30 oktober 2011

Vakantiewerkjes

Na een heerlijk weekje herfstvakantie ben ik weer terug in het land. Ik heb genoten van de rust, het zonnetje, de mooie herfstkleuren en natuurlijk de tijd die ik had om te quilten.
Ik ben tijdens de stitcherie bee weer begonnen met een blokje van mijn LIB, deze is afgemaakt in de vakantie:
Ook heb ik een nieuwe stitcherie gemaakt, die ik met aquarelpotloden naderhand heb in gekleurd. Deze wil ik gebruiken om een multomap mee te bekleden:

14 oktober 2011

Kleine affo

Al van kleins af aan heb ik niets met poppen. Daar waar mijn drie jaar oudere zus altijd met poppen speelde en ik bij mijn beste vriendinnetje en buurmeisje ook met poppen werd belaagd, heb ik nooit met poppen gespeeld. Op mijn achtste kreeg ik een barbie, maar ook die kwam zelden uit zijn koffertje.
Ik was meer van het buitenspelen, hutten bouwen, voetballen en binnen met de lego, playmobiel en spelletjes. Ook als kleuterjuf kan ik je vertellen dat ik niets heb met de poppenhoek. Ik ben nog steeds meer van het uitdagend maken van een bouwhoek, zandtafel en constructiehoek. Ik ga wel dagelijks even op visite in de huishoek, maar die poppen .....

Nu, op mijn veertigste, vind ik het voor het eerst jammer dat ik niets met poppen heb. Ik heb namelijk een allerliefst poppenquiltje in elkaar gezet van de restjes van mijn Pop. Maar ja, een poppenwiegje bezit ik dus niet. Ik moet dus maar snel op zoek gaan naar een ander leuk plekje om dit quiltje mee op te sieren.

02 oktober 2011

1e camelot bijeenkomst

Al een tijdje stond een quilt met circels op mijn wish list, maar ja, zoals dat bij velen gaat, staan er nog wel meer op dat lijstje.
Nu Janine (www.quiltgebeuren.nl) in het voorjaar met het idee om een bom te organiseren van de Camelot quilt. Daar mijn Pop klaar is en ik het toch erg leuk vind om elke maand te werken aan een BOM-blok, heb ik mij meteen opgegeven.
En afgelopen zaterdag was dan ook de eerste bijeenkomst. Het was een gezellige boel in de cursusruimte van het quiltgebeuren. Janine en Heidi legden de beginselen uit en al snel was iedereen malletjes aan het tekenen.
Thuis ben ik meteen verder gegaan en het eerste blok is dan ook al klaar. Nu is het wel lang wachten tot het volgende blok (pas op 4 november), dus tot die tijd zal ik mij vermaken met andere quilts ;-)

27 september 2011

Top potc

Zo'n twee weken geleden heb ik de top van de POTC afgemaakt. Het was een leuk zomerproject, door al die verschillende mogelijkheden van de blokjes. Het ontwerp zelf was eenvoudig, maar de stof maakt het een spannend geheel waar je steeds nieuwe dingen in ontdekt.
De foto is wat scheef gemaakt, maar het geeft een idee hoe de quilt er nu uitziet.

Verder ben ik de laatste dagen aan het borduren. Twee jaar geleden heb ik een patroon gekocht van Jan Houtman. Al die verschillende randjes spreken mij aan. Op dit moment heb ik geen gesneden blokjes klaar liggen om te patchen, dus werk ik nu 's avonds aan dit borduurwerk.

22 september 2011

weer een ....

engels mandje. Het was al even geleden, maar ik heb deze week weer een mandje gemaakt voor mijn engelse mandjes quilt.

Gelukkig beginnen de web-loggers langzaam weer terug te komen. Ik ga dus snel bijlezen, want ik heb ze wel gemist.

