21 januari 2011

Er is er een jarig

Vandaag ben ik door mijn man heel erg verwend. Ik heb namelijk het patroon en bijpassende stofjes gekregen voor:

THE ENGLISH BASKET QUILT c. 1800 by Corliss Searcey
Omdat dit patroon in Australie is besteld, was het al eerder binnen gekomen. Manlief wilde het toen geven om mij de inhoud te laten controleren. Uiteraard kon ik het toen niet weerstaan en ben ik begonnen aan deze bijzonder mooie quilt.


Dit weekend zal er weinig meer van quilten komen. Vanavond uit eten, morgen naar mijn schoonmoeder die 88! wordt en zondag mijn 40e verjaardag vieren.
Een en al feesten dus dit weekend.
Jullie ook vast een fijn weekend gewenst.

16 januari 2011

Nog meer mandjes

De afgelopen weken zijn er weer zes mandjes bij gemaakt voor mijn pockets of posies.
Het is een leuk werkje. Ik ben er achtergekomen dat ik appliceren leuker vind dan patchen. De afwisseling zal blijven. Ik ben namelijk iemand van veel verschillende dingen tegelijk doen ;-)

De update van de CDW is aan mij voorbij gegaan. Ik was de vorige maand en goed aan een derde blokje begonnen, maar deze ligt er nog net zo bij als op 15 december. Deze zal ik eerst eens afmaken deze week.

09 januari 2011

Klein quiltje gemaakt.


Even tussendoor een klein quiltje gemaakt voor aan mijn quilthuisje in de wc. Ik heb gekozen voor het motief van de Cathedral Windows, gewoon om eens te proberen.

08 januari 2011

Sterren

Deze week heb ik niet veel om te laten zien. Ik ben druk aan het werk met mijn octagon sterren. Ik heb nu alle sterren aan elkaar gezet. De meesten hebben een middenstip en een tiental zijn tot octagon gemaakt.

02 januari 2011

Even iets anders gemaakt.

Omdat het er naar uitziet dat de winter nog niet voorbij is, heb ik een sjaal gebreid.


01 januari 2011

Herkenbaar??

Al weer enige tijd geleden, ik weet niet meer wanneer, gingen we een weekendje weg naar Duitsland. Om daar ook iets om handen te hebben, nam ik een klein werkje van Bobbin mee. Een hoesje om te borduren en te quilten voor om een vaas of als pennenpot.
Ik ging dat weekend druk aan het werk en kwam een heel eind met de stitcherie. Toen las ik de beschrijving en zag dat ik voor de afwerking een naaimachine nodig had. Die had ik toen niet, dus stopte ik met het werken aan dit projectje. Bij thuiskom is het op een tafel terecht gekomen en daarop zijn in de loop der tijd spullen bovenop gelegd.
Ik was het niet vergeten, maar het afmaken, dat kwam er niet van.
tot vandaag, een rustig dagje, zonder verplichtingen. Het was een leuk werkje en ik was ook snel klaar. Dus waarom had het er zo lang gelegen zonder het af te maken??? Ik weet het niet.

Herkenbaar?

30 december 2010

afsluiten 2010

Ik was vandaag eigenlijk wel benieuwd naar welke projecten ik in 2010 had afgerond.
Dus ben ik eens even op zoek gegaan op mijn blog en kwam tot de volgende lijst:








Helaas gaat het mij niet meer lukken om mijn Nearly Insane quilt in 2010 af te krijgen, maar deze staat dan wel op mijn 'lijstje' van 2011 net als het afronden van mijn Garderners Journal. Andere quiltwensen voor 2011?
Verder werken aan Life is beautiful, Pockets of Posies, Log Cabin Bol, Japanse stofjes quilt ....
En het afmaken van de Civil War quilt.
Je leest het, wensen genoeg!
Ook voor jullie heb ik nog een wens:
Heel fijn uiteinde en een nog beter begin van 2011 met veel gezondheid, plezier en quilturen.
Dank jullie wel voor het reageren op mijn blog in 2010 en de inspiratie die ik bij jullie op de blogs heb opgedaan.

Tot in 2011

24 december 2010

Nog net op tijd een affo


Hele fijne kerstdagen gewenst van Rina en Bert

22 december 2010

Mandjes

Hierbij de beloofde foto van de mandjes die ik tot nu toe klaar heb.

21 december 2010

Mandjes

Begin september ben ik begonnen aan de quilt: Pockets of Posies. Ik krijg iedere maand via Dorry het patroon toegestuurd. Ik moet zeggen dat dit goed werkt voor mij. Ik zorg er op tijd voor dat het patroon klaar is en bij een nieuwe zending heb ik weer zin om verder te werken.
Ik ben nu volop bezig met de mandjes. Deze zal ik van de week laten zien.

