Ik heb er weer met veel plezier aan gewerkt.
30 januari 2016
Randjeslap 2015
Ook mijn randjeslap is af. Met dank aan Annelies en Simone voor het uitwerken van het patroon.
27 december 2015
AWS vervolg
Voor en tijdens de kerstdagen, tussen de familiebezoekjes en het eten, zijn weer drie blokken gemaakt.
Ik gebruik in deze quilt de kleur geel, iets wat ik niet snel doe. Ik heb weinig met deze kleur en ben dus erg benieuwd wat het op gaat leveren als de quilt klaar is. Hopenlijk heb ik er dan geen spijt van.
Waar ik bij het laatste blok wel spijt van had, was dat ik de middelste ster groen had gemaakt. Dit vond ik toch te veel afleiden. Dus uitgehaald en opnieuw gemaakt in het rood.
18 december 2015
Applicatie blokken
Tijdens de maandelijkse applicatie bee bij de Quilthoeve maken we iedere maand een blok van een ontwerp van Lory Smith. Helaas lukt het mij niet altijd om erbij te zijn en dus loop ik blokken achter, maar de eerste twee zijn nu helemaal klaar.
De kleuren komen hier niet mooi tot zijn recht, maar het idee is wel duidelijk.
13 december 2015
Een nieuw begin
Soms heb je meer tijd dan op andere momenten. Op dit moment heb ik veel tijd en ben ik toe aan een nieuwe quilt. De keus viel al snel op het boek van Di Ford, maar dan....er staan zoveel mooie quilts in, ieder met een andere uitdaging. Dus heb ik zelf niet gekozen, maar het boek in de handen van mijn man geduwd. Hij was er al snel uit: de Antique Wedding Sampler moet het worden. De grote blokken spreken hem erg aan en geven rust.
Blij met zijn keuze ga ik direct op zoek naar de lapjes. Een lap met bloemen voor de broderie presse vormt de basis.
Al snel is het eerste blok klaar.
Afgelopen maand ben ik in Zwijndrecht geweest voor een show en tell van Betty Prins en daarbij een workshopje broderie press. Deze komt nu helemaal van pas.
Om te kijken hoeveel stof ik hiervoor nodig heb, maak ik niet blok twee uit het boek, maar ga ik verder met de mand met bloemen.
Nu weet ik in ieder geval hoeveel bloemen ik over heb voor andere randjes, rondjes, e.d..
Dan valt mijn oog op blok 22, een blok met ronde vormen. Vooral de buitenste rand vind ik erg mooi. En zie daar...
En nu? Eerst weer wat blokjes quilten van mijn Jane, die ook in een rustig tempo zijn eindstation haalt.
Fijn weekend,
Rina
07 december 2015
Eindelijk opgehangen
Deze quilt was in mei klaar. Vol trots met de hand geappliceerd en gequilt. Rand eromheen, tunnel bevestigd ook aan de rondingen gedacht en gewassen.
Echter ik miste een tunnel, net boven het midden, waardoor de quilt niet mooi hing.
Dus belandde deze op de leuning van de bank.
En nu, eindelijk, hangt hij goed. Met een dubbel tunnel.
Extra genieten dus.
30 november 2015
05 juli 2015
Hard gewerkt
De afgelopen maanden heb ik aan diverse projecten gewerkt, maar verzuimd om dit te laten zien. ☺️
18 januari 2015
Jane en iets nieuws...
En hierbij een foto van het derde kwart van mijn baby Jane.
Het vierde stuk ligt al klaar, de rand moet er alleen nog aangezet.
Verder ben ik naast quilten ook gek van borduren.
Nu komt mijn kennis niet veel verder dan kruissteekjes.
Maar ik heb geluk!
Gisteren heeft Tammy een project gelanceerd,
waarbij je heel veel verschillende steken gaat leren.
Ze introduceert iedere week een steek, met daarbij een filmpje met uitleg.
