Als je dan toch grieperig op de bank ligt, kun je dit beter doen met een mooi uitzicht. ;-)
30 november 2015
05 juli 2015
Hard gewerkt
De afgelopen maanden heb ik aan diverse projecten gewerkt, maar verzuimd om dit te laten zien. ☺️
18 januari 2015
Jane en iets nieuws...
En hierbij een foto van het derde kwart van mijn baby Jane.
Het vierde stuk ligt al klaar, de rand moet er alleen nog aangezet.
Verder ben ik naast quilten ook gek van borduren.
Nu komt mijn kennis niet veel verder dan kruissteekjes.
Maar ik heb geluk!
Gisteren heeft Tammy een project gelanceerd,
waarbij je heel veel verschillende steken gaat leren.
Ze introduceert iedere week een steek, met daarbij een filmpje met uitleg.
Kijk voor meer info op:
10 januari 2015
Dear Jane punten
In de kerstvakantie heb ik heerlijk verder kunnen werken aan de punten voor Jane.
Leuk om te zien dat ik voor sommige punten precies een lapje op kon maken.
Ik maak de punten en blokken altijd iets ruimer en snij ze daarna met de liniaal op het juiste formaat.
Tot zo ver alles goed. Maar waar is de punt liniaal ook alweer. Eerst dacht ik, die komt wel weer een keer te voorschijn. Niet dus. Gisteren dus maar eens gaan zoeken. Eerst op de logische plaatsen, tussen de Dear Jane stofjes, in het boek, in mijn blokken boek. Niets.
Daarna tussen andere projecten waar ik aan werk, in tassen, op mijn bureau. Ook niets. Verder zoeken, onder de kussens van de bank, tussen tijdschriften, achter de kast .... Gisterenavond liep ik om elf uur nog te zoeken. Gek (en chagarijnig) werd ik ervan. Niets gevonden. Een liniaal kan toch niet weglopen...
Vanochtend weer wat plaatsen bedacht, manlief hielp mee, maar zag ook mijn frustratie. Ik wil de quilt afmaken, maar dat lukt nu niet!
Koop dan een nieuwe, zei manlief, nadat ik weer ging mopperen. Hij had geen zin in een weekend, waarbij ik iedere keer weer ga zoeken. Dus op naar de winkel en een nieuwe set gekocht. Wel jammer, maar ik kan weer verder.
Nog drie punten en een hoek te gaan. Yes!
04 januari 2015
Affo
18 december 2014
14 december 2014
update baby Jane
03 december 2014
Marker spreitje
Voor mijn Marker pronkrol heb ik een spreitje gemaakt.
Ik heb hierop een levensboom gemaakt met zes vogels,
naar een voorbeeld uit het boek van Albarta Meulenbelt-Nieuwburg.
Onderaan zit een zelf ontworpen rand met stopwerk.
Labels:
borduren,
Marker sneelap,
Pronkrol
29 november 2014
28 november 2014
Overeenkomsten tussen mijn twee kleine vriendjes
In huis heb ik twee kleine vriendjes, die veel overeenkomsten hebben.
Zo zijn ze bijvoorbeeld allebei eigenwijs,
ze gaan ieder hun eigen weg.
Zo loopt de een als hij eten ziet en de ander als hij te warm wordt.
Zelden doen ze wat ik wil.
De ene woont in plantjes en de vensterbank,
de andere in de gang op tafel.
De een houdt van stroomkabels, de andere van stroom.
Beide worden ze graag verwend, bekeken en geaaid.
Opvoeding is noodzakelijk en ook de nodige kennis.
Vandaar dat ik vandaag met 1 vriendje naar Dorry in Tilburg ben geweest
om meer te leren en vooral het eigengereide apparaat onder de knie te krijgen.
Gelukkig was ik niet de enige Dummie.
Monique en Ingrid waren er ook.
Nadat Dorry de nodige kennis had gedeeld over het spoelhuis,
het spoeltje en inrijgen van de draad, mochten we aan het werk.
Het maken van de log cabin blokjes viel mij alles mee.
Mijn machine luisterde goed
(waarschijnlijk omdat hulp zo dichtbij was).
Ook ging mijn machine geen eigen leven lijden,
bleven de naalden heel,
liepen de draadjes niet vast
en ging het apparaat niet vanzelf lopen.
Nu maar hopen dat dit thuis ook zo gaat.....
Met zeven blokjes mocht ik naar huis.
Thuis gekomen was ik mijn andere, jongere vriendje kwijt.
Maar wat op het oog een varen lijkt.......
...... is in werkelijkheid een slaapplaatsje van ons konijntje.
Fijne weekend,
05 november 2014
02 november 2014
Victoriaans naaidoosje
29 oktober 2014
Geboorte van ....

Vorige week was ik druk in de weer met mijn Baby Jane blokjes. Tot mijn verrassing kwam ik erachter dat ik op 8 blokjes na alle vierkante blokjes af had.
Ik heb alle blokken door elkaar gemaakt en vond het dan ook leuk dat ik juist het allerlaatste blok in het boek nog niet had gemaakt.
Deze heb ik dan ook voor het laatst bewaard. Eerst weer leuke stofjes gezocht en het patroon er met een uitwisbare stift opgetekend.Toen aan de slag met doorrijggaren en daarna het geheel met kleine stofjes op een ondergrond lapje vastgezet. Het geheel netjes gestreken en daarna op maat gesneden.
Nu nog een stuk of 20 driehoeken en dan ....
03 oktober 2014
Pronkrol
Helemaal op de borduurtoer ben ik bezig met mijn pronkrol met Marker technieken.
Als eerste drie alfabetten, waarvan 1 uit 1739.
Hier werk ik aan witwerkrand van een dokie.
Het is een heel gepuzzel, getel en ook veel uithalen.
We zullen maar denken dat het een oefen pronkrol is.
Labels:
borduren,
Marker sneelap,
Pronkrol,
witwerk
13 september 2014
Marker witwerk
Op dit moment ben ik helemaal in de ban
van het maken van Marker witwerk.
Vandaag begint de tweede cursus.
Het maken van een pronkrol met diverse Marker lapjes.
Helemaal leuk!
Het goed tellen is voor mij nog het grootste probleem.
Soms haal ik het uit, soms laat ik het zitten.
De vetergaatjes gaan steeds beter en ook het platwerk vind ik leuk om te doen.
De overige technieken moet ik nog verder gaan oefenen voor een heel mooi resultaat.
Fijn weekend
Labels:
borduren,
Marker sneelap,
witwerk
Abonneren op:
Posts (Atom)


























