Vorige week heb ik geen update gegeven van de voortgang van de huisjes bouw in mijn vinex locatie. Ik probeer elke week een straatje met vijf huisjes te bouwen. De stand is dus nu 15 huisjes ( je ziet er maar 12, maar ALS je op de foto Klimt worden het er meer).
Vorige week heb ik de leuke workshop gevolgd bij Jeanneke ( de aanstichtster van dit bouwvirus) op de bloggerdag van het quiltgebeuren. Behalve met veel gezelligheid ben ik ook weer met tips thuisgekomen.
22 januari 2012
15 januari 2012
Voortgang LIB
Afgelopen vrijdag op de bee ben ik druk in de weer geweest met het aan elkaar zetten van de diverse blokken. Nu het een geheel begint te worden ben ik helemaal blij. Het wordt precies zoals ik in mijn hoofd had.
Er komen nog meer rijen aan, maar hier is vast het resultaat tot nu toe:

Uiteraard zijn er deze week ook huisjes gebouwd,deze laat ik later in de week nog zien.
Er komen nog meer rijen aan, maar hier is vast het resultaat tot nu toe:

Uiteraard zijn er deze week ook huisjes gebouwd,deze laat ik later in de week nog zien.
08 januari 2012
Straatje bouwen
De afgelopen week was het vakantie en is ook hier de bouw gestart. Het resultaat is een klein straatje van vijf huisjes.Laat deze vinexlocatie maar verder groeien.....
Ik maak de huisjes op de traditionele manier van allemaal kleine restjes. Het kan dus zijn dat er raam of deurkozijnen worden gemaakt naar de smaak van de bewoners en dus maar 1x voorkomen.
Ik maak de huisjes op de traditionele manier van allemaal kleine restjes. Het kan dus zijn dat er raam of deurkozijnen worden gemaakt naar de smaak van de bewoners en dus maar 1x voorkomen.
02 januari 2012
Laatste mandje
Helaas is het laatste mandje gemaakt voor mijn engelse mandjes quilt. Helaas omdat het een erg leuk werkje was. Ik ben zo'n 11 maanden bezig geweest met het maken van de 15 mandjes. Ieder mandje was weer leuk. De laatste heb ik op een lichte achtergrond geappliceerd. Deze ga ik in het midden verwerken. In het patroon staan ook daar vier mandjes op een donkere achtergrond, maar ik wil graag een quiltpatroon om het middelste mandje maken, vandaar deze keuze.
In de rand met 14 mandjes zitten ook twee tussenblokken met harten. Ook deze liggen klaar. Nu ga ik eerst alle onderdelen die af zijn aan elkaar zetten en dan bedenken hoe ik de buitenste rand ga maken. Met applicatiebloemen of zoals in het origineel met hexagonnen en sterren??


In de rand met 14 mandjes zitten ook twee tussenblokken met harten. Ook deze liggen klaar. Nu ga ik eerst alle onderdelen die af zijn aan elkaar zetten en dan bedenken hoe ik de buitenste rand ga maken. Met applicatiebloemen of zoals in het origineel met hexagonnen en sterren??

30 december 2011
Wensen
27 december 2011
Sterren quilt
Ook het middelste deel van de sterren quilt heb ik gemaakt met de machine, echter het aan elkaar zetten van het middelste stuk en de rand lukte niet. Ik heb het eerst twee maal met de machine geprobeerd, want ik geef het niet zomaar op. De tweede keer zat het beter, maar toch nog niet naar mijn zin. Nu heb ik de middelste ster op de rand geappliceerd met de hand. En met tevredenheid ;-).
Toch ga ik de volgende ring weer eerst met de machine proberen, want van " oefenen kun je leren" vertel ik de kinderen in de klas altijd.
Toch ga ik de volgende ring weer eerst met de machine proberen, want van " oefenen kun je leren" vertel ik de kinderen in de klas altijd.
25 december 2011
23 december 2011
21 december 2011
Vervolg engelse mandjes
Voor mijn engelse mandjes quilt heb ik het laatste mandje gemaakt op een bruine achtergrond. Nu ben ik bezig met het laatste mandje, maar deze maak ik op een lichte achtergrond. Dit mandje is nog niet gestreken en ziet er dus een beetje verfromfraaid uit.
Verder komen er op de buitenste rand veel hexagon bloemen en sterren. Dus ook daarvan zijn er weer een heel stel bijgemaakt.


Verder komen er op de buitenste rand veel hexagon bloemen en sterren. Dus ook daarvan zijn er weer een heel stel bijgemaakt.

18 december 2011
Workshop
Afgelopen vrijdag ging ik bepakt en bezakt op weg naar Naaldwijk voor een workshop van Jacqueline de Jonge. In mijn tas zaten behalve lapjes ook mijn naaimachine. Ik geef de voorkeur aan quilten met de hand, maar soms maak ik een uitstapje naar de machine. We hebben gewerkt aan een ster gemaakt met behulp van paper piecing. Naast leerzaam was het vooral gezellig. Ik ben er wel achter gekomen dat ik een ezel ben. Een ezel stoot zich geen driemaal aan dezelfde steen, dat deed ik ook niet, maar wel twee keer. Twee keer sneed ik op de verkeerde manier de stof af, waardoor ik weer opnieuw kon beginnen. Gewoon pech dus.
Na een dagje werken is dit het resultaat:

Na een dagje werken is dit het resultaat:

