30 december 2011

Wensen


Vanaf deze plaats wil ik jullie allemaal, samen met jullie geliefden, een heel gezellig, gezond en quilterig 2012 wensen.

27 december 2011

Sterren quilt

Ook het middelste deel van de sterren quilt heb ik gemaakt met de machine, echter het aan elkaar zetten van het middelste stuk en de rand lukte niet. Ik heb het eerst twee maal met de machine geprobeerd, want ik geef het niet zomaar op. De tweede keer zat het beter, maar toch nog niet naar mijn zin. Nu heb ik de middelste ster op de rand geappliceerd met de hand. En met tevredenheid ;-).
Toch ga ik de volgende ring weer eerst met de machine proberen, want van " oefenen kun je leren" vertel ik de kinderen in de klas altijd.

25 december 2011

Ster


De naaimachine snort lekker verder en daarmee groeit mijn sterrenquilt.

23 december 2011

Kerstwens


Vanaf deze plaats wil ik jullie allemaal een fijne kerstdagen wensen.

21 december 2011

Vervolg engelse mandjes

Voor mijn engelse mandjes quilt heb ik het laatste mandje gemaakt op een bruine achtergrond. Nu ben ik bezig met het laatste mandje, maar deze maak ik op een lichte achtergrond. Dit mandje is nog niet gestreken en ziet er dus een beetje verfromfraaid uit.
Verder komen er op de buitenste rand veel hexagon bloemen en sterren. Dus ook daarvan zijn er weer een heel stel bijgemaakt.

18 december 2011

Workshop

Afgelopen vrijdag ging ik bepakt en bezakt op weg naar Naaldwijk voor een workshop van Jacqueline de Jonge. In mijn tas zaten behalve lapjes ook mijn naaimachine. Ik geef de voorkeur aan quilten met de hand, maar soms maak ik een uitstapje naar de machine. We hebben gewerkt aan een ster gemaakt met behulp van paper piecing. Naast leerzaam was het vooral gezellig. Ik ben er wel achter gekomen dat ik een ezel ben. Een ezel stoot zich geen driemaal aan dezelfde steen, dat deed ik ook niet, maar wel twee keer. Twee keer sneed ik op de verkeerde manier de stof af, waardoor ik weer opnieuw kon beginnen. Gewoon pech dus.
Na een dagje werken is dit het resultaat:

27 november 2011

Met van alles bezig ......

Al langere tijd wil ik mijn handquilten op een hoger plan brengen of anders gezegd kleinere steekjes maken en leren duimquilten. Vandaar dat ik een cursus handquilten volg. Ik geniet hier enorm van, ik leer veel, maar krijg ook veel huiswerk mee. Veel oefenen dus elke dag een aantal steekjes. Het duimquilten gaat mij goed af, het voelt heel natuurlijk en ik blijf hier zeker mee doorgaan. Hieronder een indrukje van mijn werk tot nu toe.
Verder is het tweede blok voor mijn camelot quilt klaar.
Fijne werkweek

04 november 2011

English Baskets




Weer drie mandjes erbij voor mijn engelse mandjesquilt. Nog 1 te gaan en dan is de rand klaar en wil ik verder met het middenstuk.

30 oktober 2011

Vakantiewerkjes

Na een heerlijk weekje herfstvakantie ben ik weer terug in het land. Ik heb genoten van de rust, het zonnetje, de mooie herfstkleuren en natuurlijk de tijd die ik had om te quilten.
Ik ben tijdens de stitcherie bee weer begonnen met een blokje van mijn LIB, deze is afgemaakt in de vakantie:
Ook heb ik een nieuwe stitcherie gemaakt, die ik met aquarelpotloden naderhand heb in gekleurd. Deze wil ik gebruiken om een multomap mee te bekleden:

14 oktober 2011

Kleine affo

Al van kleins af aan heb ik niets met poppen. Daar waar mijn drie jaar oudere zus altijd met poppen speelde en ik bij mijn beste vriendinnetje en buurmeisje ook met poppen werd belaagd, heb ik nooit met poppen gespeeld. Op mijn achtste kreeg ik een barbie, maar ook die kwam zelden uit zijn koffertje.
Ik was meer van het buitenspelen, hutten bouwen, voetballen en binnen met de lego, playmobiel en spelletjes. Ook als kleuterjuf kan ik je vertellen dat ik niets heb met de poppenhoek. Ik ben nog steeds meer van het uitdagend maken van een bouwhoek, zandtafel en constructiehoek. Ik ga wel dagelijks even op visite in de huishoek, maar die poppen .....

