aandacht verdienen.

e

20 mei 2011

LIB, antieke hexagonnetjes en quilthoeve

Vanmorgen heb ik eerst tijd gemaakt om naar Naaldwijk te rijden en dit was zeker de moeite waard. Wat is de Quilthoeve een leuke winkel geworden. Ik heb geld hier achter gelaten in ruil voor: Een mooi boek met quilts en andere hebbedingen gemaakt van wolvilt en uiteraard moest daar dan ook wel vilt bij gekocht worden ;-)
Misschien lukt het mij wel om zondag iets kleins te maken, want mijn handen jeuken om met de wolvilt aan het werk te gaan.
Het winkeltje valt bij mij zo in de smaak dat ik mij heb opgegeven voor de stitcherie club en dus kunnen jullie mij vanaf september zeker 1x per maand in deze hoeve vinden.

Gisterenavond heb ik heerlijk zitten werken aan hexagonnetjes voor de rand van mijn english baskets quilt.
Verder zijn er weer twee stitcherie blokjes bijgekomen voor de Life is Beautiful quilt. Deze had ik al eerder gemaakt maar nog niet laten zien.
Fijn (quilt) weekend allemaal,

13 mei 2011

Nog meer blokjes

Er zijn weer een aantal blokjes gemaakt voor mijn Life is beautyful quilt. Het wordt nu wel weer tijd dat ik ook wat spreuken ga borduren, want daar mis ik er nog een aantal van LOL.
Verder heb ik deze week een hoes gemaakt voor mijn ipad. Leuk klusje tussendoor.