16 september 2011

Ben er nog

Laatste tijd kom ik niet echt aan bloggen toe. Ik heb een griepje gehad en ben daarna erg moe gebleven, ook op mijn werk is het momenteel druk met extra vergaderingen en cursus.
Toch probeer ik wel iedere avond een steekje te doen en dat lukt aardig.
Alle losse clamshells zitten nu aan elkaar. Dit weekend wil ik er een rand aanzetten.

Vorige week vrijdag was de eerste stitcherie club bij de Quilthoeve. Tijdens deze bee ga ik verder werken aan mijn Life is Beautyful quilt. Tijdens de les heb ik 1 blokje gemaakt, maar thuis gekomen zijn er nog twee gelukt. Het is een leuk werk doen, heerlijk ontspannend.

29 augustus 2011

Zomerproject

Bij het begin van deze quilt had ik mij voorgenomen om op 1 september de top klaar te hebben. Nu dacht ik dit weekend de blokken wel even aan elkaar te zetten. Maar ja, zoals bij alles, even..... Daar ging dus meer tijd inzitten dan ik had verwacht. Ik heb nu twee randen aan elkaar zitten en ben druk bezig met het maken van het laatste blok. 1 september wordt dus niet gehaald, maar ik ga gewoon rustig door....

Deze deadline was meer voor mijzelf om geen ufo erbij te krijgen en het project niet te groot te maken.

25 augustus 2011

verschillende werkjes

Het lijkt wel een beetje op blogstilte hier, maar gelukkig geen quiltpauze. Ik ben begonnen met mijn kerstquilt en heb nu vijf kleine blokjes af, deze moeten verwerkt worden tot 1 groter blok en daarvan wil ik er dan een stuk of zes gaan maken. Ik zie wel hoever ik kom voor december ;-)
Verder nog dresden plates gemaakt voor de rand van mijn kompas van hoop quilt.

Verder groeit mijn POTC gestaag en ook de clamshell restjesquilt. Hier ga ik het weekend verder mee, dus volgende week waarschijnlijk wel een foto hiervan
Fijn weekend alvast....

11 augustus 2011

Met van alles bezig

Dankzij een fantastische tip van Marianne (ikorniquilt) heb ik nu een designwall zo groot als de muur van ons kleine kamertje. De hele muur is bedekt met zachtboard en kan gebruikt worden. Dank je wel Marianne voor de tip. Ik heb er al diverse projecten op geprikt:

Mijn engelse basket quilt. Hij groeit goed en het is leuk om hem zo te zien hangen.

Hier mijn hexagonproject, de LIB (die tijdelijk stil ligt), de clamshell van de restjes van de POP en mijn medaillon quilt. Hiervoor heb ik de laatste dagen een stukje rand gemaakt van dresdenplates.

Ik ben druk bezig om mijn werk weer op te gaan starten. Ik moet zeggen dat werken toch wel erg veel tijd inneemt, tijd die ik liever aan andere dingen besteed....
Waarschijnlijk is werken volgende week weer leuk, maar nu moet ik echt weer wennen en in een ritme komen.
De afgelopen week heb ik dus weinig tijd gehad om te quilten. Er zijn wat bloemen bijgekomen voor de mandjes quilt en een aantal clamshells is geregen (ja, in appliceer deze aan elkaar, ronde vormen is niet mijn ding om te patchen)
Vanmiddag heb ik geen bezigheden geplant dus kan ik verder werken, maar eerst nog een keuze maken aan welke quilt ik verder ga werken. Ze zijn ook allemaal zo leuk!

01 augustus 2011

POTC

Gelukkig schijnt de zon weer en kan ik dus weer heerlijk zitten handwerken, buiten.
Ik ben bezig de witte randen aan de blokken van mijn POTC te zetten. Eeen aantal zitten er ook al aan elkaar:
Gisterenavond heb ik in EQ een kerstquilt zitten ontwerpen. Ik had een antieke quilt op het internet gezien met een leuk patroon. Deze heb ik omgezet en mijn eigen kerstkleuren gegeven. Ik weet nu hoeveel stog ik nodig heb, dus kan ik op zoek gaan. Ik wil het echt bij rood en groen houden met een beetje bruin. Mijn vorige kerstquilt was leuk geworden, maar gaf niet de kerstuitstraling die ik wilde. Nu dus de herkansing.
Ik ben even een paar dagen offline, kijken of we de pc en het internet weer sneller kunnen krijgen. Veel mooie dagen toegewenst.