Kijk voor meer info op:
10 januari 2015
Dear Jane punten
In de kerstvakantie heb ik heerlijk verder kunnen werken aan de punten voor Jane.
Leuk om te zien dat ik voor sommige punten precies een lapje op kon maken.
Ik maak de punten en blokken altijd iets ruimer en snij ze daarna met de liniaal op het juiste formaat.
Tot zo ver alles goed. Maar waar is de punt liniaal ook alweer. Eerst dacht ik, die komt wel weer een keer te voorschijn. Niet dus. Gisteren dus maar eens gaan zoeken. Eerst op de logische plaatsen, tussen de Dear Jane stofjes, in het boek, in mijn blokken boek. Niets.
Daarna tussen andere projecten waar ik aan werk, in tassen, op mijn bureau. Ook niets. Verder zoeken, onder de kussens van de bank, tussen tijdschriften, achter de kast .... Gisterenavond liep ik om elf uur nog te zoeken. Gek (en chagarijnig) werd ik ervan. Niets gevonden. Een liniaal kan toch niet weglopen...
Vanochtend weer wat plaatsen bedacht, manlief hielp mee, maar zag ook mijn frustratie. Ik wil de quilt afmaken, maar dat lukt nu niet!
Koop dan een nieuwe, zei manlief, nadat ik weer ging mopperen. Hij had geen zin in een weekend, waarbij ik iedere keer weer ga zoeken. Dus op naar de winkel en een nieuwe set gekocht. Wel jammer, maar ik kan weer verder.
Nog drie punten en een hoek te gaan. Yes!
04 januari 2015
Affo
18 december 2014
14 december 2014
update baby Jane
03 december 2014
Marker spreitje
Voor mijn Marker pronkrol heb ik een spreitje gemaakt.
Ik heb hierop een levensboom gemaakt met zes vogels,
naar een voorbeeld uit het boek van Albarta Meulenbelt-Nieuwburg.
Onderaan zit een zelf ontworpen rand met stopwerk.
Labels:
borduren,
Marker sneelap,
Pronkrol
29 november 2014
28 november 2014
Overeenkomsten tussen mijn twee kleine vriendjes
In huis heb ik twee kleine vriendjes, die veel overeenkomsten hebben.
Zo zijn ze bijvoorbeeld allebei eigenwijs,
ze gaan ieder hun eigen weg.
Zo loopt de een als hij eten ziet en de ander als hij te warm wordt.
Zelden doen ze wat ik wil.
De ene woont in plantjes en de vensterbank,
de andere in de gang op tafel.
De een houdt van stroomkabels, de andere van stroom.
Beide worden ze graag verwend, bekeken en geaaid.
Opvoeding is noodzakelijk en ook de nodige kennis.
Vandaar dat ik vandaag met 1 vriendje naar Dorry in Tilburg ben geweest
om meer te leren en vooral het eigengereide apparaat onder de knie te krijgen.
Gelukkig was ik niet de enige Dummie.
Monique en Ingrid waren er ook.
Nadat Dorry de nodige kennis had gedeeld over het spoelhuis,
het spoeltje en inrijgen van de draad, mochten we aan het werk.
Het maken van de log cabin blokjes viel mij alles mee.
Mijn machine luisterde goed
(waarschijnlijk omdat hulp zo dichtbij was).
Ook ging mijn machine geen eigen leven lijden,
bleven de naalden heel,
liepen de draadjes niet vast
en ging het apparaat niet vanzelf lopen.
Nu maar hopen dat dit thuis ook zo gaat.....
Met zeven blokjes mocht ik naar huis.
Thuis gekomen was ik mijn andere, jongere vriendje kwijt.
Maar wat op het oog een varen lijkt.......
...... is in werkelijkheid een slaapplaatsje van ons konijntje.
Fijne weekend,
Abonneren op:
Posts (Atom)

