Nu, op mijn veertigste, vind ik het voor het eerst jammer dat ik niets met poppen heb. Ik heb namelijk een allerliefst poppenquiltje in elkaar gezet van de restjes van mijn Pop. Maar ja, een poppenwiegje bezit ik dus niet. Ik moet dus maar snel op zoek gaan naar een ander leuk plekje om dit quiltje mee op te sieren.

02 oktober 2011

1e camelot bijeenkomst

Al een tijdje stond een quilt met circels op mijn wish list, maar ja, zoals dat bij velen gaat, staan er nog wel meer op dat lijstje.
Nu Janine (www.quiltgebeuren.nl) in het voorjaar met het idee om een bom te organiseren van de Camelot quilt. Daar mijn Pop klaar is en ik het toch erg leuk vind om elke maand te werken aan een BOM-blok, heb ik mij meteen opgegeven.
En afgelopen zaterdag was dan ook de eerste bijeenkomst. Het was een gezellige boel in de cursusruimte van het quiltgebeuren. Janine en Heidi legden de beginselen uit en al snel was iedereen malletjes aan het tekenen.
Thuis ben ik meteen verder gegaan en het eerste blok is dan ook al klaar. Nu is het wel lang wachten tot het volgende blok (pas op 4 november), dus tot die tijd zal ik mij vermaken met andere quilts ;-)

27 september 2011

Top potc

Zo'n twee weken geleden heb ik de top van de POTC afgemaakt. Het was een leuk zomerproject, door al die verschillende mogelijkheden van de blokjes. Het ontwerp zelf was eenvoudig, maar de stof maakt het een spannend geheel waar je steeds nieuwe dingen in ontdekt.
De foto is wat scheef gemaakt, maar het geeft een idee hoe de quilt er nu uitziet.

Verder ben ik de laatste dagen aan het borduren. Twee jaar geleden heb ik een patroon gekocht van Jan Houtman. Al die verschillende randjes spreken mij aan. Op dit moment heb ik geen gesneden blokjes klaar liggen om te patchen, dus werk ik nu 's avonds aan dit borduurwerk.

22 september 2011

weer een ....

engels mandje. Het was al even geleden, maar ik heb deze week weer een mandje gemaakt voor mijn engelse mandjes quilt.

Gelukkig beginnen de web-loggers langzaam weer terug te komen. Ik ga dus snel bijlezen, want ik heb ze wel gemist.

16 september 2011

Ben er nog

Laatste tijd kom ik niet echt aan bloggen toe. Ik heb een griepje gehad en ben daarna erg moe gebleven, ook op mijn werk is het momenteel druk met extra vergaderingen en cursus.
Toch probeer ik wel iedere avond een steekje te doen en dat lukt aardig.
Alle losse clamshells zitten nu aan elkaar. Dit weekend wil ik er een rand aanzetten.

Vorige week vrijdag was de eerste stitcherie club bij de Quilthoeve. Tijdens deze bee ga ik verder werken aan mijn Life is Beautyful quilt. Tijdens de les heb ik 1 blokje gemaakt, maar thuis gekomen zijn er nog twee gelukt. Het is een leuk werk doen, heerlijk ontspannend.

29 augustus 2011

Zomerproject

Bij het begin van deze quilt had ik mij voorgenomen om op 1 september de top klaar te hebben. Nu dacht ik dit weekend de blokken wel even aan elkaar te zetten. Maar ja, zoals bij alles, even..... Daar ging dus meer tijd inzitten dan ik had verwacht. Ik heb nu twee randen aan elkaar zitten en ben druk bezig met het maken van het laatste blok. 1 september wordt dus niet gehaald, maar ik ga gewoon rustig door....

Deze deadline was meer voor mijzelf om geen ufo erbij te krijgen en het project niet te groot te maken.