29 juli 2011

Hele andere affo

Afentoe vind ik het leuk om een uitstapje te maken naar quilten met de naaimachine. Nu wil het dat ik op de tentoonstelling in Zierikzee vier quiltjes zag hangen, die met de machine en verschillende steken gemaakt waren. Ik was hierdoor geinspireerd. Ik heb deze nu gemaakt, het idee is dus niet van mij, het resultaat wel ;-)
Zo'n uitstapje is leuk, maar nu ga ik weer met de hand verder. Dit ervaar ik toch als ontspannender.

27 juli 2011

Affo

Dankzij deze mooie quilt zomer (je moet het toch maar positief benaderen...) is mijn Pockets of Posies klaar. Hij moet nog wel gewassen worden, maar dit is het resultaat:

Doordat er zoveel te zien is op deze quilt heb ik niet heel intensief doorgequilt. De verschillende randen hebben een stiksel gekregen en uiteraard rondom de mandjes.
Mijn quilt is niet zo groot geworden als het origineel. Het origineel is zo'n 1.80 meter, de mijne rond de 1.40 meter. Ik heb alle patroontjes namelijk verkleind tot 75% omdat ik quilts het liefste ophang en dit een mooier voormaatje vind.
Na het afronden van zo'n groot project voel ik mij altijd wat onthand. Dat hoeft alleen niet, want er ligt nog een garden quilt te wachten die al half is doorgequilt. Mijn voornemen is dus om meteen door te gaan en deze niet nog langer te laten liggen. Ik heb nu de steek weer te pakken ;-)

19 juli 2011

kadootje

Afgelopen week zijn mijn ouders hier zo'n tien dagen geweest. Dit doen we al jaren en is erg gezellig, voor hen is het een weekje vakantie. We gaan dan dorpjes bezoeken en wandelen in het bos. Omdat mijn moeder weet dat ik graag zit te handwerken, had ze dit jaar ook zelf een werkje meegenomen. Ze heeft een randje geborduurd voor een handdoek. Toen deze klaar was kreeg ik hem kado. Een leuk aandenken aan een leuke week.
's Avonds heb ik heerlijk zitten werken en er zijn weer twee blokken klaar voor mijn POTC. Aan 1 blok zit ook al de rand waarmee de blokken aan elkaar gezet moeten worden.

14 juli 2011

't Gebeurde gewoon ;-)

Al langere tijd lagen de restjes van mijn Pop naast mij op tafel te wachten. Ik had er al meerdere plannen mee gehad, maar gisteren ontstond opeens dit:
Ik was helemaal niet van plan om met iets nieuws te beginnen, ook niet iets kleins\. Het gebeurde gewoon (maar wordt wel leuk).
Gelukkig heb ik ook twee projectjes klaar. Het tweede paar sokken wat ik aan het breien was. Deze zitten veel beter dan het eerste paar. Ik vond het erg leuk om deze te breien, maar er komen er denk ik niet meer bij. Het was meer even een uitstapje.

Verder heb ik bij het speldenkussen van vilt een naaldenmapje gemaakt. Aan de binnenkant zitten bloemen, waarop ik woorden heb geborduurd. Zo weet ik welke naalden erop zitten. Vooral het slakje vind ik erg leuk geworden.



11 juli 2011

't Gaat goed

Iedere dag doe ik een steekje quilten aan de Pop. Dit gaat dus goed. Het einde is ng niet in zicht, maar hij vordert wel gestaag.
Verder werk ik tussendoor aan kleinere werkjes. En natuurlijk ook aan de Patchwork of the Crosses quilt. Er zijn weer twee blokken bij.