20 december 2010

Sneeuwvlokken en sterren

Hier zitten we bijna ingesneeuwd. Er ligt nu zo'n 20 cm en dit is een schitterend gezicht. Boodschappen doe ik lopend, de auto heeft een rustpauze en DH werkt vanuit huis. Fijn dat dit kan!

De laatste tijd heb ik geen rust in mijn hoofd, waarschijnlijk door alle drukte op mijn werk en wat ziekte enzo.
Zaterdag en gisteren bleef het kriebelen om een nieuw project te beginnen. Nu liggen er pas een stuk of acht, dus er kan er nog wel eentje bij. Ik wilde iets met sterren en kwam uit op de octagon ster. Ik ben gisteren begonnen en ik moet zeggen het is een rust gevend werkje. Niets moeilijks. Bij alle sterren wil ik in het midden een rondje apliceren. Ik weet nog niet precies hoe ik de sterren aan elkaar ga maken, maar er groeien twee ideeen in mijn hoofd.

Verder ben ik nog drie toppen aan het quilten, een blok van CWD aan het maken en met een ander project bezig, maar daar zal ik morgen iets van laten zien. Ik vermaak mij dus prima.

17 december 2010

Vakantie

Vanmorgen is mijn vakantie van ruim twee weken begonnen. Eerst lekker liggen dutten in bed en daarna rustig ontbeten.
Bij het naar buiten kijken werd ik helemaal gelukkig van deze plaatjes:


De wereld is weer helemaal wit.
Vorige sneeuwperiode vond ik het niet prettig, doordat ik toen naar buiten moest met de auto om naar mijn werk te gaan. Nu ik niet naar buiten hoef, ziet het er veel mooier uit.
Ik ga er vandaag van genieten en heerlijk tutten. Eerst maar eens wat bij lezen op het net.
Voor iedereen die er de komende periode wel uitmoeten: voorzichtig aan!
ar

15 december 2010

Civil War Diary

Deze maand was ik voor de verandering eens op tijd begonnen aan de blokken voor mijn CWD quilt.
Er zijn twee blokken klaar:

En een derde in de maak:

12 december 2010

Update quilten en poes

Vorige week heb ik jullie verteld dat er op mijn werk een natte poes aan kwam lopen. Ik heb deze 's avonds meegenomen naar huis en de volgende dag is ze opgehaald door de dierenambulance. Doordat wij hier op de grens wonen van twee regio's kwam de poes op de verkeerde site van Amivedi terecht. Ik was echter erg benieuwd hoe het met de poes ging en keek dus op zaterdag op de site van Amivedi en zag poes als vermist gemeld. Natuurlijk heb ik direct gebeld en vertelt dat de poes was opgehaald en in Rotterdam was opgevangen.
Maandag, toen ik met de kleuters aan het buitenspelen was, kwam er een mevrouw het plein op met een bos rozen. Ze was op zoek naar Rina. Ze vertelde mij, met tranen in haar ogen, dat ze zo blij was dat beery, haar poes, weer thuis was. Beery komt nooit uit de tuin. Ze is 18 en dement. Nu lag er echter ijs en daar is zo overheen gelopen en zo dus de tuin uit gekomen. Waarschijnlijk is ze er deels doorgezakt, aangezien ze heel nat was. Daarna kon ze de weg niet meer terug vinden en is op het geluid van de buitenspelende kleuters afgelopen.
Ik vond het zo fijn dat ik het baasje van Beery had ontmoet en dat alles goed is gekomen met de poes. Helemaal als ik nu het verhaal lees over Yeppe.
DH zag afgelopen week ook de poes van de buren over het ijs naar de overkant wandelen. Gelukkig ging dit goed. Ik ben blij dat het ijs hier uit de sloot weer weg is. Nu kunnen de dieren er tenminste niet meer overheen.

En quilten? Ja dat doe ik na het werk 's avonds een steekje. Het gaat niet snel, maar elk steekje is er 1.


04 december 2010

Het begin

Het was een afwisselend weekje.
Afgelopen maandag kwam op mijn werk een natte poes binnengewandeld. Na haar drie maal terug naar buiten te hebben gezet, zocht ze een plekje op de verwarming en viel in slaap. Ze was erg zwak en aan het eind van de middag vond ik het niet kunnen om haar in de vrieskou te zetten. Dus mocht ze mee naar huis. Dinsdag is ze opgehaald door de dierenambulance en het lijkt er nu op dat haar baasje is gevonden. Gelukkig maar, want het was een erg lieve poes.

's Avonds heb ik vast wat steekjes gepit aan mijn kerstquilt.

Ook heb ik nog wat blokjes gemaakt voor de log cabin bol.

Helaas heb ik sint op school gemist, net als anderen, door een buikgriepje. Gelukkig is het nu weer over. Buiten sneeuwt het nu weer hard, dus dat wordt een heerlijk dagje thuis, warm , quilten en freubelen.
Fijn weekend allemaal!