27 november 2011
Met van alles bezig ......
Al langere tijd wil ik mijn handquilten op een hoger plan brengen of anders gezegd kleinere steekjes maken en leren duimquilten. Vandaar dat ik een cursus handquilten volg. Ik geniet hier enorm van, ik leer veel, maar krijg ook veel huiswerk mee. Veel oefenen dus elke dag een aantal steekjes. Het duimquilten gaat mij goed af, het voelt heel natuurlijk en ik blijf hier zeker mee doorgaan. Hieronder een indrukje van mijn werk tot nu toe.
Verder is het tweede blok voor mijn camelot quilt klaar.
Fijne werkweek

Verder is het tweede blok voor mijn camelot quilt klaar.
Fijne werkweek
04 november 2011
English Baskets
30 oktober 2011
Vakantiewerkjes
Na een heerlijk weekje herfstvakantie ben ik weer terug in het land. Ik heb genoten van de rust, het zonnetje, de mooie herfstkleuren en natuurlijk de tijd die ik had om te quilten.
Ik ben tijdens de stitcherie bee weer begonnen met een blokje van mijn LIB, deze is afgemaakt in de vakantie:
Ook heb ik een nieuwe stitcherie gemaakt, die ik met aquarelpotloden naderhand heb in gekleurd. Deze wil ik gebruiken om een multomap mee te bekleden:
Ik ben tijdens de stitcherie bee weer begonnen met een blokje van mijn LIB, deze is afgemaakt in de vakantie:

Ook heb ik een nieuwe stitcherie gemaakt, die ik met aquarelpotloden naderhand heb in gekleurd. Deze wil ik gebruiken om een multomap mee te bekleden:

Labels:
Life is Beautiful,
quilt,
stitchery
14 oktober 2011
Kleine affo
Al van kleins af aan heb ik niets met poppen. Daar waar mijn drie jaar oudere zus altijd met poppen speelde en ik bij mijn beste vriendinnetje en buurmeisje ook met poppen werd belaagd, heb ik nooit met poppen gespeeld. Op mijn achtste kreeg ik een barbie, maar ook die kwam zelden uit zijn koffertje.
Ik was meer van het buitenspelen, hutten bouwen, voetballen en binnen met de lego, playmobiel en spelletjes. Ook als kleuterjuf kan ik je vertellen dat ik niets heb met de poppenhoek. Ik ben nog steeds meer van het uitdagend maken van een bouwhoek, zandtafel en constructiehoek. Ik ga wel dagelijks even op visite in de huishoek, maar die poppen .....
Nu, op mijn veertigste, vind ik het voor het eerst jammer dat ik niets met poppen heb. Ik heb namelijk een allerliefst poppenquiltje in elkaar gezet van de restjes van mijn Pop. Maar ja, een poppenwiegje bezit ik dus niet. Ik moet dus maar snel op zoek gaan naar een ander leuk plekje om dit quiltje mee op te sieren.
Ik was meer van het buitenspelen, hutten bouwen, voetballen en binnen met de lego, playmobiel en spelletjes. Ook als kleuterjuf kan ik je vertellen dat ik niets heb met de poppenhoek. Ik ben nog steeds meer van het uitdagend maken van een bouwhoek, zandtafel en constructiehoek. Ik ga wel dagelijks even op visite in de huishoek, maar die poppen .....
Nu, op mijn veertigste, vind ik het voor het eerst jammer dat ik niets met poppen heb. Ik heb namelijk een allerliefst poppenquiltje in elkaar gezet van de restjes van mijn Pop. Maar ja, een poppenwiegje bezit ik dus niet. Ik moet dus maar snel op zoek gaan naar een ander leuk plekje om dit quiltje mee op te sieren.

02 oktober 2011
1e camelot bijeenkomst
Al een tijdje stond een quilt met circels op mijn wish list, maar ja, zoals dat bij velen gaat, staan er nog wel meer op dat lijstje.
Nu Janine (www.quiltgebeuren.nl) in het voorjaar met het idee om een bom te organiseren van de Camelot quilt. Daar mijn Pop klaar is en ik het toch erg leuk vind om elke maand te werken aan een BOM-blok, heb ik mij meteen opgegeven.
En afgelopen zaterdag was dan ook de eerste bijeenkomst. Het was een gezellige boel in de cursusruimte van het quiltgebeuren. Janine en Heidi legden de beginselen uit en al snel was iedereen malletjes aan het tekenen.
Thuis ben ik meteen verder gegaan en het eerste blok is dan ook al klaar. Nu is het wel lang wachten tot het volgende blok (pas op 4 november), dus tot die tijd zal ik mij vermaken met andere quilts ;-)

Nu Janine (www.quiltgebeuren.nl) in het voorjaar met het idee om een bom te organiseren van de Camelot quilt. Daar mijn Pop klaar is en ik het toch erg leuk vind om elke maand te werken aan een BOM-blok, heb ik mij meteen opgegeven.
En afgelopen zaterdag was dan ook de eerste bijeenkomst. Het was een gezellige boel in de cursusruimte van het quiltgebeuren. Janine en Heidi legden de beginselen uit en al snel was iedereen malletjes aan het tekenen.
Thuis ben ik meteen verder gegaan en het eerste blok is dan ook al klaar. Nu is het wel lang wachten tot het volgende blok (pas op 4 november), dus tot die tijd zal ik mij vermaken met andere quilts ;-)

Abonneren op:
Posts (Atom)








